Maestro Bitter skrev:Tak for jeres kommentarer
Altså jeg har helt klart brug for at ligge i kalorieoverskud i øjeblikket.
Så sådan som jeg har forstået det med mine nybegynder evner så skal jeg have protein i en mængde der svarer til kropsvægt*2 og så skal kalorie overskuddet ellers "finanseres" af fedt men hovedsaligt kulhydrater.
Jeg tror jeg vil forsøge mig med at blende 2 bananer med noget mælk og 50 gram WG inden træning og efter træning hælde en proteinshaker ned sammen med noget frugt, som banan eller hvad man nu kan få fat i.
Alf-Ross skrev:rent økonomisk kan det bedst betale sig at købe protein for sig og kulhydrater for sig, og selv blande sammen.
Tak for tippet! Jeg troede ikke der var så mange penge at hente der
Nu nævner du også kreatin. Det er muligvis bare mig, men jeg syntes det virker noget opreklameret, gør det virkelig den store forskel ?

Og er der ikke noget med at i starten af en kreatin kur kommer man ud for væskeophobninger?
Lyder som en fin idé med noget frugt og protein/carbs før træning samt efter træning som du har tænkt dig.
Hvilken weight-gainer benytter du? For du skal huske, at %-delen af protein i weight-gainer ikke er særlig høj.
Tag man Bodylab's, er der 33 g. pr 100 g pulver, og hvis du tager 50 g pulver, får du kun 16,5 g protein.
Ang. kreatin så er det som du selv og de andre her i tråden nævner, langt fra alle der får en virkning af det.
Personligt fik jeg en rigtig stor gevinst den første gang jeg brugte det, men de efterfølgende "kure" gav ikke noget.
Jeg er fornyelig startet på kreatin igen samt et solidt mad-indtag og seriøs træning efter en haltende pause, og må sige at jeg virkelig oplever en positiv effekt igen. At det skyldes større og bedre indtag af føde er nok svært at løbe udenom og dermed den primære grund, men kombineret med kreatin, tror jeg det har givet prikken over i'et.
Kreatin er ikke særlig dyrt og har så vidt vides ingen dokumenterede bivirkninger, udover at nogle oplever lidt væskeophobning samt en tendens til mere uren hud og luft i maven, så jeg kan kun anbefale, at du giver det et forsøg, dette dog kun såfremt du ligeledes har sat dig en smule ind i kosten. Ingen grund til at bruge penge på kosttilskud, hvis man ikke kan finde ud af at spise.