Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1794
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1792

Følg bodybuilding.dk på

Fiskeolie fra netto

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Nogen der ved om der er forskel på de kapsler man kan købe i netto til 18kr. og dem man kan købe andre steder for 100kr+ ??

Reputation point: 0

Geografisk sted: Glostrup

Træner her: Energym
Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Matt skrev:Nogen der ved om der er forskel på de kapsler man kan købe i netto til 18kr. og dem man kan købe andre steder for 100kr+ ??

ja dem fra netto indeholder højst sandsynligt intet der tager den grimme bismag, når olien slippes fri.
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du mener den lækre smag når man kommer til at bøvse senere på dagen? Mmhhh... :D
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

rallen skrev:Du mener den lækre smag når man kommer til at bøvse senere på dagen? Mmhhh... :D

Ligepræcis...

Jeg vil klart anbefale nordic Naturals eller Eskimo 3.. rent smagsmæssigt... Men de er har et helt andet prisleje.
Mere fart.
Brugeravatar

Søren1986 skrev:
Matt skrev:Nogen der ved om der er forskel på de kapsler man kan købe i netto til 18kr. og dem man kan købe andre steder for 100kr+ ??

ja dem fra netto indeholder højst sandsynligt intet der tager den grimme bismag, når olien slippes fri.

Det har jeg intet problem med :)

Jeg synes bare det virker besynderligt når prisforskellen er så markant

Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste

Jeg kender ikke dem fra Netto. Men du skal kigge på indholdet af EPA og DHA, jo hørere jo bedre.

Styrkeliste
- Bænkpres: 27.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 235.00

Logbog: Ingen logbog

Matt skrev:
Søren1986 skrev:

Det har jeg intet problem med :)

Jeg synes bare det virker besynderligt når prisforskellen er så markant

altså dels har det noget med mærket at gøre, et mærke som futura f.eks vil være dyrere da det er et kendt mærke i forhold til nettos XXXXXXXX

Men på den anden side er der nok også forskel på kvaliteten.. Du kan jo ikke købe en gammel skoda og forvente du får en mercedes.
Mere fart.
Brugeravatar

mht. bismagen æder man det bare med sit sengetidsmåltid jo ;)

Martin G skrev:mht. bismagen æder man det bare med sit sengetidsmåltid jo ;)

du er da ikke dum... hehe

æder jeg sådan nogle så går der lige knap en time og så ligger jeg med hovedet i lokummet. Så jeg vil hellere ofre lidt flere penge.
Mere fart.
Brugeravatar

De er ikke særlig store - så du skal bruge en del flere af dem end du f.eks. skal af dem fra danutrition.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

Så en test på TV, hvor de sammenlignede og det kan sagtens betale sig! Kvaliteten er næsten den samme og de indeholder ingen farlige tungmetaller. Jeg køber selv dem fra Netto og er svært tilfreds! Man skal godt nok spise mindst 4 for at opnå daglig dosis, men til den pris er det ikke noget problem! Jeg spiser selv 8 dagligt og jeg har endnu ikke smagt det mindste fiske-smag overhovedet (og jeg er ret fanatisk, da jeg HADER smagen af fisk!).
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Starpen skrev:Så en test på TV, hvor de sammenlignede og det kan sagtens betale sig! Kvaliteten er næsten den samme og de indeholder ingen farlige tungmetaller. Jeg køber selv dem fra Netto og er svært tilfreds! Man skal godt nok spise mindst 4 for at opnå daglig dosis, men til den pris er det ikke noget problem! Jeg spiser selv 8 dagligt og jeg har endnu ikke smagt det mindste fiske-smag overhovedet (og jeg er ret fanatisk, da jeg HADER smagen af fisk!).

Så må jeg da gå over til dem istedet :) Takker.
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

Synes nu heller ikke jeg kan mærke forskel eller smage fisk ved nogen af dem.

Eneste forskel er som Starpen skriver, man skal æde flere fordi de er mindre
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Desuden skal man lige huske at sammenligne omega-3 indholdet per gram mellem de forskellige mærker. Jeg har fx selv lige købt pikasol på tilbud fra bilka. De har et omega-3 indhold på ca 65%, hvor dem fra netto kun har ca 30-35%.

Man skal altså spise ca 4 "nettokapsler" for hver fx pikasol e.l. man spiser. Når så nettos koster 18kr/120stk = 0,15 kr/stk og pikasol på "bud" koster 0,71 kr/stk giver man hhv. 60 øre og 71 øre for omtrent den samme mængde omega-3. Prisforskellen er således minimal, hvilket kvalitetsforskellen ikke helt er.
Mål for '09

Military: 70
Squat: 135
Bænk: 120
Dødløft: 190
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 112.00
- Dødløft: 165.00

Hr.Melin skrev:Desuden skal man lige huske at sammenligne omega-3 indholdet per gram mellem de forskellige mærker. Jeg har fx selv lige købt pikasol på tilbud fra bilka. De har et omega-3 indhold på ca 65%, hvor dem fra netto kun har ca 30-35%.

Man skal altså spise ca 4 "nettokapsler" for hver fx pikasol e.l. man spiser. Når så nettos koster 18kr/120stk = 0,15 kr/stk og pikasol på "bud" koster 0,71 kr/stk giver man hhv. 60 øre og 71 øre for omtrent den samme mængde omega-3. Prisforskellen er således minimal, hvilket kvalitetsforskellen ikke helt er.

Godt indlæg =D>

Det sætter jo tingene lidt i perspektiv, tak for det

Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste

tja.. jeg bruger selv en produkt som hedder Fitline, Omega3, det er ikke kapsler, der er flydende omega, og jeg kan kun sige at det omega man kan købe i netto, er det kun op til 5% af det, som kropen bruger, resten ryger bare ud, + fitline's omega er lavet efter nyt teknologi, hvor omegaen blandes med vandet, og ikke bare flyder over vandet, ;)
Banned

LOL, frodo. I maven findes der nogen næsten ufejlbarlige systemer til at optage fedt med.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

frod0 skrev:tja.. jeg bruger selv en produkt som hedder Fitline, Omega3, det er ikke kapsler, der er flydende omega, og jeg kan kun sige at det omega man kan købe i netto, er det kun op til 5% af det, som kropen bruger, resten ryger bare ud, + fitline's omega er lavet efter nyt teknologi, hvor omegaen blandes med vandet, og ikke bare flyder over vandet, ;)

det håber jeg godt nok var ment som en joke.. #-o
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

tja, jeg vil bare sige at fordøjelse tiden for en netto fiskolie kapsel er op til 5 timer, kommer også an på hvor rent ens tarmsytem er (maden og alle drikkevarer bliver fordøjet der) ;)
Banned

1) og hvad så? Optagelsen af kapsler er alligevel virkelig tæt på 100%

2) hvor har du 5 timer fra? Og hvad så med dem fra aldi?
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

The Gym

Styrkeliste

frod0 skrev:tja.. jeg bruger selv en produkt som hedder Fitline, Omega3, det er ikke kapsler, der er flydende omega, og jeg kan kun sige at det omega man kan købe i netto, er det kun op til 5% af det, som kropen bruger, resten ryger bare ud, + fitline's omega er lavet efter nyt teknologi, hvor omegaen blandes med vandet, og ikke bare flyder over vandet, ;)

Er det noget du har en kildehenvisning til?
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

1. nej du tager fejl, længere fordøjelse tiden er,, mindre du få ud af kapslen, og optagelsen for netto eller aldi fiskeolie kapsler er mellem 5 - 10 %.. og så hvis du har aldrig lugtet til det fiskeolie så vil jeg helt sikkert ikke anbefale det ;)
Banned

Det må du ganske enkelt give mig en god reference på.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

frod0 skrev:1. nej du tager fejl, længere fordøjelse tiden er,, mindre du få ud af kapslen, og optagelsen for netto eller aldi fiskeolie kapsler er mellem 5 - 10 %.. og så hvis du har aldrig lugtet til det fiskeolie så vil jeg helt sikkert ikke anbefale det ;)

Det der er noget af det værste lort, jeg længe har hørt nogen lukke ud. Går direkte imod alt jeg har lært indenfor biologiens verden.

Undrer mig satme at mennesket har kunne overleve istider m.v. hvis ting der er lang tid om at blive fordøjet bare går helt til spilde..

Fuck mand, du er jo påvirket af et eller andet, hvis du tror på det der selv?

Så så, Martin, jeg sidder faktisk lige og prøver at finde en reference på det ene eller det andet. Indtil videre er jeg stødt på noget der ligner en videnskabelig artikel, men ikke er at finde i noget som helst peer reviewed. Det betyder selvfølgelig ikke det er løgn, men det tager lidt troværdighed.

http://www.coromega.com/01What/f_bioavailability/f_body.html
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

frod0 skrev:tja.. man kan tro det eller ej, jeg har prøvet det, og der er den eneste omega indtil videre som kan blandes med vand (de har endda patent på det), og ens krop bestå at 75% vand , og hvis omegaen blandes med vand så virker det langt bedre, jeg har selv prøvet at tage 5 forskelige omegaen indtil jeg prøvede fitline's omega 3 og der er den som fungerer bedst på ´mig, tja hvis du køber produktet har du endda 30 dage returret , selvom du åbner pakken, så hvis du ikke synes der er pengene værd så kan du aflevere det tilbage, men jeg vil helt klart give den en chance

Dette fik jeg i en privatbesked fra frod0. Enten er han ude på at gøre reklame for det omtalte produkt, eller også ved han virkelig bare slet ikke, hvad han taler om.

Han blander alt for mange begreber sammen til, at man overhovedet kan forholde sig til, som han siger.

Han kaster om sig med greber som ikke engang hænger sammen.

Martin G skrev:
frod0 skrev:tja.. man kan tro det eller ej, jeg har prøvet det, og der er den eneste omega indtil videre som kan blandes med vand (de har endda patent på det), og ens krop bestå at 75% vand , og hvis omegaen blandes med vand så virker det langt bedre, jeg har selv prøvet at tage 5 forskelige omegaen indtil jeg prøvede fitline's omega 3 og der er den som fungerer bedst på ´mig, tja hvis du køber produktet har du endda 30 dage returret , selvom du åbner pakken, så hvis du ikke synes der er pengene værd så kan du aflevere det tilbage, men jeg vil helt klart give den en chance

Dette fik jeg i en privatbesked fra frod0. Enten er han ude på at gøre reklame for det omtalte produkt, eller også ved han virkelig bare slet ikke, hvad han taler om.

Han blander alt for mange begreber sammen til, at man overhovedet kan forholde sig til, som han siger.

Han kaster om sig med greber som ikke engang hænger sammen.
Det lyder jo nøjagtig som et citat fra TvShop eller lignende. :lol:
Brugeravatar

Geografisk sted: aalborg ø

Træner her: Unifitness

Vi kan roligt blive enige om at Frodo ikke helt kender mekanismerne, men nu foreligger der trods alt data der støtter hans påstand. Rigtig dårlig data, hvis du spørger mig, siden man ikke bør acceptere noget som helst der ikke er peer-reviewed.

Jeg undrer mig personligt over at man skulle smide 90% af sit omega-3 ud, når nu fedtoptaget i sunde mennesker er rimeligt tæt på 100%, og det generelt er accepteret at alm. kapsler er en fin leveringsmetode. Derfor er jeg nød til at finde et rigtigt studie der understøtter påstanden (og ikke er betalt af Coromega, der laver produktet?).

Nu er der hverken data, publikation eller noget som helst andet med i det link jeg lagde, så det er ikke til at finde. Måske er det fuldstændigt spritnyt, og det er slet ikke gået op for resten af verden af almindelig fiskeolie er spild af tid!
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

tja.. flot. du kan cp ..:P .. tja som smeden skriver så er vand baseret omega langt bedre end kapsler, troede meningen med den her post var at komme med forslag til omega3 produkter :) .. så derfor ser jeg ingen grund til at forsætte den her diskution, ihvertfald ikke¨på den her måde
Banned

frod0 skrev:tja.. flot. du kan cp ..:P .. tja som smeden skriver så er vand baseret omega langt bedre end kapsler, troede meningen med den her post var at komme med forslag til omega3 produkter :) .. så derfor ser jeg ingen grund til at forsætte den her diskution, ihvertfald ikke¨på den her måde

Jeg tror det eneste vi beder om er at du kommer med nogle kildehenvisninger der bakker dine påstande op. Ellers kan jeg jo også bare påstå at valleprotein bliver optaget bedre af kroppen hvis man blander det op med smeltet palmin...
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud