Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1125
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1122

Følg bodybuilding.dk på

Feedback på mit 2-split.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey :D

Jeg træner efter et 2-split program, med styrke "i de store" og ellers muskelmasse.
Mit mål med træning er at blive som Alon gabbay ( http://alongabbay.com/photo_gallery )

Kunne godt tænke mig og høre hvad i synes om programmet?

Og i må meget gerne komme med feedback om øvelser der skal byttes ud eller rep-range o.s.v!

Billede

Uploaded with ImageShack.us

Hilsen Tempus.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

fint program ellers .... men hvad med lidt Calf Raise ????? til læg
Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (7)
Kostplan: Vis kostplan

Solosesso skrev:fint program ellers .... men hvad med lidt Calf Raise ????? til læg

Ups.. :8 Ja, den har jeg ikke fået på.. Men tager den ellers med 5 set af 6-10 reps! :D

Lige voldsom volume, 50 sæt i et pas? Tager jo en krig at gennemføre, 8-12 sæt bryst, 8 sæt skulder og 4 sæt triceps er mere end nok for presse muskulaturen. Shrugs ville jeg flytte til ben ryg biceps dagen. Ville personligt holde mig til mellem 20-30 sæt per pas, for ikke at brænde ud for hurtigt.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

jeg køre med 25 sæt i mit program 5 gange ugentlig , hvor lang tid bruger du i centret ???
Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (7)

Hej Tempus.

Udemærket program.

Første indvending er, at du kører relativt mange tunge få rep sæt to gange om ugen. Måske skulle du sigte lidt mere Layne Northons vej med to dage med tungt, pause og så to dage med hypotrofi.

Anden indvending er, at du ved tricep mangler lidt pullovers, som træner den lange del af tricep og rammer brystet lidt. Måske ligge den ind hver anden gang.

Tredje indvending er, at en øvelse mere for din bagerste del af skulderen. Ved at bent-over row rammer det bagerste af skulderen, men måske en isolations øvelse som fx. rear delt DB raise eller med kabel.? Har selv "glemt" den bagerste skulder til at stabilisere og har efterfølgende fået stiksmerter grundet overbelastning af forreste del af skulderen (bænkpres, incline bænk, dips etc)

... blot mit personlige subjektive synspunkt :)

Held og lykke med træningen.
"Never give in! Never give in! Never, never, never, never -- in nothing great or small, large or petty. Never give in except to convictions of honor and good sense."
- Winston Churchill

Geografisk sted: Århus

Træner her: Equinox Valby
Fitness World
Fitness World Scandinavian Center

Solosesso skrev:jeg køre med 25 sæt i mit program 5 gange ugentlig , hvor lang tid bruger du i centret ???

Jeg bruger godt 2 timer, måske mere.. :P

LDamsgaard skrev:Lige voldsom volume, 50 sæt i et pas? Tager jo en krig at gennemføre, 8-12 sæt bryst, 8 sæt skulder og 4 sæt triceps er mere end nok for presse muskulaturen. Shrugs ville jeg flytte til ben ryg biceps dagen. Ville personligt holde mig til mellem 20-30 sæt per pas, for ikke at brænde ud for hurtigt.

Tak for din feedback, har nu tænkt mig at gå lidt ned i mine sæt.. :wink:

IRDZ skrev:
Anden indvending er, at du ved tricep mangler lidt pullovers, som træner den lange del af tricep og rammer brystet lidt. Måske ligge den ind hver anden gang.

Dette råd skal du bare glemme igen. jeg henviser til at der er LANGT bedre tricepsøvelser end pullover, for slet ikke og snakke om at det ikke er en særligt god bevægelse i det hele taget. gik evt. på supertraining hvis du vil vide mere.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

IRDZ skrev:Hej Tempus.

Udemærket program.

Første indvending er, at du kører relativt mange tunge få rep sæt to gange om ugen. Måske skulle du sigte lidt mere Layne Northons vej med to dage med tungt, pause og så to dage med hypotrofi.

Tredje indvending er, at en øvelse mere for din bagerste del af skulderen. Ved at bent-over row rammer det bagerste af skulderen, men måske en isolations øvelse som fx. rear delt DB raise eller med kabel.? Har selv "glemt" den bagerste skulder til at stabilisere og har efterfølgende fået stiksmerter grundet overbelastning af forreste del af skulderen (bænkpres, incline bænk, dips etc)

... blot mit personlige subjektive synspunkt :)

Held og lykke med træningen.

Mange tak for din feedback! jeg har kigget lidt på Layne Northons program og det ser ikke helt dumt ud! Så har tænkt mig at få lidt inspiration fra ham! :) Har også sat pullovers og rear delt DB raise ind i mit program nu, mange tak! :)

MBang skrev:
IRDZ skrev:

Dette råd skal du bare glemme igen. jeg henviser til at der er LANGT bedre tricepsøvelser end pullover, for slet ikke og snakke om at det ikke er en særligt god bevægelse i det hele taget. gik evt. på supertraining hvis du vil vide mere.

Hvad synes du om de tricepsøvelser og har nu, altså Dips og fransk press?

Tempus skrev:
MBang skrev:
IRDZ skrev:

Syntes det er ganske udmærket. personligt ville jeg tage pushdowns, i stedet for fransk pres, men det er bare en smags sag.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

MBang skrev:
Tempus skrev:
MBang skrev:
IRDZ skrev:

Syntes det er ganske udmærket. personligt ville jeg tage pushdowns, i stedet for fransk pres, men det er bare en smags sag.

Okay, mange tak din feedback! ;)

Grunden til at jeg anbefaler pullovers er, at den rammer den lange tricep muskel som ikke trænes så direkte ved pushdowns (som også er en god øvelse) Pullover kan være hård ved skulderen og derfor anbefaler jeg at du ligger den ind hver anden gang.

Men at "du godt kan glemme ovenstående" som MBang formulerer det er jo op til dig selv. Det er en øvelse jeg er glad for og den rammer en del af triceps som de andre (dips, fransk pres/skull crushers, pushdowns) ikke rammer så direkte.

Held og lykke.
"Never give in! Never give in! Never, never, never, never -- in nothing great or small, large or petty. Never give in except to convictions of honor and good sense."
- Winston Churchill

Geografisk sted: Århus

Træner her: Equinox Valby
Fitness World
Fitness World Scandinavian Center

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster