Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1258
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1256

Følg bodybuilding.dk på

Failurer i squat uden safety bar

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg har lige skiftet center til Jyden i Aalborg, hvor det er meget jern hule agtigt, som jeg finder rigtigt fedt - Men der er ikke rigtig mulighed for safety bar når man squatter. Jeg har aldrig ramt failurer i squat, og synes også jeg kender min krop godt nok til at vide hvornår jeg ikke har et rap til - Men jeg har altid squattet med en safety bar under mig, som en "hvis nu".

Mit spørgsmål er så - Hvad gør man hvis man ender med stangen i lavest position, og man ingen vejne kan komme (Og der ikke er nogen til at hjælpe en op). Selv tænker jeg, at man prøver at kaste den bagud - Men der er jeg bange for om den ville ramme min ryg.
Jeg tænker også at man kunne prøve at læne sig bagud - Men det ved jeg ikke om man har core styrken til, hvis man allerede har ramt failurer?
Nogen der har nogle tricks?

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bagud med skidtet, Ellers tror jeg nok folk gerne vil spotte dig, hvis du spørger dem pænt - specielt sådan et sted som i Jyden.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: SPH GYM

Logbog: Vis logbog

Formanden for dansk vægtløftning, Erling Johansen, viser sit trick

Reputation point: 140

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

MMMunk skrev:Jeg har lige skiftet center til Jyden i Aalborg, hvor det er meget jern hule agtigt, som jeg finder rigtigt fedt - Men der er ikke rigtig mulighed for safety bar når man squatter. Jeg har aldrig ramt failurer i squat, og synes også jeg kender min krop godt nok til at vide hvornår jeg ikke har et rap til - Men jeg har altid squattet med en safety bar under mig, som en "hvis nu".

Mit spørgsmål er så - Hvad gør man hvis man ender med stangen i lavest position, og man ingen vejne kan komme (Og der ikke er nogen til at hjælpe en op). Selv tænker jeg, at man prøver at kaste den bagud - Men der er jeg bange for om den ville ramme min ryg.
Jeg tænker også at man kunne prøve at læne sig bagud - Men det ved jeg ikke om man har core styrken til, hvis man allerede har ramt failurer?

Det kommer lidt an på hvordan man squatter. Er det med stangen liggende højt er det intet problem at hoppe frem, og lade den falde til jorden, men hvis det derimod er med stangen liggende lavt er det mere besværligt. Især hvis man failer fremad. Løsningen må være kun, at anvende vægte du kan dominere og stoppe et par gentagelser før failure.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

hr_bjoern skrev:Bagud med skidtet, Ellers tror jeg nok folk gerne vil spotte dig, hvis du spørger dem pænt - specielt sådan et sted som i Jyden.

Det tvivler jeg heller ikke på. Folk virker utroligt flinke. Men det var også mere om hvad man skulle gøre, hvis der nu ikke var nogen i vægtløfterrummet - Hvilket jeg har oplevet et pr gange.

peter n skrev:
MMMunk skrev:Jeg har lige skiftet center til Jyden i Aalborg, hvor det er meget jern hule agtigt, som jeg finder rigtigt fedt - Men der er ikke rigtig mulighed for safety bar når man squatter. Jeg har aldrig ramt failurer i squat, og synes også jeg kender min krop godt nok til at vide hvornår jeg ikke har et rap til - Men jeg har altid squattet med en safety bar under mig, som en "hvis nu".

Det kommer lidt an på hvordan man squatter. Er det med stangen liggende højt er det intet problem at hoppe frem, og lade den falde til jorden, men hvis det derimod er med stangen liggende lavt er det mere besværligt. Især hvis man failer fremad. Løsningen må være kun, at anvende vægte du kan dominere og stoppe et par gentagelser før failure.

Jeg squatter med stangen nærmeste så højt som muligt, så det må være til min fordel :). Min løsningen er også altid at køre safe i squat - Dog stadig hvor det gør ondt. Men man kan jo altid ramme en dårlig dag, og så er det rart at vide man kan redde den. Tak for tippet hvertfald! :)

Peter Olsen skrev:Formanden for dansk vægtløftning, Erling Johansen, viser sit trick

Det der er ualmindeligt smart. Den tager jeg med mig - tak :)

Just don't fail :twisted:

Nej bare smid den bagover :lol:

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00