Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 58657 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er kilowerapeme

Vores medlemmer har i alt skrevet 2043049 indlæg i 98433 emner

32 nye indlæg i dag


Online
I alt: 652
Medlemmer: 8
Skjulte: 0
Gæster: 644

Følg bodybuilding.dk på

For lidt kalorier Hvad skal jeg putte på?

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej jeg muskel træner og i gang med at bulke har også taget 3 kilo på et halv kilo om ugen, Men de sidste 14 dage har det været svære at tage på, så har puttet noget mere mad ind, men kan ikke putte mere på jeg bliver for oppustet, så jeg jeg er lidt i tvivl om om jeg skal putte druesukker på i min Shake eller om jeg skal putte eksempel blendet hørfrø i min shake, men jeg kommer helt op på 148 gram fedt om dagen, hvor man anbefaler 90 Gram til min vægt hvad jeg kan læse mig frem til, Hvad sker der hvis jeg overstiger det til 148 Gram eller er det bare bedre at køre druesukker i Shaken i stedet for hørfrø? eller Er der andet vegansk som er er bedre?

Her er mit kostskema
https://1drv.ms/x/s!AgM33mHDpxdLgdFlDZ2 ... Q?e=LFHFuO
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 35
Tilmeldt: 3. mar 2013, 12:28
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 55.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ville sgu også blive oppustet med sådan en kost. Nem måde at implementere flere kalorier på er nødder, som jeg overraskende kan se ikke er en bestanddel af din kost. Generelt synes jeg det kan være svært at spore reelle fedtkilder i din kost, andet end sovs, chokolade og karrysalat.
If no win ... practice more :).
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 2734
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: AK Nordland, Horsens Styrkeløft Klub og Centrum for Bænkpres
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



56g havregryn? Prøv med 200g!
Brugeravatar
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 11. apr 2009, 15:50
Geografisk sted: Vesterbro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ceneeh skrev:Generelt synes jeg det kan være svært at spore reelle fedtkilder i din kost, andet end sovs, chokolade og karrysalat.

Den studsede jeg også over. Der mangler gode fedtkilder. Og 80 g chokolade dagligt... Det er jo en masse tomme kalorier fra raffineret sukker og mættet fedt i palmeolie - tilsat kakao. Jeg har lidt TS mistænkt for at svælge i chokolade under dække af, at det er pga. indholdet af flavonoider. Hvis det vel at mærke er mørk chokolade. :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 690
 
Indlæg: 3375
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak for jeres svar, jeg opdateret mit kostskema, har proppet lidt mere havregryn på på tror ikke jeg kan putte mere på hvis der skal plads til det andet mad , og så er jeg puttet Mandel nødder på i stedet for chokolade er det et problem at jeg er kommet op på 159 g i fedt, er det for meget?

Jeg kan se er jeg ikke behov for at tage proteinpulver da jeg får nok via maden, så bare surt det jeg lige har købt 10 kg ærteproteinpulver :(
Men jeg tænker når jeg skal cutte så får jeg brug for proteinpulver.

Er det fint nok bare at spise mandler jeg kan se at det er det billigste slags nødder?

Opdaterede kostskema
https://onedrive.live.com/edit.aspx?cid ... &app=Excel
Sidst rettet af chrisboffer 14. aug 2020, 07:55, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 35
Tilmeldt: 3. mar 2013, 12:28
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 55.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Laver du sjov?

Synes dine indlæg antyder det
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 1101
Tilmeldt: 24. mar 2010, 01:08
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Linksne er døde.

Selv linksne er døde.


You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2059
 
Indlæg: 7115
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sådan så har jeg fikset linket
Er bare stadig i tvivl om jeg får for meget fedt Er det usundt?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 35
Tilmeldt: 3. mar 2013, 12:28
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 55.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



chrisboffer skrev:Sådan så har jeg fikset linket
Er bare stadig i tvivl om jeg får for meget fedt Er det usundt?


Fedt er et makronæringsstof på linje med kulhydrat, protein og alkohol. Der er ikke en mængde fedt, der er "korrekt" og dermed "sund". Det kommer 100% an på, hvad dit mål og dine præferencer er. Det er klart, at fedt nemt kommer til at optage en relativt større del af kalorieindtaget, fordi det er mere energitæt. Nogle mennesker trives godt med mere fedt i kosten, og andre foretrækker at have en større del kulhydrater... Så i min optik findes der ikke et svar på dit spørgsmål :-s
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 15. maj 2015, 18:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



kabod skrev:
chrisboffer skrev:Sådan så har jeg fikset linket
Er bare stadig i tvivl om jeg får for meget fedt Er det usundt?


Fedt er et makronæringsstof på linje med kulhydrat, protein og alkohol. Der er ikke en mængde fedt, der er "korrekt" og dermed "sund". Det kommer 100% an på, hvad dit mål og dine præferencer er. Det er klart, at fedt nemt kommer til at optage en relativt større del af kalorieindtaget, fordi det er mere energitæt. Nogle mennesker trives godt med mere fedt i kosten, og andre foretrækker at have en større del kulhydrater... Så i min optik findes der ikke et svar på dit spørgsmål :-s


Tak for info-en, Det kan godt være lidt af en jungle at finde rundt i, Men ud fra det er som du skriver så vil jeg fortsætte med at spise den mængde fedt, Jeg takker for hjælpen :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 35
Tilmeldt: 3. mar 2013, 12:28
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 55.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Som rule of thumb så er high fat en dårlig idé i andet end kcal deficit.

Bare fordi 90er viden ikke var helt rigtig gør det den ikke helt forkert.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2059
 
Indlæg: 7115
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lyder til at du har bulket lidt for hårdt og vænnet din krop til for mange kalorier. Så rammer man et plateau. Det fortæller din krop dig ved at du er oppustet.

Tag en lille pause i et par dage til en uge hvor du spiser hvad du vil - med måde - og får din krop til at slappe lidt af.
Gå lidt ned i kalorier igen og lad være med at bulk for hårdt. 500 kcal hver dag er imo overkill. Ram 2-300 i stedet og spis godt med carbs - gode carbs - i stedet for at få over 100 g fedt om dagen. Det er meget.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 4. apr 2018, 08:44
Geografisk sted: din mors fisse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Maxer1337 skrev:Lyder til at du har bulket lidt for hårdt og vænnet din krop til for mange kalorier. Så rammer man et plateau.


Nej. Hvis man har spist for mange kalorier i en rum tid, så vender ens krop sig ikke bare til det.

Hvis man spiser flere kalorier end man forbrænder, så vil man lagre fedt og evt. opbygge muskelmasse.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 212
Tilmeldt: 6. okt 2011, 12:51
Geografisk sted: Esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Capper11 skrev:
Maxer1337 skrev:Lyder til at du har bulket lidt for hårdt og vænnet din krop til for mange kalorier. Så rammer man et plateau.


Nej. Hvis man har spist for mange kalorier i en rum tid, så vender ens krop sig ikke bare til det.

Hvis man spiser flere kalorier end man forbrænder, så vil man lagre fedt og evt. opbygge muskelmasse.


Det jeg mener er bare, at der skal jo efterhånden mere og mere mad til. Dit ligevægtsindtag stiger med vægten.
Hvis du stiger for hurtigt kan metabolismen godt gå lidt i stå, især i forhold til at tage på i muskler i stedet for fedt. Især hvis du ikke træner ordentligt i forhold til din kost. Hvis man render rundt og føler sig oppustet og ikke har det lækkert, er det jo kroppens måde at fortælle, at den ikke er tilpas. Sådan burde/behøver man ikke have det for at tage muskelmasse på.
Jeg forstår ikke folk der bulker derud af og har det ad helvede til imens, det behøver du simpelthen ikke for at opbygge muskler.

Jeg tror virkelig det er minimalt hvor meget mere du kan tage på i muskler ved at bulke hårdt ligesom TS, for så at skulle smide fedt igen i sidste ende. Det er forvirrende for kroppen og du har det ad helvede til halvdelen eller 2/3 af året. MEdmindre du godt kan lide at være tyk og stor, så skal man da bare give los :D Det lyder bare ikke sådan på TS lige pt.
Sidst rettet af Maxer1337 18. aug 2020, 21:30, rettet i alt 3 gange.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 4. apr 2018, 08:44
Geografisk sted: din mors fisse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Maxer1337 skrev:
Capper11 skrev:
Maxer1337 skrev:Lyder til at du har bulket lidt for hårdt og vænnet din krop til for mange kalorier. Så rammer man et plateau.


Nej. Hvis man har spist for mange kalorier i en rum tid, så vender ens krop sig ikke bare til det.

Hvis man spiser flere kalorier end man forbrænder, så vil man lagre fedt og evt. opbygge muskelmasse.


.......... indlæg ændret for oven, ved ikk hvordan jeg sletter et indlæg altså
Sidst rettet af Maxer1337 18. aug 2020, 21:32, rettet i alt 2 gange.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 4. apr 2018, 08:44
Geografisk sted: din mors fisse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg tænker bare, at hvis TS følte han gainede muskel, ville han måske være lidt mere ligeglad med at tage fedt på, end han er. Hvis han gainede muskel som han BURDE, ville hans oppustethed virke mere overkommelig og sekundær, end det lyder til.

Du burde ikke have trang til at lave et indlæg som dette, hvis du føler dine muskler vokser.
Han ved vel godt at hvis han ligger i kcal overskud, vil han tage fedt på. Især hvis det er med 500 kcal dag ud og dag ind.

Forstår du mig?
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 4. apr 2018, 08:44
Geografisk sted: din mors fisse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster