Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1190
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1188

Følg bodybuilding.dk på

Fundet mit mål - kan det lade sig gøre?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Da jeg har planer om en lang karriere inde for forsvaret, er jeg kommet til den beslutning, at jeg ikke skal være "stor". Har tidligere løbet meget (70-100 km om ugen) og cykler 100 km om ugen lige pt. I mit fremtidige program vil cardio igen spille en vigtig rolle.
Er lige blevet færdig med at læse Bruce lee bog bogen "the art of expressing the human body", og det var godt nok noget af en øjeåbner! Hans fysik er undskyld sproget, fandme vild. Så lav en fedt procent, så markeret, vejer kun 65 kg som 166 cm høj, og alligvel er han hamrende stærk! Sådan en form er blevet mit mål. Jeg har 2 år inden mili, så skal gerne kunne have fået en nogenlunde form som bruce lee. Men problemet er bare at han trænede 5-10 timer om dagen, hele hans liv var dedikeret omkring træning. Jeg tager også min træning seriøst lige pt (ingen alkohol, nul smøger osv.)men har ikke lige tiden til 5-10 timers træning. Jeg er kommet frem til at for at kunne få sådan en fysik kræver det følgende:

Kosten skal være i orden (vil cutte)
Masser af cardio
Statisk træning
Masser af basisøvelser (kører tungt med få repetioner)
masser af søvn

passer det ikke meget godt hvis man gerne vil have sådan en fysik? Hvad ville i ligge vægt på hvis i havde sådan et mål?
never argue with a fool he will only bring you down to his lv, and beat you with experience.

Reputation point: 0

Geografisk sted: køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

bump...
never argue with a fool he will only bring you down to his lv, and beat you with experience.

Styrkeliste

hvordan er din fyssik nu?
mr. lee trænede muligvis 5-10 timer om dagen, men det meste af dette var jo kampsport.

hvis du sætter din kost og træning i system og passer det 100% kan du nå langt på 2år. men om du kan få en mr. lee krop afhænger jo af din nuværende form.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

Min cardio form er okay, bliver hurtig bedre når jeg engang kommer igang. er 172 høj og vejer 72 kg, så ser min "styrkeform" som okay. Som jeg skrev et indlæg for nogen dage siden har jeg taget en del fedt på, men det kan jeg jo sagtens få væk igen. Tror min fedt ligger oppe ved en 15 procent, og bruce lees var nede ved 5-6 så der er langt vej endnu. Men jeg er altid frisk på en udfordring :8

Styrkeliste

imo kan det ikke lade sig gøre på 2 år.. men du kan nå et godt stykke af vejen.

et fullbody eller 2 split program combineret med en del cardio og den rigtige kost er vejen frem.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

var også det jeg regnede med, så skal der sku bare trænes og ædes ordentligt :)

Vidste godt jeg ikke kunne nå det på 2 år, men kan da forsøge at opnå noget lignende.

Styrkeliste

Bruce Lee var/er også mit mål/idol! Rent udseéndemæssigt synes jeg selv jeg har overgået ham!

Jeg er 176cm høj
vejer pt. 66-68kg

Se brugerbillede og dette her: http://www.ferus.frac.dk/j.jpg

Har for nyligt været nede på 64kg med omtrent samme styrke! (BP:120kg). At "blive" som Bruce Lee er ikke noget man bare kan træne sig til - Det skal også ligge i generne. Man skal være ultra ektomorf http://www.(link slettet).dk/vis_artikel.php?id=131, som desværre medfører at man har svært ved at blive stærk og få masse, men tilgengæld har let ved at holde sig slank, plus at musklerne vil være markerede til trods for de ikke er specielt store.

Bruce lee's træning bestod af rigtigt meget eksplosiv træning, cardio og udholdenhedstræning. Alt dette behøver du ikke træne for at få selve udseéndet - Træn i stedet Body Building 4-5 gange om ugen og spræng dermed over hvor gærredet er lavest og spar tid!. Tilgengæld får du ikke Bruce lee's hurtighed og udholdenhed. Jeg selv træner en mellemting af BB og styrke, hvor jeg hælder mest til BB. Derudover ror jeg kajak 4-5 dage i ugen. Har vægttrænet 7 år, hvoraf de sidste 3 år har været seriøse.

Konklusion:
Hold en lav fedtprocent med cardiotræning og/eller kost. Træn body building. Så er det på sigt kun dine gener der vil bestemme om du vil komme til at ligne bruce Lee eller ej.

Kostplan: Ingen kostplan

Godt at høre, er ikke ektomorf men endomorf. Ved godt jeg ikke kan ligne bruce lee efter 2 år, men jeg vil da gøre et forsøg. Som sagt så må jeg bare se hvor langt mine gener bærer mig.

Styrkeliste

Du bliver nok aldrig lige så eksplosiv eller når den samme relative styrke som den gode hr Lee, men hvis du haler en anelse masse på, kan du jo sådan set bare cutte dig langt ned i helvede til du er ligeså ripped som ham
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00

Galleri: Vis galleri (4)