Tabita skrev:Står der bla. at hvis kosten ellers er der efter, vil man få en "markant" masseforøgelse (ja ved jo godt jeg ikke over night får Dana L.B. skuldre :-) )
Men betyder det at jeg skal ligge i 500 kcal over min ligevægtsintag?
Er jo igang med en stille og rolig cut, hvor jeg skal igang med noget mere cardio? Bør jeg lade være med det?
Nu kender jeg ikke dit udgangspunkt for BF, kalorieindtag, etc.. Men som udgangspunkt har du jo behov for at ligge i et kalorieoverskud for at vokse. Det kan altid foreligge undtagelser der bekræfter reglen, men lad os nu antage at du ikke er en statistisk outlier. Hvis at du vil VOKSE af at løfte tunge vægte, bør du ligge i kalorieOVERSKUD (500 kcal er et rimeligt overskud).
Hvis at du absolut SKAL Cutte/ Tabe dig, så kan det også sagtens lade sig gøre med denne type træning, men du opnår altså ikke en øget muskelvækst samtidigt
Men igen, lad os antage at du ikke er en statistisk outlier og at du gerne vil ligge i underskud samtidigt;I så fald, ville jeg udskyde cardioen så længe som muligt. Vent med at implementere den til efter at dit vægttab er begyndt at gå i stå. Læg så altid din cardio
EFTER at du har løftet tunge vægte og igen, begræns den til så lidt som nødvendigt, for at opnå et øget vægttab.
Prøv at spise nogle kulhydrater op til træningen. en banan eller to, en times tid inden og evt. en undervejs. Ja går ud fra at du tæller dine kalorier? For så er det meget nemt at trække fra det samlede regnskab.
Knæk og bræk