Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag
Har vi ret til at dømme dem sådan? eller ligger der en anden historie bag? Har de virkelig svært ved at tabe sig?

. Det er muligt du siger det er et godt eksempel.. Men jeg vil vædde 1 million på at hvis du ser hvad hun spiser over en hel dag, så finder du den "skyldige".Xiva skrev:Så er der folk som altid vil være store, et godt eksempel er fx. En på mit arbejde, hun er meget overvægtig, men når du ser hvad hun spiser (hvertfald på arbejdet) så forstår man det slet ikke, hendes potioner af mad er minimale, og det er altid grøntsager.
Nogen folk har mere svært ved at tabe sig end andre.

Nogen folk har mere svært ved at tabe sig end andre.
True, men folk der sidder og siger de ikke kan gøre noget, de lyver dig direkte op i dit ansigt

Saywhat skrev:Mig og mine kammerater, i og med vi er begyndt at træne, har fået nogle fordomme om at tykke mennesker er nogle dovne ædedolke der ikke løfter en finger for at tabe sig.
Det er vores erfaring at man med lidt god vilje kan tabe sig enten igennem et kalorie underskud via kosten eller moderat cardio træning.
Jeg ville høre om det er sandt? Man hører ofte tykke mennesker (og andre der ikke vil have at man skal dømme dem) sige at de ikke kan gøre for det og at det er genetisk betinget. - og så spiser de bare videre.
Når alt kommer til alt mener vi blot at tykke mennesker har samme potentiale for at tabe fedt og opbygge muskelmasse som alle andre mennesker. Derfor skal de ikke beskyttes og trøstes men derimod dømmes ligesom os andre så de kan få viljen og styrken til at gøre noget ved det. Det nytter ikke noget man som tyk vender det blinde øje til og spiser videre; der skal ske handling!
Det kan godt være jeg er kynisk men er trætte af småfede teenage piger der sluger den løgn i sig at de ikke kan gøre noget overhovedet for at tabe vægt da man, ifølge dem, er bygget som man nu engang er.
Har vi ret til at dømme dem sådan? eller ligger der en anden historie bag? Har de virkelig svært ved at tabe sig?
mvh.
EDIT: tråden er muligvis placeret forkert så i er velkomne til at rykke den.

Magic-MJ-Music skrev:Der skal ikke en masse undersøgelser eller deslignende til for at vide dette..
Kan ALLE folk tabe sig og tage på?
Ja, selvfølgelig kan de det.
Burde man dømme de OVERVÆGTIGE? (hader ordet tyk)
Nej, slet ikke. Man burde hjælpe dem i gang på
en eller anden måde, støtte dem omkring ting.
Det er så nemt at gå og dømme/mobbe folk over de er overvægtige, selvom man måske ikke kender den virkelige grund til det.

Der er forskel på at dømme folk og så indse og fortælle dem de åbenlyse facts: At de spiser for meget og motionerer for lidtMagic-MJ-Music skrev:Der skal ikke en masse undersøgelser eller deslignende til for at vide dette..
Det er så nemt at gå og dømme/mobbe folk over de er overvægtige, selvom man måske ikke kender den virkelige grund til det.

Karlo skrev:Som flere nævner, så kan det have noget med den sociale arv at gøre og den fede mad man får serveret derhjemme hos mor og far. Men det er i mange tilfælde også individets egen skyld, da det jo er dem der selv stopper maden i hovedet. Der er mange tykke børn, som har været tykke igennem deres barndom, som virkelig vågner op når de kommer i puberteten, fordi så begynder de jo at få lyster og kigge efter damer/drenge, men det er altså svært når man er overvægtig, og derfor tager de sig selv i nakken og begynder at dyrke sport. Men der er også dem der stadig ikke har lyst til at tabe sig, og går overvægtige igennem gymnasiet, det er dem man skal være nervøse for. Fordi jeg forstår virkelig ikke, at det ikke har givet dem lyst til at tabe sig når man går på et gymnasie (som mig selv), hvor alle går så meget op i deres udseende. Og dertil er det heller ikke længere forældrenes skyld i at deres børn er fede, de må da være gamle nok til selv at kunne sige fra og gøre noget ved deres problem, og ikke skyde skylden på mor og fars spisevaner...

murdockrates skrev:Inden tråden bliver alt for hellig, er det vel værd at nævne at nogle mennesker simpelthen bare ikke går op i træning og kost. Jeg tror ikke på at nogen mennesker ønsker at være overvægtige, eller at forblive sådan, men nogen mennesker vægter livsnydelse, i form af rødvin, god mad, sweets, kage til kaffen etc højere end en sixpack.

murdockrates skrev:Inden tråden bliver alt for hellig, er det vel værd at nævne at nogle mennesker simpelthen bare ikke går op i træning og kost. Jeg tror ikke på at nogen mennesker ønsker at være overvægtige, eller at forblive sådan, men nogen mennesker vægter livsnydelse, i form af rødvin, god mad, sweets, kage til kaffen etc højere end en sixpack.

ODM87 skrev:Magic-MJ-Music skrev:Der skal ikke en masse undersøgelser eller deslignende til for at vide dette..
jeg har selv en del venner der er stærkt overvægtige... vi snakker omkring de 130kg og 170cm... og problemet er at uanset hvad man gør så syntes det selv det er synd at de er endt i deres situation, og det holder dem tilbage fra at smide den usundemad på hyllen. de har næsten altid dårligt selvværd og laver oftest ikke nogen motionspræget... det er 3 ting der er store forhindringer for overhovedet at komme igang. jeg syntes folk selv skal vælge at komme i gang. mine venner har sagt at det krænker dem ved at begynde at spørge ind til om de ikke snart skulle tabe sig osv.

Karlo skrev:Som flere nævner, så kan det have noget med den sociale arv at gøre og den fede mad man får serveret derhjemme hos mor og far. Men det er i mange tilfælde også individets egen skyld, da det jo er dem der selv stopper maden i hovedet. Der er mange tykke børn, som har været tykke igennem deres barndom, som virkelig vågner op når de kommer i puberteten, fordi så begynder de jo at få lyster og kigge efter damer/drenge, men det er altså svært når man er overvægtig, og derfor tager de sig selv i nakken og begynder at dyrke sport. Men der er også dem der stadig ikke har lyst til at tabe sig, og går overvægtige igennem gymnasiet, det er dem man skal være nervøse for. Fordi jeg forstår virkelig ikke, at det ikke har givet dem lyst til at tabe sig når man går på et gymnasie (som mig selv), hvor alle går så meget op i deres udseende. Og dertil er det heller ikke længere forældrenes skyld i at deres børn er fede, de må da være gamle nok til selv at kunne sige fra og gøre noget ved deres problem, og ikke skyde skylden på mor og fars spisevaner...

Dingo skrev:Der er forskel på at dømme folk og så indse og fortælle dem de åbenlyse facts: At de spiser for meget og motionerer for lidtMagic-MJ-Music skrev:Der skal ikke en masse undersøgelser eller deslignende til for at vide dette..

Magic-MJ-Music skrev:Dingo skrev:Der er forskel på at dømme folk og så indse og fortælle dem de åbenlyse facts: At de spiser for meget og motionerer for lidtMagic-MJ-Music skrev:Der skal ikke en masse undersøgelser eller deslignende til for at vide dette..
Ja, men hvis du endelig skal sige noget, så hentyd til det, i stedet for at sige det lige ud. Det giver dem ekstra dårlig samvittighed og selvværd, og hvis de har svært ved at komme i gang, søger de trøst.... Hos mad !..

HuggyBear skrev:Det ændre vel ikke på at de sagtes kunne tabe sig hvis de "ønskede" det !
Som det er nævnt flere steder i tråden kan der værer mange grunde til at folk ikke får gjort noget ved overvægten.
Det kan skyldes at man ikke gider (dovenskab)- at man ikke ønsker det (man syntes man har drømmekroppen) - at man ikke magter det (psykisk) - og et hav at andre faktorer !

Dingo skrev:Magic-MJ-Music skrev:Dingo skrev:Der er forskel på at dømme folk og så indse og fortælle dem de åbenlyse facts: At de spiser for meget og motionerer for lidtMagic-MJ-Music skrev:Der skal ikke en masse undersøgelser eller deslignende til for at vide dette..
Ja, men hvis du endelig skal sige noget, så hentyd til det, i stedet for at sige det lige ud. Det giver dem ekstra dårlig samvittighed og selvværd, og hvis de har svært ved at komme i gang, søger de trøst.... Hos mad !..
Nå nej jeg mente ikke at man skal gå hen og sige "Hey, du ved godt du er ret stor ik?"
Men topic går på at fordommene er at overvægtige ikke gider lave noget og bare æder junk osv.. Det er selvfølgelig en sandhed med modifikationer, men i bund og grund er det jo det der ligger til grund. Så at sige at overvægtige spiser for meget og laver for lidt er ikke en fordom, men facts. (vi tager selvfølgelig i betragtning at der er nogle der er påvirkede at medicin osv. men den lille, lille procentdel kan vi godt lige se bort fra i det her eksempel..)

Lithium skrev:-igor- skrev:Jeg er nok det som mange vil kalde tyk, jeg har en bf% på ca 13-15 stykker lige nu, og er generalt bredt bygget med str 48 i sko osv.
Hvordan i alverden kan du gå under kategorien tyk med så relativt lav en BF ???
-igor- skrev:Lithium skrev:-igor- skrev:Jeg er nok det som mange vil kalde tyk, jeg har en bf% på ca 13-15 stykker lige nu, og er generalt bredt bygget med str 48 i sko osv.
Jeg har skildpaddeskjold mave![]()
Så selv om man kan se mine mavemuskler når jeg spænder, så ser jeg ganske tyk ud i langærmet trøje.

Franz_Beckenbauer skrev:-igor- skrev:Lithium skrev:-igor- skrev:Jeg er nok det som mange vil kalde tyk, jeg har en bf% på ca 13-15 stykker lige nu, og er generalt bredt bygget med str 48 i sko osv.
Jeg har skildpaddeskjold mave![]()
Så selv om man kan se mine mavemuskler når jeg spænder, så ser jeg ganske tyk ud i langærmet trøje.
Mwn du klager vel heller over at du er overvægtig, selvom jeg nu ikke syntes det lyder til det. Jeg tror det mange oppunerer imod er dem som er totalt inaktive, vejer +100kg og som sidder og finder på diverse hokus pokus årsager til at de er overvægtige.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster