Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

øNexar skrev:Hvad med at prøve at ansvar for dine handlinger og tag konsekvensen af din overtrædelse.

Yilar skrev:Mon ikke udlejningsfirmaet får bøden og trækker det fra i dit depositum plus gebyr?...

Nimanchos skrev:Du kan risikere ikke at kunne komme ind i landet igen, hvis ikke du har betalt den. (Og de ved at det er dig).

Rookieboy skrev:Har jeg også overvejet. Bilen er dog lejet i min kammerats navn, så tror også jeg er sluppet heldigt igennem i forhold til den vinkel?
Rookieboy skrev:Nimanchos skrev:Du kan risikere ikke at kunne komme ind i landet igen, hvis ikke du har betalt den. (Og de ved at det er dig).
Hvordan skulle de kunne forhindre indrejse? Det kan da højst blive er problem hvis jeg bliver stoppet af politiet i bil? Og her kan det vel også blive svært for drm at gøre noget eftersom det er et fuldstændig forkert kørekortnummer jeg er registreret under?

Pind skrev:Rookieboy skrev:Har jeg også overvejet. Bilen er dog lejet i min kammerats navn, så tror også jeg er sluppet heldigt igennem i forhold til den vinkel?
Så bliver det nok din kammerat, som hænger på den.Rookieboy skrev:Nimanchos skrev:Du kan risikere ikke at kunne komme ind i landet igen, hvis ikke du har betalt den. (Og de ved at det er dig).
Hvordan skulle de kunne forhindre indrejse? Det kan da højst blive er problem hvis jeg bliver stoppet af politiet i bil? Og her kan det vel også blive svært for drm at gøre noget eftersom det er et fuldstændig forkert kørekortnummer jeg er registreret under?
Du skal søge om visum via ESTA, ganske som du gjorde da du tog der over nu her. Står du registreret som værende stukket af fra en fartbøde eller andre overtrædelser, så kan det let resultere i en afvist ansøgning. Enten for dig eller vedkommende, som står registreret til bilen.
Hvor meget lyder bøden på da, siden du overvejer ikke at betale?

Rookieboy skrev:Jeg kan ikke forstå hvordan de alene ved hjælp af mit navn skal kunne gøre det? Må du meget gerne uddybe.
Pind skrev:Er det en udlejningsbil, så skal de nok udlevere dine oplysninger til politiet, hvis de bliver bedt om det.

Rookieboy skrev:Godt nok mange ting jeg hellere vil bruge de penge på. Især når bøden faldt på en lang lige strækning stort set uden andre biler i nærheden.

MagDG skrev:Nexar skrev:Hvad med at prøve at ansvar for dine handlinger og tag konsekvensen af din overtrædelse.
Hvad med at lade det være op til den enkelte hvad han eller hun synes er rigtigt

hjælpervenner skrev:MagDG skrev:Nexar skrev:Hvad med at prøve at ansvar for dine handlinger og tag konsekvensen af din overtrædelse.
Hvad med at lade det være op til den enkelte hvad han eller hun synes er rigtigt
Der er jo en grund til at vi har færdselsregler? Hvis alle ikke betalte og bare var fuldstændig ligeglade med færdselsloven, så ville der jo blive kaos i trafikken.

MagDG skrev:hjælpervenner skrev:MagDG skrev:Nexar skrev:Hvad med at prøve at ansvar for dine handlinger og tag konsekvensen af din overtrædelse.
Der er jo en grund til at vi har færdselsregler? Hvis alle ikke betalte og bare var fuldstændig ligeglade med færdselsloven, så ville der jo blive kaos i trafikken.
Det kan meget vel være - men det er som sådan ikke det jeg hentyder til, jeg hentyder til at Nexar blot skal holde sin moralprædiken til sig selv, og lade andre gøre som de agter. Hvis ikke han betaler kommer han muligvis i problemer, men altså den risikovurdering skal han da selv have lov til at tage.

Rookieboy skrev:Havde jeg været interesseret i at høre folks holdninger til det moralske omkring situationen havde jeg selvfølgelig spurgt om det.
Jeg savner stadig lidt uddybende svar, muligvis fra folk med juridisk baggrund?

Bjarke Andersen skrev:Rookieboy skrev:Havde jeg været interesseret i at høre folks holdninger til det moralske omkring situationen havde jeg selvfølgelig spurgt om det.
Jeg savner stadig lidt uddybende svar, muligvis fra folk med juridisk baggrund?
Du får ikke et mere uddybende svar . Eftersom politimanden lavede en fejl, afhænger resultatet af om han har fået nok information om dig/bilen til at de kan finde dig/din ven. Hvis de gør, så modtager du jo en opkrævning, og så skal du selvfølgelig betale.
Mange udlejnings firmaer opkræver desuden et gebyr for at blive kontaktet af politiet, det kan du læse om i jeres lejekontrakt.
Om du vil betale bøden er selvfølgelig op til dig selv, men hvis det er din ven der får den, så bør du selvfølgelig gøre det, så han ikke senere får problemer

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster