Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 57016 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er uuyxijay

Vores medlemmer har i alt skrevet 2037754 indlæg i 92515 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 790
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 786

Følg bodybuilding.dk på

Frosne grøntsager bliver smattede

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hvordan undgår I, at jeres grøntsager bliver helt smattede? Jeg har forsøgt at bruge frosne grøntsagsmix, broccoli og bønner, men synes ikke jeg kan undgå at det bliver noget blødt noget. Gælder både samme dag de er lavet og hvis de står i køleskabet i forbindelse med meal prep

Har prøvet at koge dem frosne (som der står beskrevet på pakken) og prøvet at putte dem i en wok både optøet og frosne
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 21. aug 2013, 14:28
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvordan tilbereder du dem?
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 2. dec 2018, 12:05
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Har prøvet at koge dem frosne (som der står beskrevet på pakken) og prøvet at putte dem i en wok både optøet og frosne
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 21. aug 2013, 14:28
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Med frost grønt er den lidt svær - uden at skulle komme til skamstege vitaminerne ud. Det hænder, ind i mellem, at LIDL har store poser med frossent blomkål, som faktisk bevarer deres bid, uagtet hvordan du tilbereder det. Det er jo naturligvis det lavere vandindhold, men kigger man efter en praktisk, nem løsning, så er blomkål the way to go.
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 11. aug 2011, 12:46
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Må variere med nogle friske grøntsager og lignende, da 500-600 gram blomkål per dag er lige voldsomt nok haha
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 21. aug 2013, 14:28
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ville råde dig til at dampe dem i en gryde med låg eller stege dem på en pande/wok hvis du absolut skal have frost grønt. Koger du grøntsager ryger en masse vitaminer desværre ud af dem
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 19. aug 2009, 12:04
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har haft held med at hælde kogende vand over (ikke koge selve grøntsagerne), lade vandet køle af, hvorefter jeg steger dem ved middel-høj varme. Brug rigeligt med vand da det ellers ikke får grøntsagerne til at tø hurtigt nok :)
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 15. aug 2013, 19:39
Geografisk sted: Fyn
 
Træner her: Fitness Syd
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



mads778 skrev:Har prøvet at koge dem frosne (som der står beskrevet på pakken) og prøvet at putte dem i en wok både optøet og frosne


Altså koge dem i en gryde på komfuret med en vandlinje der går over grøntsagerne? Prøv at få fat på en skål med låg der kan gå i mikroovnen og så kom vand i men slet ikke så grøntsagerne er dækket, så bliver de lidt mere dampet og lidt mindre kogt.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 2. dec 2018, 12:05
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Daniel$an skrev:Med frost grønt er den lidt svær - uden at skulle komme til skamstege vitaminerne ud. Det hænder, ind i mellem, at LIDL har store poser med frossent blomkål, som faktisk bevarer deres bid, uagtet hvordan du tilbereder det. Det er jo naturligvis det lavere vandindhold, men kigger man efter en praktisk, nem løsning, så er blomkål the way to go.


Frossen blomkål kan jeg slet ikke se kan svare sig. Blomkål er meget nemt at rive i stilke og så skylle i vand. Alternativt så er der blomkålsris, som jeg hyppigt bruger på low-carb dage.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 1904
 
Indlæg: 6764
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tænd ovnen på 200 grader varmluft, fordel frostgrønt på en bageplade beklædt med bagepapir, tilføj ønskede krydderier og vent 10-25 min. afhængig af grøntsagstype og mængde. :D
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 15. maj 2015, 18:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg bager eller griller som regel mit blomkål/broccoli. De er dog oftest friske, men jeg har prøvet det få gange med frost og det fungerer ok.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: 17. sep 2014, 16:33
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis du koger dem frosne, så tag dem af lige inden vandet koger op (lige når den første kogebobbel kommer) - WUPTI. Så bliver de ikke smattet, og knaser fint.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7821
Tilmeldt: 20. jul 2005, 21:40
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster