Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

flamingopikken skrev:Det grundlæggende må være fortsat at få flere kilo på de store øvelser, samtidig med fortsat at øge kropsvægten. At øge med 2,5 kg om måneden i squat og dødløft er noget uambitiøst, når du ikke løfter flere kilo end du gør. Med mindre dine nævnte løft er 100% all-out grindere, så burde det kunne lade sig gøre at øge med mere end 2,5 kg pr. måned i squat og dødløft. Hvordan ser dit træningsprogram ud?

Taekwondo body skrev: er super fedtforskrækket

Taekwondo body skrev: er super fedtforskrækket

Klud skrev:Taekwondo body skrev: er super fedtforskrækket
Og hvorfor så det? Din krop ville sagtens kunne tåle at have lidt mere fedt på sig, der er intet at være bange for. Du er jo nærmest skin og ben.
Har du evt. tidligere haft en bruger der hed "Bahne"?

darkthrone skrev:Taekwondo body skrev: er træning uden fremgangper fedtforskrækket
Det er bare noget mentalt du bliver nødt til at arbejde med. Jeg ville personligt være træt af at bruge så meget af min tid og energi på at træne, uden at få nogen synlig fremgang.

serotonin skrev:2.5kg om måneden er ekstremt uambitiøst med dine løft. De fleste øger vægten med 2.5kg fra gang til gang i flere uger til måneder i squat og DL. Du burde også godt kunne øge med 2.5kg i bænk fra gang til gang et stykke tid endnu.
Det nemmeste du kan gøre er selv at sætte dig ind i tingene.
Læs newbie helpfile.
Find et begynderprogram du kan lide og følg det. Du kan selvfølgelig godt ændre en smule i det ifht. øvelsesvalget (f.eks. ved SL 5x5), men undlad at ændre på selve grundstrukturen + progressionen.
Medmindre der er en underliggende årsag burde du ikke være 'presset' før du stiger i al fald ~15-20kg i alle øvelser.
Spis meget - og spis ordentligt.
Du skal nok hurtigt kunne komme til at løfte væsentlig mere
? Måske lige i overkanten, bænkpres mandags 48 kg 6/6/6/5 gentagelser idag samme vægtmmen 7/6/6/6 altså 2 gentagelser pr pas. så med 4 gentagelser om ugen Ville jeg kunne øge vægten igen med 2,5 kg om 2-3 uger så ca 1 kg om ugen. Tænkte på her i dag at hvis det er unormalt med sådan en lille fremgang om det kan være kroppen der hellere vil lager fedt frem for muskler?
Taekwondo body skrev:serotonin skrev:2.5kg om måneden er ekstremt uambitiøst med dine løft. De fleste øger vægten med 2.5kg fra gang til gang i flere uger til måneder i squat og DL. Du burde også godt kunne øge med 2.5kg i bænk fra gang til gang et stykke tid endnu.
Læs newbie helpfile.
Find et begynderprogram du kan lide og følg det. Du kan selvfølgelig godt ændre en smule i det ifht. øvelsesvalget (f.eks. ved SL 5x5), men undlad at ændre på selve grundstrukturen + progressionen.
Medmindre der er en underliggende årsag burde du ikke være 'presset' før du stiger i al fald ~15-20kg i alle øvelser.
2,5 kg fra gang til gang det jo 5 kg om ugen? Måske lige i overkanten, bænkpres mandags 48 kg 6/6/6/5 gentagelser idag samme vægtmmen 7/6/6/6 altså 2 gentagelser pr pas. så med 4 gentagelser om ugen Ville jeg kunne øge vægten igen med 2,5 kg om 2-3 uger så ca 1 kg om ugen. Tænkte på her i dag at hvis det er unormalt med sådan en lille fremgang om det kan være kroppen der hellere vil lager fedt frem for muskler?

Borumpas skrev:Taekwondo body skrev:serotonin skrev:2.5kg om måneden er ekstremt uambitiøst med dine løft. De fleste øger vægten med 2.5kg fra gang til gang i flere uger til måneder i squat og DL. Du burde også godt kunne øge med 2.5kg i bænk fra gang til gang et stykke tid endnu.
Læs newbie helpfile.
2,5 kg fra gang til gang det jo 5 kg om ugen? Måske lige i overkanten, bænkpres mandags 48 kg 6/6/6/5 gentagelser idag samme vægtmmen 7/6/6/6 altså 2 gentagelser pr pas. så med 4 gentagelser om ugen Ville jeg kunne øge vægten igen med 2,5 kg om 2-3 uger
så ca 1 kg om ugen. Tænkte på her i dag at hvis det er unormalt med sådan en lille fremgang om det kan være kroppen der hellere vil lager fedt frem for muskler?
Eller det kunne være fordi du ikke udfordrer dine muskler grundet de lave kilo og den meget langsomme progression.
Kroppen gider ikke laver flere muskler bare fordi du gerne vil have nogen (medmindre du juicer)

Borumpas skrev:Taekwondo body skrev:serotonin skrev:2.5kg om måneden er ekstremt uambitiøst med dine løft. De fleste øger vægten med 2.5kg fra gang til gang i flere uger til måneder i squat og DL. Du burde også godt kunne øge med 2.5kg i bænk fra gang til gang et stykke tid endnu.
Læs newbie helpfile.
2,5 kg fra gang til gang det jo 5 kg om ugen? Måske lige i overkanten, bænkpres mandags 48 kg 6/6/6/5 gentagelser idag samme vægtmmen 7/6/6/6 altså 2 gentagelser pr pas. så med 4 gentagelser om ugen Ville jeg kunne øge vægten igen med 2,5 kg om 2-3 uger så ca 1 kg om ugen. Tænkte på her i dag at hvis det er unormalt med sådan en lille fremgang om det kan være kroppen der hellere vil lager fedt frem for muskler?
Eller det kunne være fordi du ikke udfordrer dine muskler grundet de lave kilo og den meget langsomme progression.
Kroppen gider ikke laver flere muskler bare fordi du gerne vil have nogen (medmindre du juicer)

andreas7074 skrev:Borumpas skrev:Taekwondo body skrev:serotonin skrev:2.5kg om måneden er ekstremt uambitiøst med dine løft. De fleste øger vægten med 2.5kg fra gang til gang i flere uger til måneder i squat og DL. Du burde også godt kunne øge med 2.5kg i bænk fra gang til gang et stykke tid endnu.
Læs newbie helpfile.
Kroppen vil sjældent lave flere muskler. Men de kan godt blive større![]()
Jeg synes du skal begynde på SL5x5, så du tvinger dig selv til at smide kilo på stangen, fra gang til gang.

Taekwondo body skrev:Jeg tvinger jo også mig selv til at øge gentagelserne og dermed også vol./kg men musklerne syre jo til på et tidspunkt:-) Ville mere tro på at skifte mine gentagelser ud så jeg tager 15 gange 3 sæt for at choke/stresse musklerne

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster