Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1282
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1280

Følg bodybuilding.dk på

Fra virkelig low-cal-cut til minimalt bulk.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Nu har jeg de sidste mange måneder kørt et cut på 2000 kcal om dagen (grundet et fedtlag på maven der skulle væk nu). Da jeg nu er kommet rigtig langt ned i fedtprocent, er det på tide at spise mere normalt igen. Men da jeg har kørt så længe på 2000 kcal har jeg det lidt dårligt med at begynde at spise mere, da jeg er bange for at få maven igen. Jeg har aldrig kunne se mine abs, det kan jeg dog nu og dette ønsker jeg naturligvis at blive ved med. Mit spørgsmål er, hvordan ville I gå fra et 2000kcal-cut til et minimalt bulk? Jeg overvejer at lægge en kostplan på 2000kcal og udover det, have fri aftensmad (da jeg har måtte ofre meget hvad angår kæreste og venner). På denne måde vil jeg nok cirka lande på 26-2700kcal. Dette er self ikke særlig meget, men min krop har efterhånden vendet sig til de 2000kcal, så vil det ikke være hul i hovedet at begynde at indtage for mange kcals? Jeg er forresten 193 og vejer nu (kun) 81 kg.
På forhånd tak.

Reputation point: 45

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvad er dit ligevæts indtag ? Jeg ville bare lave et lean bulk med 200-300 kcal i overskud.

Så kunne du jo sige 300 kcal under dit ligevægtsindtag i løbet af dagen og så have fri aftensmad hvis du regner med at få 600-700 kcal der.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Logbog: Vis logbog

Øg dit indtag stille og roligt når du kommer fra cut. At øge det med 500 på den måde med aftensmaden syntes jeg er en god ide. Fordelene ved bulk er også man kan slappe lidt mere af, især med måltiderne.

Hvis du dyrker noget cardio, skal det selvfølgelig regnes med i regnskabet. Især hvis du dropper det pga bulk.

Du vejer dig naturligvis stadigvæk hver 7 eller 14 dag, også kan du justere dit indtag hverefter. Husk at du får mere væske i kroppen pga. carbs.
Sidst rettet af Bork 30. maj 2009, 16:15, rettet i alt 2 gange.
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Reputation point: 0

Træner her: Anger Mangement

murdockrates skrev:Nu har jeg de sidste mange måneder kørt et cut på 2000 kcal om dagen (grundet et fedtlag på maven der skulle væk nu). Da jeg nu er kommet rigtig langt ned i fedtprocent, er det på tide at spise mere normalt igen. Men da jeg har kørt så længe på 2000 kcal har jeg det lidt dårligt med at begynde at spise mere, da jeg er bange for at få maven igen. Jeg har aldrig kunne se mine abs, det kan jeg dog nu og dette ønsker jeg naturligvis at blive ved med. Mit spørgsmål er, hvordan ville I gå fra et 2000kcal-cut til et minimalt bulk? Jeg overvejer at lægge en kostplan på 2000kcal og udover det, have fri aftensmad (da jeg har måtte ofre meget hvad angår kæreste og venner). På denne måde vil jeg nok cirka lande på 26-2700kcal. Dette er self ikke særlig meget, men min krop har efterhånden vendet sig til de 2000kcal, så vil det ikke være hul i hovedet at begynde at indtage for mange kcals? Jeg er forresten 193 og vejer nu (kun) 81 kg.
På forhånd tak.

det eneste det handler om når man bulker er at lægge i energioverskud, altså bliver du nødt til at bestemme dit ligevægtsindtag og derefter tilrettelægge din kost herefter, 2700kcal lyder ikke af ret meget som bulkindtag, selvom du ønsker et lav energioverskud, du kommer ikke til at øge din masse uden et energioverskud så det eraltså helt nødvendigt.
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Jeg ved skam godt hvad jeg rent teoretisk skal gøre. Mit indlæg handler mere om det psykiske i at blive afhængig af at være ripped og det faktum at min krop har kørt på 2000kcal i 3+ måneder. Og af den grund har været fuldstændig smadret og tappet for energi. Men mange tak for inputs so far - vil meget gerne høre hvad flere af jer har at sige.

Reputation point: 45

murdockrates skrev:Jeg ved skam godt hvad jeg rent teoretisk skal gøre. Mit indlæg handler mere om det psykiske i at blive afhængig af at være ripped og det faktum at min krop har kørt på 2000kcal i 3+ måneder. Og af den grund har været fuldstændig smadret og tappet for energi. Men mange tak for inputs so far - vil meget gerne høre hvad flere af jer har at sige.

jeg tror ikke du vil opservere nogen psykiske ændringer, med mindre vi snakker anoraksi :) det kræver nok lige en lille tilvendingsfase, og så kører det igen, det er i hvert fald mit bud
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Heh, jeg har faktisk for nylig stået i nøjagtigt samme situation.
Jeg havde været ude af træningsrytmen, og næsten ikke trænet i 1½ år, så jeg var efterhånden kommet et par kg op i vægt, og en del af de kg der før var muskler var blevet til fedt i stedet.
Jeg gik i gang med et aggressivt cut, og tabte ca. 13kg på 7 måneder.

Det jeg gjorde da jeg skulle ud af cut-fasen var at jævne kurven ud over et par måneder, hvor jeg gradvist øgede mit indtag, og først nu er jeg rigtigt startet på et bulk så småt - lige nu med ca. 3-500kcal overskud, primært i form at nødder, rosiner og lidt ekstra rugbrød i løbet af dagen. (Og protein shakes som jeg ikke tog før).

Det er psykologisk ret svært at gå på et bulk efter så lang tids cut, da man føler at alt det man har ofret for at smide vægt er spildt hvis man begynder at overæde hvilket det føles som efter så lang tids underskud. Men jeg synes det hjælper når man gradvist opjusterer, plus man slipper for at kroppen får chok over de ekstra kcal og sætter dem som fedt fordi den ikke er i et mode hvor den vil bygge muskler.

Jeg er helt klart fan af et lean bulk hvor man godtnok bygger muskler lidt langsommere, men til gengæld bygger mindre fedt med som senere skal smides - især her til sommer hvor man måske godt vil have formen er god... ;)

K.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 130.00

Kostplan: Ingen kostplan

Du kan jo prøve den notoriske zig-zag diæt.
Kunne fx være ligevægtsindtag på dine off-dage og så noget overskud på dine træningsdage.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:Du kan jo prøve den notoriske zig-zag diæt.
Kunne fx være ligevægtsindtag på dine off-dage og så noget overskud på dine træningsdage.

Hvad gør man egentlig hvis man ikke har deciderede off-dage?
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster