Anmoho skrev:Nu er der kommet endnu en dude som det lader til har fundet billeder på nettet, for derefter at smide dem på et forum og sige: "se mig"..
Tjek evt. den her, tilsyneladende "fake", log.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?f=21&t=37034Hvad er grunden?
"Det giver dem selvtillid"... Hvordan? Det er jo ikke dem? De får ingen venner, ingen respekt - det gør fyren på billedet, osv.
Hvad er grunden. Jeg kan simpelthen IKKE greje den her gåde. Jeg kan ingen logisk årsag finde

ud over en eventuel psykisk sygdom e.lign, og det gør mig lidt arrig.
Nogen som har et fornuftigt svar på denne "trend" ?
Det er som sådan ikke noget mysterium - leg med identitet har eksisteret på internettet lige siden anonymitet blev en realitet. Nancy Baym opsummerer i hendes artikel, Interpersonal life online, at det meste litteratur omkring CMC (computer mediated communication) har fokuseret på ulegemliggørelsen (disembodiment) og pluraliteten i online identitet, dvs. adskillelsen fra vores krop og anonymiteten online fordrer som konsekvens en potentiel leg med vores identitet og kan dermed mangfoldiggøre denne. I kraft af at vi i den virtuelle verden adskiller os fra krop, tid og rum, kan vi være multiple mennesker samtidig - med hver deres selv, men uden at én af disse er mere signifikant end den anden. Således kan de forskellige identiteter have varierende grad af relation til det kropslige selv.
Skrækscenariet handler altså om en digital anonymitet der gør internettet og social network sites (fx facebook, myspace osv) notorisk utroværdigt og umuliggør ’ægte’ interaktion da den identitet man præsenteres for er upålidelig.
Det er dog et anakronistisk synspunkt i mine øjne (artiklen er også ved at være 'gammel') - fx fremstår vi ofte med borgerlige navne på SNS'er og derfor står vi i langt højere grad til ansvar for vores handlinger, men på sites som disse er vores offline identitet stadig maskeret og det kan føre til hvad vi har set på det seneste; leg med identitet. Hvorfor gør man det? Det er vel noget pirrende og spændende over at udgive sig for noget man ikke er - man simulerer kortvarigt et andet liv (evt. et man selv ønsker) og høster den ros man gerne vil have, men ikke kan få IRL. Hvis du tænker over det har mennesket altid været fascineret af at optræde som andre (karneval, skuespil, maskebal osv). Der kan være mange grunde - basalt set handler det om at eksperimentere med sit selv.