Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1133
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1130

Følg bodybuilding.dk på

Forslag til styrkeprogrammer søges :)

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB

Min bulk periode er snart ved at være ved sin ende, og jeg har påtaget mig en god mængde masse igennem denne periode, men nu skal jeg snart til at cutte.

Jeg har det sidste år trænet B2B og B2B round 2 hvilket har givet mig en bred øvelseskendskab og god erfaring når det gælder om at træne efter masse.

Men da jeg nu skal til at igang med at cutte har jeg bestemt mig for at begynde at træne efter det mit egentlige ønske med min træning var da jeg startede, nemlig muskelstyrke. Derfor har jeg brug for at få lidt vejledning om hvilke styrkeløftsprogrammer der kunne passe til en som mig ud fra disse kriterier :

* 1 1/2 års træningserfaring ? ( 1 halvår : fullbody - sidste år : B2b og B2b Round 2)
* kan træne op til 6 dage i ugen så om programmet er fullbody eller split er for mig ligemeget ( ved ikke hvad der er bedst når man træner efter styrke )
* Grunden til at jeg kun vil træne for styrke fremover er at jeg om 1 år skal ind til militæret og derfor vil jeg gerne være stærkere

Håber i har nogle forslag :´)

til sidst vil jeg lige høre om i kan bekræfte mig i at man godt kan stige i styrke selvom man er igang med cut ? for hvis man ikke kan det så bliver jeg vel nødt til at opgive min idé om at forbedre min styrke og forstætte med b2b for at beholde mest mulig masse ? :verysad:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Man kan godt stige i styrke under cut. Det er i øvrigt en fordel at fortsætte, med det program man er igang med under cut.

Flyttet
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)

SarahF skrev:Man kan godt stige i styrke under cut. Det er i øvrigt en fordel at fortsætte, med det program man er igang med under cut.

super så fik jeg det på plads :)

Jeg ønsker ikke at fortsætte med b2b da jeg ikke synes programmet indeholder det jeg ønsker at træne efter, har selv lavet lidt research og har fundet frem til at jeg skal have påbegyndt et program hvor fokus er styrke og udholdenhed da dette skulle være et godt mix når man træner for at blive klar til mili.

Nogle der kender nogle programmet med fokus på styrke og udholdenhed på samme tid ? :)

rasm7181 skrev:
SarahF skrev:Man kan godt stige i styrke under cut. Det er i øvrigt en fordel at fortsætte, med det program man er igang med under cut.

super så fik jeg det på plads :)

Jeg ønsker ikke at fortsætte med b2b da jeg ikke synes programmet indeholder det jeg ønsker at træne efter, har selv lavet lidt research og har fundet frem til at jeg skal have påbegyndt et program hvor fokus er styrke og udholdenhed da dette skulle være et godt mix når man træner for at blive klar til mili.

Nogle der kender nogle programmet med fokus på styrke og udholdenhed på samme tid ? :)

bliver meget svært at finde, da de to ting jo er modsætninger af hinanden :(
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog

Når man snakker om styrkeprogrammer, taler man om programmer der forøger styrken i f.eks. de tre store. Jeg tror du leder efter en program der giver funktionel styrke, hvilket kan overføres til militæret, og ikke et program der giver styrkeløft-styrke. B2b er et godt program til funktionel styrke. du kan evt. bytte nogle øvelser ud med kropsvægtsøvelser, som jeg formoder er hvad man skal kunne i mili. Altså f.eks. i b2b bytte decline db press ud med high rep armbøjninger.

baboo skrev:Når man snakker om styrkeprogrammer, taler man om programmer der forøger styrken i f.eks. de tre store. Jeg tror du leder efter en program der giver funktionel styrke, hvilket kan overføres til militæret, og ikke et program der giver styrkeløft-styrke. B2b er et godt program til funktionel styrke. du kan evt. bytte nogle øvelser ud med kropsvægtsøvelser, som jeg formoder er hvad man skal kunne i mili. Altså f.eks. i b2b bytte decline db press ud med high rep armbøjninger.

trænes funktionel styrke kun ved hjælp af kropsøvelser ? :)

- vil det måske være muligt at træne efter at forøge styrken i f.eks de 3 store som jo rammer det meste af kroppen, mens alle andre øvelser i programmet henvender sig mere til funktionel styrke ?

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster