Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 867
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 866

Følg bodybuilding.dk på

For lidt kulhydrater efter træning?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey.

Når jeg har trænet mit 3 split program, spiser jeg altid en proteinshake og én banan lige efter træning. Ca. en time efter, spiser jeg aftensmad med masser spaghetti/ris eller kartofler samt kød og grøntsager. I dag fik jeg 600 gram kartofler og 200 gram kylling, plejer dog kun og spise 150 gram pasta :)

Er det for lidt kulhydrater jeg spiser lige efter træning? Altså bare én banan?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nej, det er helt fint, især fordi du også spiser et stort måltid kort efter.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

også selvom der går en hel time til 1½? Folk siger jo helst 50 gram protein inden en halv time :)

Styrkeliste

Det folk siger, er noget fis. :) "Anabolic Window" eller "Window of Opportunity" er ikke noget du bør beskæftige dig med, da det langt hen af vejen er noget fis. Emnet har været oppe at vende mange gange herinde, endda med rigtig mange videnskabelige referencer, så søg efter emnet, hvis du vil læse yderligere.

Du får jo også en proteinshake (som jeg formoder indeholder +/- 30 gram protein) og en banan på ca. 35 gram kulhydrater efter træning. Det er ganske fint post-workout - især når du spiser en times tid efter. Jeg formoder du spiser 1-2 timer før træning også?
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Styrkeliste

Inden træning spiser jeg 100g skyr og en banan eller æble, og 400 ml mælk

Styrkeliste

Marc123 skrev:Inden træning spiser jeg 100g skyr og en banan eller æble, og 400 ml mælk

Hvis jeg var dig ville jeg skifte frugten (hurtige kulhydrater) ud med nogle mere komplekse kulhydrater f.eks. i form af havregryn. Havregrød er et godt forslag :)

Det vil give dig et mere stabilt blodsukker så du ikke pludselig "rammer muren" under træningen og mister energien/motivationen.
Desuden dæmper de komplekse kulhydrater også din krops kortisol som også er meget positivt :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (3)

Det kommer meget an på hvem man spørger, jeg spiser 65% af mit intag fra kl 6, til kl 12 også træner jeg mellem kl 16,30 og 17,30 og spiser min aftensmad 20/40 min efter træning så der har jeg faktisk ikke spist i 6 timer,
Nogen mener det helt forkert og andre siger det er lige meget så længe man er i overskud

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Taekwondo body skrev:Det kommer meget an på hvem man spørger, jeg spiser 65% af mit intag fra kl 6, til kl 12 også træner jeg mellem kl 16,30 og 17,30 og spiser min aftensmad 20/40 min efter træning så der har jeg faktisk ikke spist i 6 timer,
Nogen mener det helt forkert og andre siger det er lige meget så længe man er i overskud

Måltidstiming er ikke ligegyldigt, det er dog det samlede indtag på dagen der er den klart afgørende faktor. Om du spiser en, halvanden eller to timer før træning - eller får dit post-workout måltid 45 minutter, en time eller halvanden time efter træning er som udgangspunkt ligegyldigt, med få undtagelser.

Som Aragon og Schoenfeld konkluderer:

http://www.jissn.com/content/10/1/5

- skrev:Practical nutrient timing applications for the goal of muscle hypertrophy inevitably must be tempered with field observations and experience in order to bridge gaps in the scientific literature. With that said, high-quality protein dosed at 0.4–0.5 g/kg of LBM at both pre- and post-exercise is a simple, relatively fail-safe general guideline that reflects the current evidence showing a maximal acute anabolic effect of 20–40 g [53,84,85]. For example, someone with 70 kg of LBM would consume roughly 28–35 g protein in both the pre- and post exercise meal. Exceeding this would be have minimal detriment if any, whereas significantly under-shooting or neglecting it altogether would not maximize the anabolic response.

- skrev:Due to the transient anabolic impact of a protein-rich meal and its potential synergy with the trained state, pre- and post-exercise meals should not be separated by more than approximately 3–4 hours, given a typical resistance training bout lasting 45–90 minutes. If protein is delivered within particularly large mixed-meals (which are inherently more anticatabolic), a case can be made for lengthening the interval to 5–6 hours.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Styrkeliste