Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69650 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1514
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1512

Følg bodybuilding.dk på

for tynd

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej der ude, jeg er en 17 årig dreng 178 høj og en vægt på 58.4, jeg kan spise så meget mad uden at lave noget som helst og jeg tager ikke på, jeg kan spise usundt, og rigtig meget af det og stadig ikke tage på, jeg er meget træt af jeg er så tynd og vil nu méget gerne igang med at træne (styrketrænig), men har ikke lyst til at træne hvis heller ikke det kan få mig til at tage på? håber i kan hjælpe mig og fortsat god dag til jer alle :) hilsen anders.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det glæder heller ikke om "bare" at spise, du skal også spise rigtigt. Såsom masser af grøntsager, proteinrigt mad, mad med sundt fedt etc.

Ydermere vil jeg foreslå, at hvis du ikke har trænet før, bare starter stille og rolig op, og når du så efter et par måneder har fået lidt erfaring og har lidt teknik, så kan du evt. starte på et program.
- Der findes også kosttilskud som weightgainer, kreatin osv., men dette behov kan sagtens dækkes igennem en sund kost
Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

Logbog: Vis logbog

Skal vi hjælpe dig med at tage på? Det bliver sku lidt svært! Men du kan jo evt. tage at læse om de mange artikler som omhandler vægt og kost.

Du bliver nødt til at holde et højt kalorie indtag hver dag med den rette kost. Da jeg hverken ved hvad du kan li eller er i stand til at æde, vil jeg ikke sammensætte en kost til dig. Prøv dig lidt frem :) Suppler op med noget WG hvis du ikke føler du kan spise nok igennem kost.

Det er mit råd. Ps. og lad være med at veje dig hver dag, der går noget tid :)
Hvis phillimus var en mus, ville jeg forgifte ham med rottegift.

Geografisk sted: århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Kostplan: Vis kostplan

Der er ingen "magisk" kur som vil få dig til, at tage på i vægt.. Du tager på i vægt, hvis du er i KalorieOVERSKUD ergo indtager mere end du bruger.. ergo spiser du ikke nok :) Tror de fleste har haft det på den måde..

Så... Spis mere!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Dødløft: 130.00

Ebbi-ztar skrev:Det glæder heller ikke om "bare" at spise, du skal også spise rigtigt. Såsom masser af grøntsager, proteinrigt mad, mad med sundt fedt etc.

Ydermere vil jeg foreslå, at hvis du ikke har trænet før, bare starter stille og rolig op, og når du så efter et par måneder har fået lidt erfaring og har lidt teknik, så kan du evt. starte på et program.
- Der findes også kosttilskud som weightgainer, kreatin osv., men dette behov kan sagtens dækkes igennem en sund kost

Hvorfor ikke starte på et program fra start af?

Det giver da absolut ingen mening at rende rundt og "freestyle" hvis man SLET intet aner.
???(?_?)???

kan lide alt mad undtagen fisk :)

Hejsa! :)

- Jeg har haft præcist det samme problem. Kunne slet ikke tage på!
Inden jeg begyndte og træne vejede jeg 52 kg ca.
Jeg kiggede så på noget Weight Gainer fra Bodylab. Jeg tog forsøget og købte det.
Jeg har på 6-7 måneder tømt 2x6 kg spande med WG. Og jeg har taget 11-12 kg på af det.

Det jeg gjorde var at jeg tog det 2 timer efter de 3 største måltider på dagen.
Spiste morgenmad kl. 7:00. Drak en shake med WG kl 9-10:00. Og spiste frokost kl 14 ca. Og drak en shake til med WG kl 16:00 ca. Og så også en shake med WG to timer efter aftensmaden.

Men udover det skal du også spise mad. Jeg spiste næsten ingenting til at starte med.
Men jeg begyndte at stoppe mere og mere ned i halsen på mig selv. Og til sidst vænner mand sig ganske enkelt til det! . Mandler er også rigtigt godt. Det er sundt fedt bl.a. Og så er der også godt med kalorier i sådan en gang håndfuld mandler. :D

Hej Nielsen

Kan du fortælle os hvad du spiser på en normal dag?
Mirin?

Geografisk sted: Nordsjælland

Han behøver da ikke tage weight gainer?

Når han vejer så lidt skal der jo ikke særlig meget mad til før han ligger i bulk. ;)

Men jeg vil anbefale dig at lave en kostplan med massere af sunde ting og proteinrig mad. Samtidig med det skal du bare passe din træning, så er jeg overbevist om at du tager på forholdsvist hurtigt. :)

Bulk skrev:Han behøver da ikke tage weight gainer?

Når han vejer så lidt skal der jo ikke særlig meget mad til før han ligger i bulk. ;)

Men jeg vil anbefale dig at lave en kostplan med massere af sunde ting og proteinrig mad. Samtidig med det skal du bare passe din træning, så er jeg overbevist om at du tager på forholdsvist hurtigt. :)

Det er også kun ment som supplement hvis det ikke kan optages igennem kost

Styrkeliste

næh... Det behøver han da ikke... :) , men hvis han har svært ved at klemme noget ekstra mad ned, så er WG godt alternativ. Det virkede i hvert til fald for mig hurtigt! . :)

plaid skrev:

Sådan som jeg læser det får han det til at lyde som et gudemiddel. Som om det er kosttilskudet der gør hele arbejdet, og hvis man bare tager det bliver man stor? :)

Kan være vi tolker det forskelligt dog vil jeg bare sige til trådejer at kosttilskud kun er til hvis du ikke opnår nok kalorier gennem din almindelige kost. Ellers er det jo bare spild af penge hvis du opnår nok kalorier i forvejen.. :mrgreen:

KCAL!!!
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Du skal tage det mest anabolske middel der findes.. kan godt skaffe det til dig??
mange her på boardet bruger det.. Ved du hvad jeg snakker om??
ja det tror jeg du gør.. De fleste ved hvad jeg snakker om.. De vil bare ikke indrømme at de bruger det med positive resultater.. Er selv begyndt på at bruge det ofte.. og når først du har set resultatet, fortsætter du.. Ved du stadig ikke hvad jeg snakker om???!???
DET ER ANABOLSK... Det er .... MAD OG MASSER AF DET!!! :lol:
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

Bulk skrev:
plaid skrev:

Sådan som jeg læser det får han det til at lyde som et gudemiddel. Som om det er kosttilskudet der gør hele arbejdet, og hvis man bare tager det bliver man stor? :)

Kan være vi tolker det forskelligt dog vil jeg bare sige til trådejer at kosttilskud kun er til hvis du ikke opnår nok kalorier gennem din almindelige kost. Ellers er det jo bare spild af penge hvis du opnår nok kalorier i forvejen.. :mrgreen:

Fuldstændig enig :)

Styrkeliste

spiser en portion yougurt kl halv 8 om morgen. to rugbrødder kl halv 12. en eller to boller med syltetøj kl 3. og aftens mad kl halv 6 og det er det :)

Nielsen123 skrev:spiser en portion yougurt kl halv 8 om morgen. to rugbrødder kl halv 12. en eller to boller med syltetøj kl 3. og aftens mad kl halv 6 og det er det :)

Der har vi problemet ^^ - Du spiser ikke nok.. Du ligger i kalorieUNDERSKUD!
SPIS MERE! & hvis det ikke hjælper, så prøv og find et alternativt weight gainer, som måske kan hjælpe dig på rette vej. :wink:
”Not only will you become huge, you will also be a strong motherfucker” - George Turner.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 110.00

Nielsen123 skrev:spiser en portion yougurt kl halv 8 om morgen. to rugbrødder kl halv 12. en eller to boller med syltetøj kl 3. og aftens mad kl halv 6 og det er det :)

Overvej evt. om du ikke kan spise et måltid mere mellem din aftensmad og til du går i seng..
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Der skal meget mere mad ind.

Sørg for at ændre dine madvaner så du får klemt mere mad ind.

Du kan fint smide et måltid ind kl 10 og endnu et kl 21.

Derudover så er det selvfølgelig også en god idé hvis du kan spise mere hvert måltid, dvs. større portion yoghurt, 3 rugbrødder kl halv 12, etc.

Bare stille og rolig øg det totale mad indtag om dagen, så du vænner dig til det. Pludselig vil du opdage at du spiser langt mere.

For at sætte det i perspektiv så spiser min søster, der blot vil holde hendes vægt, mere end du gør.

Det vil ikke være nemt i starten, fordi du skal presse kroppen til at få mere mad end du er vant til, men du vil vænne dig til det, og pludselig vil du gå rundt og være sulten hvis du går tilbage og spiser som du gør nu.
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Jeg har hørt at hvis man spiser om natten vil man tage mere på end hvis man spiser om dagen, det er noget med at man udskiller et bestemt protein om natten.. men selvfølgelig hvis man kan sove om natten med en fuld mave så er det klart det fordøjes langsommere når man er i dvale tilstand.

Spis en god portion kcal når du er træt inden du skal sove og så måske det hjælper med at tage på i vægt i form af fedt.

Jeg ved det ikke men hvad tror i?
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: DK Østjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00

i skal alle sammen have tusinde tak :) evt. nogle der ved hvor man kan finde en god madplan med tider på hvornår måltiderne skal være og med alle de indhold i siger maden skal have :)? mvh.

Nielsen123 skrev:i skal alle sammen have tusinde tak :) evt. nogle der ved hvor man kan finde en god madplan med tider på hvornår måltiderne skal være og med alle de indhold i siger maden skal have :)? mvh.

Spis hver 2-3 time. Sørg for at der er proteiner i hvert måltid.
???
profit
Mirin?

Geografisk sted: Nordsjælland

Nu skal du høre min madplan for idag, Følg den et par måneder og du skal nok se forskel.

Morgenmad.kl 0700
250g havregryn og en liter mælk
en rugbrød med en banan og et stykke pålægschokolade på

kl 0900 to rugbrødder og en liter kakao mælk og et par kopper kaffe.

kl 12
9 stykker rugbrød med blandet pålæg bla. to dåser makrel en banan og en leverdreng :D

kl 15
rester fra sidste aften, i det her tilfælde 300gram kylling og en smule pasta i pesto cirka 300gram.

kl 1800
Pasta og kødsovs tømte gryden og der var brugt 600gram hakket oksekød.

kl 2100
to avocadoer og en banan samt en liter mælk og et par kopper kaffe.

og lur mig om ikk der ryger lidt mere ned før jeg rammer dynen.

Prøv at sætte det i sammenligning med hvad du fortærer på en dag, jeg tager ikke voldsomt meget på ved at spise sådan her( er blot ved at carbe op til maxløft om et par dage)
Der skal altså føde ned for at blive tung i betrækket.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

mikkel_baech skrev:Nu skal du høre min madplan for idag, Følg den et par måneder og du skal nok se forskel.

Morgenmad.kl 0700

kl 12
9 stykker rugbrød med blandet pålæg bla. to dåser makrel en banan og en leverdreng :D

kl 15
rester fra sidste aften, i det her tilfælde 300gram kylling og en smule pasta i pesto cirka 300gram.

kl 1800

kl 2100

Prøv at sætte det i sammenligning med hvad du fortærer på en dag, jeg tager ikke voldsomt meget på ved at spise sådan her( er blot ved at carbe op til maxløft om et par dage)

DAMN så vil jeg sg blive voldfed! Men nice ædetur med 9 stykker rugbrød! Men må sg også koste lidt - kan jeg sg ikke på en SU :D

Styrkeliste

plaid skrev:
mikkel_baech skrev:Nu skal du høre min madplan for idag, Følg den et par måneder og du skal nok se forskel.

Morgenmad.kl 0700

kl 12

kl 15

kl 1800

kl 2100

DAMN så vil jeg sg blive voldfed! Men nice ædetur med 9 stykker rugbrød! Men må sg også koste lidt - kan jeg sg ikke på en SU :D

Så må du arbejde lidt ved siden af, det gjorde jeg selv dajeg var på SU.
Det er ikke vodspisning med ni stykker det er meget normalt. Det er bare folk der tror at to krydder boller med nutella er for Vildt meget mad!! #-o
Brugeravatar

Styrkeliste

Slaaaaap af.. hvor mange kcal er det Mikkel, 10.000?

Tror alstå godt trådstarter kan nøjes med 1/3 af det du spiser og stadig ligge i O.
A man that works with his hands is a laborer.
A man that works with his hands & mind is a craftsman.
A man that works with his hands, mind, & heart, is an artist.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

colossus skrev:Slaaaaap af.. hvor mange kcal er det Mikkel, 10.000?

Tror alstå godt trådstarter kan nøjes med 1/3 af det du spiser og stadig ligge i O.

Jeg har ikke regnet kcal ud på det men tror nu næppe det kommer i nærheden af 10000 nok nærmere 5-6000 som er hvad jeg skal have hvis jeg er meget fysisk aktiv.

Han kan sagtens klare sig med mindre men pointen er også blot at vise hvilke mængder mad der bliver konsumeret rundt omkring når der skal bulkes.
Brugeravatar

Styrkeliste

Been there, done that.
Vejede alt min mad i en uge og fik egentlig lidt af et chok. Jeg troede jeg spiste helt vildt meget mad - men kalorieregnskabet sagde noget andet. Så bare æd mere!

Et uddrag af Jay Cutlers diet for at sætte tingene i perspektiv.
Ved ikke om den er ægte, but here goes...

"I ate all day and all night long so that I could get in as many meals as possible. Sometimes that was only eight meals a day, but sometimes I would take in nine, 10 or more. When I wasn't sleeping or training, I was either making food or eating it.

I get up really early, so while I was dieting, I would wake up at 4:30 in the morning and start eating. I would eat every two and a half hours, then I would go to bed early around eight or nine. I would set my alarm and get up two or three times during the night and have a meal.

While I was dieting for the 2005 Olympia, meals four through eight or 10 were fish with green vegetables. I was eating a pound of fish at each meal--usually I had orange roughy or flounder. For green vegetables, I ate mostly green beans and asparagus. Altogether, I was consuming more than 600 grams [g] of protein each day while I was dieting."
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 190.00

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner