Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1190
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1188

Følg bodybuilding.dk på

Fordeling af træningsdage i forhold til alkohol indtagning.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Velkommen til mig på BB :)

Jeg er ny i faget - har aldrig kørt seriøst træning, men har på det seneste studeret lidt her og der, og er igang med at planlægge et ordenligt fullbody program (HST).

Jeg er stor fan af øl og alt, hvad der følger med - udover over tømmermænd ;)
Har læst forskellige artikler om alkohols indflydelse på træning, som sagt er jeg ny i faget, og er da blevet lidt overrasket over alkohols store indflydelse på træningen. Kort sagt er alkohol skadeligt for træningen både før og efter indtagelse.

Tilbage til sagens kerne, jeg skal igang med et fullbody program fordelt på 3 dage - mandag, onsdag og fredag/lørdag. Fredag eller lørdags træningen afhænger altså af, hvornår jeg vælger at tage i byen, som jeg har kørt ned til max 1 gang om ugen.

Hvad er, ifølge jeres erfaring eller dokumentation, mest effektivt, at køre styrketræning før eller efter druk, hvis man ikke har noget valg?

Jeg henviser til BB's egen artikel 'Alkohol og Vægttræning' til dem, som ikke har sat sig ind eller har viden omrking emnet.
http://bodybuilding.dk/artikler/kostogkosttilskud/AlkohologVaegttraening.php

Her er lige et par quotes fra artiklen, som jeg har linket til:

"Det lave testosteron niveau betyder forringet muskelopbygning, og langsommere restitution. Kortisol er et katabolsk hormon, hvilket betyder at det har en muskelnedbrydende effekt."
- Som det fremgår af ovenstående citat, vil ens træning inden druk ikke give nær så gode resultater, på grund af forringet muskelopbygning og langsommere restitution mm..

Med dette sagt lyder det som om, at træning inden druk, virker tåbeligt og betydningsløst, men træning dagen efter druk lyder ligeledes meningsløst.

"Alkohol forringer ydeevne i forbindelse med sport, ved at gå ind og påvirke en lang række relevante områder. Søvnkvaliteten forringes, energiniveauet falder, styrken falder, dehydrering, manglende koordination, balance og reaktionsevne, samtidig med at hjertet skal arbejde hårdere, når der er alkohol i kroppen."

Jeg ved godt, at mange af - inkl. mig selv - er fristet til at skrive: "lad vær' med at gå på druk.."
Men på den anden side, så ved alle vel, hvor sjovt man kan have det i byen.

Men som sagt, kunne jeg godt tænke mig, at høre om jeres erfaring med træning før/efter druk. Hvad der er mest effektivt, andre gode tips osv.

Jeg undskylder på forhånd, hvis dette er et repost. Hvis det er sagen, så må en venlig sjæl da gerne poste link(s), da jeg ikke selv har været i stand til at finde de præcise svar og erfaringer, som jeg leder efter. Deruodver må en admin flytte tråden, hvis den er postet i en forkert katagori.

Merrild

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus C

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg synes man skal træne før man giver den gas op aftenen :)
Fordi ellers skal man træne imens man er dehydreret, og energiforladt :wink: og det er sku hårdt!

Og nååh jaah:
Øl > Træning
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Galleri: Vis galleri (13)
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har gang på gang oplevet at være på et rigtigt højt styrkeniveau aftenen efter en druktur! Forklaringen kan være følgende:

Når din krop har været i underskud af testosteron og alkoholen er ude af kroppen, vil kroppen begynde at producere testosteron igen, og endda superkompensere for det lave niveau. det vil sige at testosteronniveauet i din krop vil være højere end normalt i et tidsrum efter en druktur.

Logbog: Ingen logbog

Personligt kan jeg bedst lide at træne dagen efter men det sq mest fordi jeg ikke gider være total smadret når jeg ta'r i byen...

Og skulle det ske at man ikke drikker sig selv totalt under så syns jeg dagen derpå træning fungerer rimeligt, hvis man lige gir sig selv et par timer op af dagen inden man går i krig
No One Ever Really Dies

Logbog: Ingen logbog

Jeg træner ofte på samme dag som jeg tager i byen, selvom jeg godt ved det hæmmer muskelopbygningen.. Og så vidt jeg ved forringer det også proteinsyntesen..
Jeg drikker cirka 2 gange i måneden og det har jeg det godt med.. Min træning er ikke optimal dagen efter druk, men ellers føler jeg ikke der sker noget med min styrke..
For at restituere hurtigere og dermed blive hurtigere klar til træning, plejer jeg at spise en banan og drikke en halv liter mælk når jeg kommer hjem fra byen. Nogen gange vand. Og lige når man vågner er det også vigtigt at drikke vand, da kroppen er dehydreret pga. af alcoholen..
Det virker for mig! Jeg har MEGET sjældent tømmermænd..

Og vi skal jo huske at leve livet!! :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster