Er det et program du skal bruge som supplement til basketball? I så fald:
Man kan ikke altid bruge cookie-cutter programmer til alt og alle. Når det kommer til basketball er der nogle helt specifikke behov når det kommer til styrketræning og prehab. For det første - i basketball laver man en del arbejde, med hænderne over hovedet. Det vil derfor være en god ide, at have ens rotator cuff in mente når man laver et program. Både styrke, og range of motion. Jeg ville passe lidt på med military press, og nok vælge db bænkpres med neutralt greb som bænkvariant, for at skåne skuldrene. For det andet springer man i basketball. Både springstyrke og en sikker landing er altså temmelig essentielt. Styrkelse af baller og hamstrings bør prioriteres med henblik på, at forebygge korsbåndsskader, og man bør have knæ- og ankelstabilitet med i overvejelserne, da det er typiske problemområder. Jeg er på ingen måde kvalificeret til, at byde på nogle konkrete eksempler på hvordan dette kunne struktureres, min pointe er blot, at du nok skal få planlagt din træning af en der har styr på sagerne, og så tage alt hvad din træner og bb.dk-koret siger med et gran salt.
Er det derimod et program du skal bruge til, at opbygge muskelmasse? I så fald:
Find et andet der er mere simpelt.