Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1146
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1144

Følg bodybuilding.dk på

et par spørgsmål ang. min træning.

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hey alle bodybuilding.dk bruger håber i har lyst til og hjælpe mig lidt ang min træning så jeg kan få det bedste ud af min træning.

Mandag:
biceps
ryg
ben
mave

Tirsdag:
triceps
bryst
skulder
nakke

Onsdag:
mave
konditions træning.

Torsdag:
biceps
ryg
ben

Fredag:
triceps
bryst
skulder
nakke
mave

Lørdag:
nogen gange noget konditions træning.

Søndag:
hvile dag.

det er så sådan mit trænings program ser ud for en uge er det okay eller er der nogen ting i ville ændre i det???

Jeg har trænet i ca et halvt år nu og er lige begyndt og bruge protein pulver efter træning er det okay eller skal man ha fat i nogen flere produkter eller tage det mere end den ene gang???

på forhånd tak for hjælpen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 22. feb 2008, 13:28
Geografisk sted: vejby
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Opdelingen af muskelgrupperne ser umiddelbart fin ud.
- Hvilke øvelser benytter du?

Det er fint med proteinpulveret efter træning, men det er nu den faste føde der er vigtigst. Det kan du få større viden om, hvis du kigger i artikel-arkivet.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1130
Tilmeldt: 23. aug 2008, 17:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det ser da umiddelbart fint ud med din 2-split opdeling. Der er aldrig nogen facitliste til den slags ting, men du har lavet en fin bag/bund og front/top opdeling, med henholdsvis skub og træk dage. Udemærket.

Hvad angår dit spørgsmål til protein pulver er det fint at tage det umiddelbart efter træning, da det er her der virkelig er brug for noget kroppen kan arbejde med, og restituere efter din træning.

Om du skal tage mere, afhænger af din kost. Hvis du spiser proteinrigt, er der ikke umiddelbart grund til at fylde sig med pulver, da det er et suplement.

Men får du ikke nok proteiner gennem den daglige kost, kan du overveje en morgen eller aften shake?

Med hensyn til andre suplementer: Husk vitaminerne! Og også gerne fiskeolie. Nogle har også effekt af kreatin, men ikke alle.

Klø' på!
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 5. feb 2008, 20:57
 
Træner her: Dansk Fitness Vanløse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



hey tak for den positive response...

kan desværre ikke lige huske hvad de hedder i hoved men jeg tjekker lige op på det når jeg kommer hjem så skriver jeg lige ind hvad for nogen øvelser det er jeg laver i de forskellige muskel grupper.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 22. feb 2008, 13:28
Geografisk sted: vejby
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Som de andre siger, ser opdelingen fin ud. Jeg ville dog træne nakke på ryg-dagen, da øvre trapezius er en del af ryggen, og den stimuleres også i fx dødløft.

Når du nu skriver sådan her:
Mandag:
biceps
ryg
ben
mave


Så er det ikke fordi du træner biceps først, vel? For du skal selvfølgelig starte med de store basisøvelser, som på sådan en træningsdag der ville være Squat, dødløft osv. Og så slutte med isolationsøvelser(hvis du da har dem med) som Bicep curls.

Protein lige efter træning er en god ting, men endnu mere vigtig er nok en gang hurtige carbs. Får du begge dele er det selvfølgelig super. - Det er med at få udnyttet kroppens ekstra modtagelighed efter træning :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 5. jun 2008, 12:13
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 145.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det program er sq ikke muligt og lave medmindre du laller rundt til din træning :?

Du kan ikke træne 6 dage i træk og kun 1 hvile dag på en hel uge. For så træner du ikke hårdt nok.

Jeg ville nok smide en hviledag ind på din onsdag også. Det giver dig altså lidt mere restitution mellem mandag og torsdag som er ben og ryg biceps :)
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1528
Tilmeldt: 8. jun 2006, 16:09
Geografisk sted: Kbh
 
Træner her: Dragør Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Henriksen skrev:Det program er sq ikke muligt og lave medmindre du laller rundt til din træning :?

Du kan ikke træne 6 dage i træk og kun 1 hvile dag på en hel uge. For så træner du ikke hårdt nok.

Jeg ville nok smide en hviledag ind på din onsdag også. Det giver dig altså lidt mere restitution mellem mandag og torsdag som er ben og ryg biceps :)


Onsdag og lørdag er jo "bare" konditionstræning, så jo, det vil jeg godt mene han kan.
Han kommer rent faktisk kun muskelgrupper igennem 2 gange i ugen, så der er masser af mulighed for at træne "hårdt"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 5. jun 2008, 12:13
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 145.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



rask skrev:
Henriksen skrev:Det program er sq ikke muligt og lave medmindre du laller rundt til din træning :?

Du kan ikke træne 6 dage i træk og kun 1 hvile dag på en hel uge. For så træner du ikke hårdt nok.

Jeg ville nok smide en hviledag ind på din onsdag også. Det giver dig altså lidt mere restitution mellem mandag og torsdag som er ben og ryg biceps :)


Onsdag og lørdag er jo "bare" konditionstræning, så jo, det vil jeg godt mene han kan.
Han kommer rent faktisk kun muskelgrupper igennem 2 gange i ugen, så der er masser af mulighed for at træne "hårdt"


Sry, havde ikke lige set det kun var kondi onsdag og lørdag, ved ikke lige hvordan jeg fik sat programmet sammen i mit hoved :D
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1528
Tilmeldt: 8. jun 2006, 16:09
Geografisk sted: Kbh
 
Træner her: Dragør Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hey tak for de mange indlæg.

altså rækkefølgen jeg har skrevet dem op i er helt tilfældigt.

men rigtig mange tak for hjælpen for når dem der har lavet indlæg siger at det er okay må det jo os være det så der er jo ikke andet for ind at bare komme i gang med at få løftet noget jern. :lol:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 22. feb 2008, 13:28
Geografisk sted: vejby
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



pjatte skrev:hey tak for de mange indlæg.

altså rækkefølgen jeg har skrevet dem op i er helt tilfældigt.

men rigtig mange tak for hjælpen for når dem der har lavet indlæg siger at det er okay må det jo os være det så der er jo ikke andet for ind at bare komme i gang med at få løftet noget jern. :lol:


Fik du styr på hvilke øvelser du kører? :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1130
Tilmeldt: 23. aug 2008, 17:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



skal lige skrive dem ind for jeg har skrevet dem ned på et stykke papir
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 22. feb 2008, 13:28
Geografisk sted: vejby
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Biceps:
Dumbell incline curl
Cabel curl.

Ryg:
Cable rear pulldown
Cabel seated row.

Ben:
spuat
ben press
ved ikke rigtig hvad jeg skal tag mere her så nogen forslag ville være rigtig fedt hvis det er nødvendigt.

Triceps:
Barbell lying triceps extension
cable bent over triceps extension
cable pussdown

Mave:
Weighted incline sit up
weighted crunch up
lever seated crunch.

Kondi:
ca 1 time af enten cykling, løb eller step.

er meget modtaglig overfor gode råd omkring de her øvelser eller hvis folk mener at der er noget der skal ændres i mit program???
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 22. feb 2008, 13:28
Geografisk sted: vejby
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster