Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Yilar skrev:.... Jeg så gerne vi gjorde det billigere at spise sundt og dyrere at spise usundt.....
Mekster skrev:Læs Gunnar Scott Reinbachers artikler om emnet, som relaterer sig til forhold i den nationale og skandinaviske kontekst.

Udgaard skrev:Yilar skrev:.... Jeg så gerne vi gjorde det billigere at spise sundt og dyrere at spise usundt.....
Og evt. nedsætte momsen på enkelt fødevaregrupper? Nej nej nej. Det er alt for besværligt administrativt. Men det kan sagtens lade sig gøre at hæve afgifter på enkelte fødevare grupper.
Sålænge det kan komme til at betyde at politikerne ikke kan kræve flere penge ind på afgifter men rettere færre afgifter ind, så kommer det aldrig til at ske. Politikerne kan sagtens diskutere om skatten skal op eller ned. Men de skjulte skatter (moms) og afgifter kommer aldrig til at blive sænket, de bliver kun hævet. Så enig med dig i det, men det kommer desværre aldrig til at ske.

Who am I skrev:Udgaard skrev:Yilar skrev:.... Jeg så gerne vi gjorde det billigere at spise sundt og dyrere at spise usundt.....
Og evt. nedsætte momsen på enkelt fødevaregrupper? Nej nej nej. Det er alt for besværligt administrativt. Men det kan sagtens lade sig gøre at hæve afgifter på enkelte fødevare grupper.
Sålænge det kan komme til at betyde at politikerne ikke kan kræve flere penge ind på afgifter men rettere færre afgifter ind, så kommer det aldrig til at ske. Politikerne kan sagtens diskutere om skatten skal op eller ned. Men de skjulte skatter (moms) og afgifter kommer aldrig til at blive sænket, de bliver kun hævet. Så enig med dig i det, men det kommer desværre aldrig til at ske.
Hvis det skete ville det ikke overraske mig, hvis butikkerne valgte at køre videre med de samme priser og selv scorede den ekstra fortjeneste på moms nedsættelsen.

SoS skrev:Rapporten der linkes til er værd at læse. Eftersom fedme i høj grad er bundet til sociale problemer og arv, kan vi ikke udelukkende trække frihedskortet og sige at det er folks eget problem.

henrDK skrev:SoS skrev:Rapporten der linkes til er værd at læse. Eftersom fedme i høj grad er bundet til sociale problemer og arv, kan vi ikke udelukkende trække frihedskortet og sige at det er folks eget problem.
Jeg synes heller ikke debatten trækker i retning af "udelukkende" at trække frihedskortet/at det er folk eget individuelle problem?
Derimod argumenteres der for at fedme primært er et individuelt problem. Konsekvensen deraf er i min optik, at løsningen bør tage udgangspunkt i den enkelte (motivation, værktøjer, evt. støtte mv. hvor samfundet gerne kan spille en rolle) og ikke alle mulige formynderiske tiltag fra samfundets side.
Jeg ser på mange måder fedme som et misbrugsproblem. Et misbrug af mad, ligesom der er misbrug af alkohol og stoffer.

Taekwondo body skrev:Man kan jo så også spørge sig selv hvorfor skal en narkoman/alkoholiker have hjælp ? de styre jo også hvad de selv intager

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 76 gæster