Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 999
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 996

Følg bodybuilding.dk på

For højt protein indtag =

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej,

Jeg trænede til foråret ca 5-6 måneder med ikke ret mangler kcal og en del proteiner. Jeg undgik så vidst muligt kartofler, pasta, hvidt brød osv og skovlede proteiner ind.

Jeg begyndte at skulle vold pisse kl 6-7-8 om morgenen - hver morgen - et stykke tid efter ovenstående "kostplan" var slut. Jeg er ellers den type, der nemt kunne sove til 10-11-12 stykker. Nu kan jeg max sove til en 9 tiden i weekenden, så er jeg ved at springe + mit pis er lugtende/nasty gult. Jeg har før i tiden været rigtig god til at drikke rigelig med vand og spise ordenlig, så mit pis er "standard". Men nu er det altid gult - og jeg tænker; Hm...

Så min teori kommer hermed til de vågne. (Burde nok opsøge en læge, men alligevel)

Kan for mange proteiner (som jeg har læst, er skadeligt for nyrene) give en påvirkning på mit problem? Kan det have givet en varrigt mén, eller er jeg bare mærkelig?

Eller er problemet opstået ved at jeg er fyldt 20 og min krop er ved at blive gammel? ( :drink: )

Reputation point: 115

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

DonLauge skrev:Hej,

Jeg trænede til foråret ca 5-6 måneder med ikke ret mangler kcal og en del proteiner. Jeg undgik så vidst muligt kartofler, pasta, hvidt brød osv og skovlede proteiner ind.

Jeg begyndte at skulle vold pisse kl 6-7-8 om morgenen - hver morgen - et stykke tid efter ovenstående "kostplan" var slut. Jeg er ellers den type, der nemt kunne sove til 10-11-12 stykker. Nu kan jeg max sove til en 9 tiden i weekenden, så er jeg ved at springe + mit pis er lugtende/nasty gult. Jeg har før i tiden været rigtig god til at drikke rigelig med vand og spise ordenlig, så mit pis er "standard". Men nu er det altid gult - og jeg tænker; Hm...

Så min teori kommer hermed til de vågne. (Burde nok opsøge en læge, men alligevel)

Kan for mange proteiner (som jeg har læst, er skadeligt for nyrene) give en påvirkning på mit problem? Kan det have givet en varrigt mén, eller er jeg bare mærkelig?

Eller er problemet opstået ved at jeg er fyldt 20 og min krop er ved at blive gammel? ( :drink: )

Du skal virkelig have mange proteiner på en dag, hvis det skal gå hen og skade dine nyrer. Hvor mange gram får du ca om dagen da? :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

Hvad indtager du af reelt af væske på en dag? reelt.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Det er næppe skadeligt, men højere proteinindtag vil have en diuretisk (vanddrivende) effekt, da du skal udskille mere urinstof og det kan du ikke bare udskille som tørt pulver, så der skal noget mere væske til.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Det er næppe skadeligt, men højere proteinindtag vil have en diuretisk (vanddrivende) effekt, da du skal udskille mere urinstof og det kan du ikke bare udskille som tørt pulver, så der skal noget mere væske til.

Dog vil et lavere kulhydratindtag lede til mere urinering, da kulhydrater binder mere væske i kroppen end protein og fedt pr. gram.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog

Active skrev:Du skal virkelig have mange proteiner på en dag, hvis det skal gå hen og skade dine nyrer. Hvor mange gram får du ca om dagen da? :)

Har jeg ingen anelse om på nuværende tidspunkt, er nu bare mere interesseret i om, det kan lade sig gøre? :)

Jamen jeg fik vel rigeligt med vand.. Måske 3-4 0,5 flasker vand på arbejde (8-16) - Hjem og spise, træne (1 liter mere vel) - Hjem og have aftensmad /0,33-0,5l) - ud til nogle gutter (nemt 1 liter mere)

Dingo skrev:Det er næppe skadeligt, men højere proteinindtag vil have en diuretisk (vanddrivende) effekt, da du skal udskille mere urinstof og det kan du ikke bare udskille som tørt pulver, så der skal noget mere væske til.

Men hvor længe kan det have effekt? Hvis du forstår? :)

Hvad lavede du ude hos de gutter der krævede en liter vand?
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Legend skrev:Hvad lavede du ude hos de gutter der krævede en liter vand?

Man sidder og stener, æder nogle nødder, bliver forfærdelig tør i munden og drikker vand til. Nørder fifa, ryger en smøg - forfærdelig tør i munden igen etc.

Min læge har forklaret mig, at urinen meget gerne må være gul om morgenen - det skal den helst være, men ikke op ad dagen, så er man dehydreret.

I dit regnestykke ligger du godt over det anbefalede væskeindtag på normalt varme dage, så du burde da i hvert fald ikke være dehydreret.

Jeg har selv været på en streng protein kur over mange måneder, der observerede jeg ikke samme tendens, så det undere mig lidt, hvis andre har oplevet den effekt af øget protein i kosten.

Er det muligt at du indtager noget vanddrivende før sengetid uden at tænke over det f.eks bajer med gutterne ?
http://personlig-traener.blogspot.dkSådan træner jeg i 2013

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 65.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

jjdenmark skrev:Min læge har forklaret mig, at urinen meget gerne må være gul om morgenen - det skal den helst være, men ikke op ad dagen, så er man dehydreret.

I dit regnestykke ligger du godt over det anbefalede væskeindtag på normalt varme dage, så du burde da i hvert fald ikke være dehydreret.

Jeg har selv været på en streng protein kur over mange måneder, der observerede jeg ikke samme tendens, så det undere mig lidt, hvis andre har oplevet den effekt af øget protein i kosten.

Er det muligt at du indtager noget vanddrivende før sengetid uden at tænke over det f.eks bajer med gutterne ?

Slet slet ikke. En gang fik man da nogle, men der havde jeg ikke problemet. Pisser jeg ikke 2 gange inden sengetid nu, så er min blære ved at springe om morgenen. Og det er da hammer irriterende.

Men et forhøjet indtag af protein skader som sagt nyrene. Men hvordan?/ hvilken effekt vil det give på nyrene?

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster