Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1442
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1440

Følg bodybuilding.dk på

Fiskeolie uden effekt?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey bøffer!

Jeg har lige læst en artikel i Jyllands-Postens anden sektion side 2.
Ifølge denne artikel er mange kosttilskud med fiskeolie uden effekt fordi kroppens egen iltningproces ødelægger omega-3-fedtsyrene inden de bliver optaget, hvis de inden da ikke allerede er blevet ødelagt i butikken af ilt og sollys.
De skulle først nu have fundet frem til en måde og beskytte fiskeolien så den kan komme ud i blodet uden at blive ødelagt af den iltning der foregår i cellernes stofskifte? - Desuden så står der at iltet fiskeolie teoretisk kan være skadeligt at indtage over mange år.

-Mit spørgsmål er om fiskeolie bare noget opreklameret lort?

På forhånd tak for svaret :D
Dirk Diggler

Reputation point: 0

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 90.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Dirk Diggler skrev:Hey bøffer!

Ifølge denne artikel er mange kosttilskud med fiskeolie uden effekt fordi kroppens egen iltningproces ødelægger omega-3-fedtsyrene inden de bliver optaget, hvis de inden da ikke allerede er blevet ødelagt i butikken af ilt og sollys.
De skulle først nu have fundet frem til en måde og beskytte fiskeolien så den kan komme ud i blodet uden at blive ødelagt af den iltning der foregår i cellernes stofskifte? - Desuden så står der at iltet fiskeolie teoretisk kan være skadeligt at indtage over mange år.

ehmm tror jeg ikke rigtig på :D Du kan da altid sørge for at få dit omega3 fra fisk istedet hvis du virkelig er bange for det ingen effekt har..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Kostplan: Ingen kostplan

Mikkel leicht skrev:
Dirk Diggler skrev:Hey bøffer!

ehmm tror jeg ikke rigtig på :D Du kan da altid sørge for at få dit omega3 fra fisk istedet hvis du virkelig er bange for det ingen effekt har..

Overvejer jeg også :) - Eller rettere mere fisk færre kapsler.
Dirk Diggler

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 90.00

Det med sollys og ilt i butikken er direkte tåbeligt. I hvilken butik har de deres kosttilskud til at stå et sted med sollys? Og hvilken butik åbner deres bøtter, inden de sætter dem hen på hylden?
Nok er jeg fra Lolland, men jeg håber da ikke, at butikkerne er anderledes i resten af Danmark :?
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Mig bekendt virker gelatinekapslen også rimeligt tæt, så den bliver næppe nedbrudt før den kommer ind i kroppen - munden er i denne sammenhæng en del af kroppen!

Tror det er endnu en tåbelig nyhed, som intet har på sig, udover sensationsværdi. Alligevel er virkningen af fiskeolie stærkt overvurderet.
Brugeravatar

Reputation point: 145

Milky skrev:Det med sollys og ilt i butikken er direkte tåbeligt. I hvilken butik har de deres kosttilskud til at stå et sted med sollys? Og hvilken butik åbner deres bøtter, inden de sætter dem hen på hylden?
Nok er jeg fra Lolland, men jeg håber da ikke, at butikkerne er anderledes i resten af Danmark :?

øøøøøøh nej, det er ikke tåbeligt. Fiskeolie har ikke godt af at stå længe i butikken, ofte i høje temperaturer.

Køb et mærke hvor der er tilsat E-vitamin for at forhindre iltning.

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

Razz skrev:
Milky skrev:Det med sollys og ilt i butikken er direkte tåbeligt. I hvilken butik har de deres kosttilskud til at stå et sted med sollys? Og hvilken butik åbner deres bøtter, inden de sætter dem hen på hylden?

øøøøøøh nej, det er ikke tåbeligt. Fiskeolie har ikke godt af at stå længe i butikken, ofte i høje temperaturer.

Tror der er det i de fleste fiskeoliepiller, ihvertfald i mine fra fitnesspharma, hvor det også går under tocopherol... Men der står at det er for at forhindre harskning.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Af de ting jeg har læst har fiskeolie tilskud ingen gavnlig effekt på sunde og raske mennesker, og slet ikke samme gavnlige virkninger som regelmæssigt indtag af fede fisk.
Snakker vi folk med gigt osv, kan eicosanoiderne sagtens have en fordel.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Hvordan finder man egentlig ud af, om de det reelt har en effekt? Her tænker jeg også alle de andre vitaminer. Hvordan reagerer kroppen, hvis den mangler forskellige ting, og hvordan reagerer den, hvis den er i tip top stand?

Underligt spørgsmål - men det kan være nogle har et godt svar. :)
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

Razz skrev:

Der er da forhåbentlig heller ingen Supermarkeder, hvor der er høje temperaturer.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Milky skrev:
Der er da forhåbentlig heller ingen Supermarkeder, hvor der er høje temperaturer.

På hylder der ikke lige står i nærheden af en køler kan der sagtens være en god gang varme, især om sommeren
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

MadPanda skrev:Hvordan finder man egentlig ud af, om de det reelt har en effekt? Her tænker jeg også alle de andre vitaminer. Hvordan reagerer kroppen, hvis den mangler forskellige ting, og hvordan reagerer den, hvis den er i tip top stand?

Underligt spørgsmål - men det kan være nogle har et godt svar. :)

Man vil opleve forskellige mangelsymptomer alt afhængig af hvad man mangler.
Men hvis man spiser bare nogenlunde normalt og ikke udelukkende lever af junkfood og færdigretter, så vil jeg næsten lægge hovedet på blokken og sige at der ingen problemer er ...
Jeg tror også at de fleste sagtens kan undvære deres vitaminpille. Hvis man, i et kostprogram der tager alle mikronæringsstoffer med, indtaster en almindelig dagskost som bare er en smule varieret, så er dækningsprocenten langt over 100% på stort set alting. Og det den ikke rammer 100%, det er intet problem fordi man jo ikke spiser 100% det samme hver dag.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online