Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 999
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 996

Følg bodybuilding.dk på

Fullbody og cut til pige

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle,

Jeg har søgt meget rundt herinde omkring fullbody programmer til cut periode. Jeg har styrketrænet i en 4-5 år efterhånden, men jeg har aldrig forsøgt mig med et fullbody før. Jeg er igang med min cutperiode, og vil gerne prøve noget nyt.

Jeg har fundet frem til følgende program igennem diverse indlæg herinde:

Program A

Squat 5x5
Bænkpres 5x5
Bent over barbell row 4x8
Pullups 4x8
Military press 4x8
Calf Rises 3x8 -Superset- Valgfri maveøvelse 3x8

Program B

Dødløft 5x5
Skrå Bænkpres (DB eller BB) 5x5
Chin Ups 4x8
Dips 4x8
Front Squat 4x6 (Eller anden squat variant)
Calf Rises 3x8 -Superset- Valgfri maveøvelse 3x8

Hvordan synes I det ser ud til en pige i cut periode?

Jeg har desuden før haft en del problemer med at lave (assisterede) pullups og chin ups når jeg er i kalorie underskud, så hvis I skulle ha en ide til noget, der kunne erstatte de øvelser, må I også meget gerne sige til!

På forhånd tak!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 45.00
- Squat: 55.00
- Dødløft: 65.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det ser fint ud. Med hensyn til chinups og pullups, så lav den mængde gentagelser, som du formår, og så supplér med noget træk til bryst, hvis du ikke har formået at lave specielt mange gentagelser
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jiyan skrev:Det ser fint ud. Med hensyn til chinups og pullups, så lav den mængde gentagelser, som du formår, og så supplér med noget træk til bryst, hvis du ikke har formået at lave specielt mange gentagelser

Tak for svaret! Tror du jeg evt. kunne bruge armbøjninger?

Styrkeliste

SR4 skrev:
Jiyan skrev:Det ser fint ud. Med hensyn til chinups og pullups, så lav den mængde gentagelser, som du formår, og så supplér med noget træk til bryst, hvis du ikke har formået at lave specielt mange gentagelser

Tak for svaret! Tror du jeg evt. kunne bruge armbøjninger?

Armbøjninger? I stedet for chinups/pullups? I så fald nej, de træner ikke den samme muskulatur
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Personligt ville jeg nok skrue ned for volumen under et cut. Køre 3 sæt i hver øvelse med reverse pyramid konceptet. Men det er jo en smagssag, og handler også om din intensitet.
Brugeravatar

SR4 skrev:Hej alle,

Hvordan synes I det ser ud til en pige i cut periode?

Jeg har desuden før haft en del problemer med at lave (assisterede) pullups og chin ups når jeg er i kalorie underskud, så hvis I skulle ha en ide til noget, der kunne erstatte de øvelser, må I også meget gerne sige til!

På forhånd tak!

Overordnet ser det fint ud. Jeg synes det er fedt at træne læg, men i et FB virker det tilgrænsende til det irrelevante; det vil blive ramt nok af dine benøvelser.

Helt almindelige pulldowns imiterer samme bevægmønster som en pullup / chinup, og kunne være en fint supplement som et vertikalt træk. Eller kunne du negative reps, hvor du hopper op og holder igen på vej ned.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Mange tak for hjælpen, nu er jeg klar til at springe ud i det nye program!

Et lille tillægs-spørgsmål: Loadingsfasen med kreatin, kan det virkelig passe at det er 20g indtagelse om dagen, fordelt 4x5g om dagen i en uge? Jeg har læst en del om det, jeg synes bare 20g om dagen lyder som voldsomt meget, når man tænker på at det ellers normalt er 2-3g om dagen (hvis man ser på instruktionen på emballagen)

Styrkeliste

SR4 skrev:Mange tak for hjælpen, nu er jeg klar til at springe ud i det nye program!

Et lille tillægs-spørgsmål: Loadingsfasen med kreatin, kan det virkelig passe at det er 20g indtagelse om dagen, fordelt 4x5g om dagen i en uge? Jeg har læst en del om det, jeg synes bare 20g om dagen lyder som voldsomt meget, når man tænker på at det ellers normalt er 2-3g om dagen (hvis man ser på instruktionen på emballagen)

Ja loadingfasen indeholder et markant højere indtag pr. dag - hence the name. 20g pr. dag er meget normalt. Du kan også skippe loadingfasen og så acceptere at kreatinniveauet bare tager et par uger om at det niveau som en loadingfase ville klare. Så tager du bare de 2-3g pr. dag fra dag 1. Det kommer sig ikke så nøje :)
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Bomberton skrev:
SR4 skrev:Mange tak for hjælpen, nu er jeg klar til at springe ud i det nye program!

Ja loadingfasen indeholder et markant højere indtag pr. dag - hence the name. 20g pr. dag er meget normalt. Du kan også skippe loadingfasen og så acceptere at kreatinniveauet bare tager et par uger om at det niveau som en loadingfase ville klare. Så tager du bare de 2-3g pr. dag fra dag 1. Det kommer sig ikke så nøje :)

Tusind tak for forklaringen, det hjalp meget! :-)

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster