Efter at have fulgt med på sidelinjen på bb.dk i et godt stykke tid, har jeg nu besluttet selv at oprette en log.
Målet med loggen er at have et samlet sted, hvor jeg kan tracke min træningsprogression og forhåbentlig optimere min træning ved hjælp af kommentarer og gode råd herfra siden. Desuden forestiller jeg mig, at det vil give mig ekstra motivation til at passe min træning, hvis jeg ved, at der er nogle, som følger med herinde.
Fakta om mig:
- Dreng, 19 år, 187 cm, pt 90 kg, træningserfaring: 3 et halvt år og før det; konkurrencesvømmer i en del år.
Mål med min træning:
Jeg træner af to årsager
1) Jeg vil gerne være større, da jeg synes, at en flot fysik til en mand, er en stor og forholdsvis lean fysik. Derudover synes jeg, at der er en vis signalværdi i at have en flot fysik. Med det mener jeg, at man som veltrænet mand sender et signal om, at man har styr på sit liv i arbejdsrelateret sammenhæng.
2) Jeg er simpelthen afhængig og kan ikke lade være.
Tilgang til træning:
Min tilgang til træning er i bund og grund virkelig simpel. Jeg har det bedst med at følge et simpelt program med en simpel struktur og progression. Derudover er jeg fortaler for at træne efter dagsform. Et eksempel på et program, jeg har været super glad for i en længere periode var B2B2.
For tiden kører jeg et hjemmestrikket 3-splits program, som jeg egentlig kører efter, fordi jeg synes, at det er godt og sjovt - ikke særlig mange andre dybe overvejelser bag det. Jeg træner seks dage om ugen og følger stadig som hovedregel (medmindre jeg føler for noget andet på dagen) B2B-cyklussen, da jeg synes, at det er en super god model.
En uges cyklus ser ud som følgende (igen kan der opstå ændringer, hvis jeg på dagen føler for det. Specielt i øvelsesvalg):
mandag: A (bryst, skulder, triceps)
tirsdag: B (ryg, biceps)
onsdag: C (ben, mave)
torsdag: A (bryst, skulder, triceps)
fredag: B (ryg, biceps)
lørdag: C (ben, mave)
søndag: off
A = Bænkpres, Incline dumbell bænkpress, dumbell flyes, | Millitary press, Laterals, | tricep extension m. reb
B = Barbell BOR, pull-ups, CG cable rows, Pull downs, | Standing barbell curls
C = Squat / dødløft, romanian splitsquats, leg extensions (superset) leg curls, | standing barbell ab-rollouts, DB side bends
Tilgang til kost
Jeg er stor tilhænger af det, man sikkert ville kalde "flexible dieting". Det vil sige, at jeg ikke følger en fast kostplan, men snarere får hver dag til at passe makroernærings- og kaloriemæssigt til mit pågældende mål, cut eller bulk. Dette gør jeg ved at tracke alt jeg spiser. Til information får jeg ca 2,5 gram protein pr. kg jeg vejer, 1 gram fedt pr. kg, og en variabel mængde kulhydrater. Igen følger jeg intet slavisk.
Mine nuværende målsætninger:
- Kortsigtet: At blive cut til når jeg skal på en længere rejse til thailand sidst i februar. Dvs. at komme ned på en 87 kg, vil jeg tro
- Langsigtet: Få bygget god kvalitetsmasse op.
Min progression over det seneste halvandet år (samt nuværende form)

(har kun taget løbende billeder af fronten - dumt.)
Kommenter endelig, hvis noget springer jer i øjnene.

Og da mit center lukker klokken 16, betyder dette, at jeg desværre ikke får trænet denne weekend. I mangel på andre løsninger, vælger jeg dog at se det som en god ting, da min krop derfor får rigeligt med tid til at restituere. Og for at det ikke skal være løgn, er jeg endda alligevel aktiv; at skubbe senge en hel dag på et hospital må jo stort set tælle som cardio, noget jeg ellers ikke gør mig særlig meget i. Irriterer mig, at jeg er så god til at rationalisere. ;).
.... Desuden er det bare kedeligt at lave kardiovaskulær træning.
. Damage control jaaa.
Dog synes jeg, at jeg så en smule bloated ud. Det forsvinder vel i løbet af de næste dage.
Fik dejligt med fart i kroppen til den resterende træning.

En fornøjelse når man cutter.

.