Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1445
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1442

Følg bodybuilding.dk på

fysisk arbejde

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

hey drenge.
jeg står over for at skulle starte på arbejde den 4 august. mit nye arbejde består i mange ting, bl.a. løft, og at bærer forskellige ting.
man ser mange der har fysisk hårde jobs, der er vildt store. kan løftene og det fysiske i et job være med til at stimulere musklerne til vækst ?
jeg er godt klar over at man også skal tage hensyn til restitution og det der. men hvis man nu siger at mad og træning og sån er i vinkel, og at man hverken træner eller arbejder i weekende, 1, vil kroppen kunne holde til og 2 vil musklerne stimuleres mere af jobbet, eller vil det blive det samme som overtræning??

Reputation point: 0

Geografisk sted: frederikshavn

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Man vinder ikke rigtig en øget muskelvækst af sådan noget løftearbejde. Det kan dog fint have en positiv effekt på din styrke og udholdenhed, men det afhænger meget af, hvor du står.
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

Logbog: Vis logbog

Jeg tror ikke der sker noget ved det. Men i starten kan det jo godt være lidt hårdt for kroppen, men din krop vender sig hurtigt til det, også sker der ikke noget ved at træne efter arbejde. :)
Det kan være at det kommer til at give en posetiv efekt på din træning i længden. :wink:
Susse

Geografisk sted: Horsens

Styrkeliste
- Bænkpres: 132.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 157.50

Galleri: Vis galleri (6)

Jeg tror måske mere, at det er fordi det er en fordel i fysisk hårde jobs at være stærk. Derfor kunne det tænkes, at folk der har sådanne jobs, også valgte at styrketræne ud over jobbet, for lettere/bedre at kunne udføre det.

Udover det tænker jeg også, at der måske kunne være en sammenhæng mellem om man vælger et fysisk krævende job, og en fysisk krævende "hobby".
Således at f.eks. en flyttemand har valgt jobbet fordi han godt kan lide at lave noget fysisk, og derfor også vælger at træne i sin fritid. Mens en akademiker har valgt sit job fordi han godt kan lide den intellektuelle udfordring (eller ikke kan lide fysisk arbejde), og derfor vælger at bruge sin fritid på noget andet.
Jeg ved godt der er meget firkantet stillet op, men det var lettest at illustrere min pointe på den måde.
Men det er bare tanker, jeg er ikke sociolog :)

Det kunne faktisk i den forbindelse, være interessant at lave en poll om hvad folk herinde lavede som jobs/studie.

Kim
-Der ikke selv passer på ovenstående teori :)

Geografisk sted: Virum

Kostplan: Vis kostplan

okay. hmm så jeg vil muligvis være i stand til at vinde lidt ved rent styrke og udholdenheds mæssigt, men ikke masse. det gør så heller ike så meget .. hehe ..

men omvendt, jeg vil vel ikke miste masse, vel ?

hvis jeg nu spiser ordentligt og sån der ?

Jeg er tømrer, og syntes at det hjælp meget på min træning af få et hårgt arbejde. Du lære jo at løfte rigtigt, og gå rundt med tunge ting. Og jeg fik også en del masse på mine arme. :D
Så det er kun godt med lidt hårdt arbejde.
Brugeravatar

Geografisk sted: Tommerup

Træner her: Fitness & Lifestyle Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Jeg tror ikke der er så meget at gøre udover at forsøge at spise lidt mere end du plejer. Måske skal du skære lidt ned i træningen til at starte med, men i takt med at du vænner dig til det fysisk hårde arbejde burde du sagtens kunne træne normalt igen rimeligt hurtigt. :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

KimH skrev:Udover det tænker jeg også, at der måske kunne være en sammenhæng mellem om man vælger et fysisk krævende job, og en fysisk krævende "hobby".
Således at f.eks. en flyttemand har valgt jobbet fordi han godt kan lide at lave noget fysisk, og derfor også vælger at træne i sin fritid. Mens en akademiker har valgt sit job fordi han godt kan lide den intellektuelle udfordring (eller ikke kan lide fysisk arbejde), og derfor vælger at bruge sin fritid på noget andet.

Sådan kan man IMO ikke stille det op. Slet ikke i nutidens samfund, hvor det at være medlem af et fitnesscenter er blevet den nye nationalsport. At folk med fysisk arbejde typisk hurtigere får resultater af deres træning har noget med en række andre faktorer at gøre såsom basisform, at de er vant til fysisk arbejde osv. Hvis vi endelig skal være lidt sociologiske, så tror jeg ikke det er helt ved siden af at antage, at det er mindre velanset at være et kæmpe jern i akademikerkredse.

Sagt på en anden måde, så mener jeg ikke der er en nødvendig sammenhæng mellem job og hobby. Det varierer helt ekstremt meget fra person til person, og ofte tror jeg overhovedet ikke, at der er et link fra det ene til det andet.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

super .. godt nok .

det var os nogen lunde det jeg selv regnede mig lidt frem til :D

Mange af de bedste dødløftere fra Finland har haft et arbejde som har været meget fysisk krævende, fx skovarbejder og lignende.. Det har hjulpet dem til at skaffe en stor workload/workcapacity samt en masse GPP, som er meget favorabelt at have med i træningscenteret..

Pas dog på med at træningen ikke bliver for tung så du ikke kan arbejder og omvendt..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00