Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Malke skrev:Håber det er ok at jeg tilføjer et spørgsmål i denne tråd?
Man kan også få noget som hedder L-glutamin. Er der forskel på denne ifht det omtalte?
- mener at have læst at L-glutamin er "ulovligt" i Dk?

Hoosier skrev:Malke skrev:Håber det er ok at jeg tilføjer et spørgsmål i denne tråd?
Man kan også få noget som hedder L-glutamin. Er der forskel på denne ifht det omtalte?
- mener at have læst at L-glutamin er "ulovligt" i Dk?
"L" angiver bare den steriske form. Aminosyrer i proteiner er af L-formen.

Smeden skrev:Hutte: ahvad?
Malke: Det er ligesom et par handsker, de er begge to handsker, men det ene er en venstrehånd og det andet en højrehånd. I vores verden findes der hovedesageligt set kun L-former, fordi der tidligt i biologiens historie blev favoriseret denne. Det kunne mig bekendt ligeså godt have været D-formen, og det er det også hos nogen bakterier og vist også nogen havdyr.
Så nej, det er ikke hip som hap, men hvis du nogensinde støder på D-versionen, vil det være ret usædvanligt. Medmindre du laver det i et laboratorie selv, selvfølgelig, eller finder spiser en sær bakterie

Smeden skrev:Hvis der står glutamin nogen steder er det L-glutamin. Det er bare en overflødig specifikation. Som sagt finder du kun D-glutamin i bakterier og sære havdyr.
At L-glutamin ikke kan fås rent i DK er en juridisk ting.

Malke skrev:Smeden skrev:Hvis der står glutamin nogen steder er det L-glutamin. Det er bare en overflødig specifikation. Som sagt finder du kun D-glutamin i bakterier og sære havdyr.
L-glutamin og aminosyre er det samme then?

Nick187 skrev:Malke skrev:Smeden skrev:Hvis der står glutamin nogen steder er det L-glutamin. Det er bare en overflødig specifikation. Som sagt finder du kun D-glutamin i bakterier og sære havdyr.
Sådan kan du ikke sige det, men glutamin er en aminosyre

Malke skrev:Nick187 skrev:Malke skrev:Smeden skrev:Hvis der står glutamin nogen steder er det L-glutamin. Det er bare en overflødig specifikation. Som sagt finder du kun D-glutamin i bakterier og sære havdyr.
Hmm..okay, tror jeg er ved at forstå det lidt![]()
Jeg må prøve at google lidt

vQlse skrev:Malke skrev:Nick187 skrev:Malke skrev:Smeden skrev:Hvis der står glutamin nogen steder er det L-glutamin. Det er bare en overflødig specifikation. Som sagt finder du kun D-glutamin i bakterier og sære havdyr.
Hmm..okay, tror jeg er ved at forstå det lidt![]()
Jeg må prøve at google lidt
http://recipes.howstuffworks.com/food3.htm
Der er din manglene viden
Edit;
Altså når du indtager protein, vil det i din fordøjelsesproces blive spaltet til aminosyrer(protein er lange kæder af aminosyrer)
Håber det hjalp lidt

Smeden skrev:Men kan godt selv lave glutamin. Man skal bare have nogen af de andre aminosyrer for at kunne.

Smeden skrev:Jeps. Der er dog situationer hvor de ikke-essentielle bliver essentielle.

Smeden skrev:Tjaaa.... mht til glutamin kan det være hvis du er kommet grundigt til skade eller måske er nyfødt. Det sker jo engang imellem

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster