Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1545
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1542

Følg bodybuilding.dk på

forsøger at give mening

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har læst at man ikke kan tabe sig samtidigt med man gainer masse. Hvis det er rigtigt hvorfor er det så at man både styrketræner og dyrker konditionstræning? Det demotiverede mig ret meget da jeg så det, for jeg gider da ikke styrketræne en time uden at få noget ud af det fordi jeg også dyrker meget motion? Ved det ikke er så simpelt, men jeg forstår det ikke.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hjørring

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er kun en fordel at dyrke meget motion. Det handler grundæggende om at kroppen skal være i kalorieoverskud, for at have optimale betingelser for at opbygge muskler. Det er bedre at dyrke motion og indtage 4500 kcal end at ligge på sofaen og indtage 2500 kcal, hvis vi antager at man i begge tilfælde ligger i overskud.

Der er dog en undtagelse. Lige efter styrketræning har kroppen brug for at genopfylde depoterne, så hvis du tager en times spinning lige efter træning, så mister du en stor del af det potientale, som din træning ellers vil have givet.
Så hellere dyrk cardio før styrketræningen eller helst med nogle timers mellemrum, hvis det skal være på samme dag.
"Man, there is nothing like working out and lifting weights, building your muscles around some other men, who are not gay." -Pastor Jody Trautwein (Gay converter) From the movie Brüno

http://www.bodyman.dk :: http://www.bodylab.dk :: http://www.streetman.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 115.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Johnni G skrev:Jeg har læst at man ikke kan tabe sig samtidigt med man gainer masse. Hvis det er rigtigt hvorfor er det så at man både styrketræner og dyrker konditionstræning? Det demotiverede mig ret meget da jeg så det, for jeg gider da ikke styrketræne en time uden at få noget ud af det fordi jeg også dyrker meget motion? Ved det ikke er så simpelt, men jeg forstår det ikke.

Det handler vel ikke om du dyrker cardio eller ej, det handler om dit kcal indtag er højere end dit forbrug. Træning og cardio, har forskellige formål for de fleste. Træning er for at blive stærkere, cardio kan være for at komme i bedre form. Det er bl.a. derfor jeg træner og spiller fodbold(cardio) på samme tid. Fordi man dyrker cardio betyder det ikke partout af man taber sig. Det afhænger som sagt, af det første jeg skriver.

er man nybegynder kan man vist godt komme til at opleve at tabe sig og få musklemasse samtidig.
Brugeravatar

Man er jo ikke tvunget til at dyrke motion under bulk eller cut...

Poliquin skrev:Jeg mener alt alt for mange glemmer de positive virkninger ved cardio contra restitution. Om man så vælger at lave BB complex, GPP, SGGP eller anden form for cardio er mere op til lysten og selvfølgelig målet bag ens træning. Så jeg mener bestemt cardio er vigtigt off season såvel som on season :) Det kræver selvfølgelig blot ekstra indtagelse af kalorier så jeg stadigvæk er i konstant kalorieoverskud :)
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster