Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 877
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 874

Følg bodybuilding.dk på

Gået i stå

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Tja overskriften siger næsten det hele, har trænet fullbody i nogle måneders tid.. Hvor jeg lige så stille har kunne øge vægten på de forskellige øvelser, samt jeg har set en udvikling i masse..

Men nu er det som om udviklingen er ved at gå istå.. Køre PT "4 set a 8-10 reps" Har på fornemmelsen at jeg ikke kan smide mere vægt på fordi, jeg i såfald ikke vil kunne være i stand til at tage det sidste set.. Skal jeg til at prøve noget variation? Overvejer at begynde på "3 set a 6-8reps" med så tunge vægte som overhovedt muligt samt at cheate med curls, for at se om jeg kan "forskrække" musklerne til at vokse..

Som et lille bonus spørgsmål, er det helt hul i hovedt at køre både normal bænkpress, samt Dumbell bænkpress samme dag? Kan virkelig godt lide begge øvelser derfor jeg gør det..

Reputation point: 0

Geografisk sted: Varde

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

en god løsning kunne være at tage en pause hvis du har trænet i lang tid og trænger til det. ellers ville jeg gøre det at jeg ville køre low rep fx 5*5 med samme belastning som du træner med nu evt. en smule mindre, og lave lidt progression ud fra det.

du kan sagtens træne både bb og db bænk på samme dag, men det afhæger i høj grad af volumen i øvelserne, samt hvordan resten af dit program ser ud
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Logbog: Vis logbog

det er helt naturligt at man vokser hurtigt i styrke samt masse i starten, og da kroppen tilvender sig træningsmængden er det klart at kurven flader lidt ud... Det skyldes dog også at ens psyke påvirker en og at man gerne vil have resultater med det samme. Det tager dog lang tid at nå gode resultater og tålmodighed er derfor nøglen til succes

Hvordan ser dit fullbody program ud???
Har du overvejet at køre HST???
ellers er det naturligt at skifte fullbody ud med et 2-split, hvor du så kan træne den enkelte muskelgruppe mere igennem ved hver træningspas

Geografisk sted: København

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 150.00

Hvis vægten ikke ændres er det med stor sandsynlighed ikke programmet, men din kost den er gal med.. Vil du blive større, så spis mere, vil du skære fedt at så spiser man mindre og måske lidt mere kontrolleret.. Så det er kun dig selv du kan klandre for ikke at vokse, medmindre du har stofskifte sygdomme som tyreotoksikose (for højt stofskifte grundet ubalance i ens Thyroid-hormon-balance)..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Kostplan: Ingen kostplan

PK89 - Kunne faktisk godt bruge noget hjælp med et fullbody program og antallet af reps og set's på de forskellige øvelser.. Lige nu køre jeg kun

Bænkpress - Chest
Standing E-Z Curl - Biceps
Cable pulldown - Triceps
DBpress - Chest
Tricep extensions - ??

På offdays køre jeg 30min cardio, samt Cable crunches med vægt og back extensions med vægt..

Er åben for alle øvelser og rep range..

Stopklodsen skrev:PK89 - Kunne faktisk godt bruge noget hjælp med et fullbody program og antallet af reps og set's på de forskellige øvelser.. Lige nu køre jeg kun

Bænkpress - Chest
Standing E-Z Curl - Biceps
Cable pulldown - Triceps
DBpress - Chest
Tricep extensions - ??

På offdays køre jeg 30min cardio, samt Cable crunches med vægt og back extensions med vægt..

Er åben for alle øvelser og rep range..

ok... der er mange emner omkring øvelsesvalg til fullbody...
Du mangler nogle helt centrale basisøvelser så som squat og dødløft. Du har ingen ryg og ben øvelser med i programmet og derfor er det svært at kalde det fullbody...

Læs eventuelt øvelsesguiden her på siden og brug søgefunktionen til at finde eksempler på fullbody programmer i forummet.

Styrkeliste

med hensyn til sæt og reps er der mange forskellige variationer... Der er dog mange der bruger 3x8 i fullbody programmer, men 5x5 i basisøvelserne (primært dødløft, squat og bænkpress) er også meget 'almindeligt'.

Styrkeliste

Jeg tror det ville være en god ide at læse denne artikel

The basics of hypertrophy training
Skrevet 30/3 2004
Forfatter Rasmus Thorup Bodylab Nutrition rta@bodylab.dk. ”Jeg forstår det ikke. Jeg træner 2 timer hver dag, og jeg vokser ikke”. Frustrationen lyste ud af øjnene på ham. Jeg kunne ikke undgå at føle med den stak

artikler/bodybuilding/the-basics-of-hypertrophy-training.html
Brugeravatar

Geografisk sted: Tranum

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 92.50
- Dødløft: 100.00

Kostplan: Ingen kostplan

Så jeg brude starte på noget der ligner .-

Squat - 5x5
Dødløft - 5x5
Bent over barbell rows - 3x6
Pullups - 3x6
Bænkpres - 5x5
Incline dumbell bænkpres - 3x6
Military presses -3x6
Side laterals - 3x10
Barbell curls - 3x6
Fransk pres - 3x10
Weighted cruches - En masse, har hørt der skal mange reps til for at definere abs + en lav fedt procent, min er på 10% kan mærke mine abs men ikke se dem ](*,)

Tror jeg har lavet noget indtil nu der minder om french presses, bare med en skivevægt fra bænk stativet.. men kan godt se at man har nemmere ved at dosere vægt med en Ez-bar + noget isolation.

Barbell rows har jeg før gjort med dumbell's men da jeg kom forhøjt op i vægt gjorde det nas i skuldren..

Har smidt lidt flere reps på Fransk pres + Side laterals da det ikke er nogen øvelser man/jeg kan køre tungt sammentidigt med kontrolleret.. Så lidt lettere med flere reps.. Fordi det er en mindre muskel vel?

Sidste spørgsmål, Barbell curls siddene eller stående? #-o

Stopklodsen skrev:Så jeg brude starte på noget der ligner .-

Squat - 5x5
Dødløft - 5x5
Pullups - 3x6
Bænkpres - 5x5
Military presses -3x6
Side laterals - 3x10
Barbell curls - 3x6
Fransk pres - 3x10
Weighted cruches - En masse, har hørt der skal mange reps til for at definere abs + en lav fedt procent, min er på 10% kan mærke mine abs men ikke se dem ](*,)

Tror jeg har lavet noget indtil nu der minder om french presses, bare med en skivevægt fra bænk stativet.. men kan godt se at man har nemmere ved at dosere vægt med en Ez-bar + noget isolation.

Barbell rows har jeg før gjort med dumbell's men da jeg kom forhøjt op i vægt gjorde det nas i skuldren..

Har smidt lidt flere reps på Fransk pres + Side laterals da det ikke er nogen øvelser man/jeg kan køre tungt sammentidigt med kontrolleret.. Så lidt lettere med flere reps.. Fordi det er en mindre muskel vel?

Stående er fornuftigt, men også en nem måde at cheate :)
Hvis du skal sidde, vil jeg anbefale preacher curls med en ez bar.

Jeg er dog mest til en lige stang, da jeg synes den rammer bedst, og synes også efter noget tid at håndleddene er blevet stærkere.

Styrkeliste

PK89 skrev:

Squat - 5x5
Dødløft - 5x5
Pullups - 3x6
Bænkpres - 5x5
Military presses -3x6
Side laterals - 3x10
Barbell curls - 3x6
Fransk pres - 3x10

Jeg er dog mest til en lige stang, da jeg synes den rammer bedst, og synes også efter noget tid at håndleddene er blevet stærkere.

Jeg syntes faktisk ikke at man skal undervudere en omgang cheat i en øvelse som curls. Jeg cheater engang imellem for lige at kunne få den ekstra rep eller 2, og det har jeg gode erfaringer med.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

fortrækker også selv stående med Ez-bar og cheat.. Det smerter så dejligt når man gir den fuld skrue.. Mener jeg har set en dokumentar med gamle Arnie, hvor han kalder det "THE PUMP" :D

Xiva skrev:
PK89 skrev:

Squat - 5x5
Dødløft - 5x5
Pullups - 3x6
Bænkpres - 5x5
Military presses -3x6
Side laterals - 3x10
Barbell curls - 3x6
Fransk pres - 3x10

Jeg syntes faktisk ikke at man skal undervudere en omgang cheat i en øvelse som curls. Jeg cheater engang imellem for lige at kunne få den ekstra rep eller 2, og det har jeg gode erfaringer med.

jeg er af samme opfattelse... man kan lige hive det sidste ud af armene... Det var ikke ment som en frarådelse...

Styrkeliste

Arnold loves the pump, he is comming day and night..

http://www.youtube.com/watch?v=8HgLKbuwwUw&NR=1

Kan ikke lade være med at trække på smilebåndet hvergang jeg ser den :D

Ja jeg ku så ikke holde til at køre Side laterals fandt jeg ud af igår... Skete et eller andet og min højre skuldre begyndte bare at gøre max nas, og har problemer med at skifte gear i bilen idag uden at det gør naller #-o

Så den står vist på en uges dekonditionering, og så må vi se om det går i sigselv igen.. Fingers Crossed.. Kan dog ikke lade helt være med at træne, så har tænkt mig at køre cardio hver 2dag som normalt i 30min samt weighted crunches + Back Extension

Så kan overkroppen få lidt hvile..

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster