Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1259
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1256

Følg bodybuilding.dk på

gains i kcal underskud?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

jeg har i løbet af den sidste tid søgt vidt og bredt på nettet omkring gains, indtagning af mad o.l.

dog er der en ting jeg ikke har kunnet finde svar på:
hvorfor er det fysisk umuligt at tage muskelmasse på mens man er i kcal underskud?

jeg ved ik om det er mig der ikke er for skarp eller om det er et godt spørgsmål, men det kunne være rart hvis der var en der kunne give en begrundelse til føromtalte spørgsmål :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Spørgsmålet der altid deler folk i 2 grupper!!! ALDRIG bliver der enighed om det.. Og 95% af gangene det bliver diskuteret er det irelevant da OP ikke har styr på kosten. Og derfor ikke skal tænke i cut/bulk tanker.

Jeg gider ikke rigtig rode mig ud i denne debat igen, men håber at en af de klogere kan komme med en detaljeret forklaring eller linke til nogle gode artikler.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Når du er i kcal underskud så tærer din krop på energi fra sig selv i form af fedt og muskler.

Når du er i overskud så kan dette overskud blive til muskler og noget fedt, eller bare fedt.

Når man er nybegynder kan man dog godt tage muskelmasse på selv i et underskud da kroppen ikke er konditioneret til denne træning.

Håber det var forklaring nok, ellers siger du bare til.
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

The Dane skrev:Når du er i kcal underskud så tærer din krop på energi fra sig selv i form af fedt og muskler.

Når du er i overskud så kan dette overskud blive til muskler og noget fedt, eller bare fedt.

Når man er nybegynder kan man dog godt tage muskelmasse på selv i et underskud da kroppen ikke er konditioneret til denne træning.

Håber det var forklaring nok, ellers siger du bare til.

tak :) det var lige det jeg ledte efter :)
Brugeravatar

The Dane skrev:Når man er nybegynder kan man dog godt tage muskelmasse på selv i et underskud da kroppen ikke er konditioneret til denne træning.

Jeg kan simpelhen ikke se forskellen på om man er nybegynder eller om man har styrketrænet i 5 år. Kroppen er vel ens, og burde vel reagere på samme måde.

Kan du uddybe..?
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Herlev

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.00
- Squat: 102.00
- Dødløft: 95.00

Kostplan: Ingen kostplan

Activebody skrev:
The Dane skrev:Når man er nybegynder kan man dog godt tage muskelmasse på selv i et underskud da kroppen ikke er konditioneret til denne træning.

Jeg kan simpelhen ikke se forskellen på om man er nybegynder eller om man har styrketrænet i 5 år. Kroppen er vel ens, og burde vel reagere på samme måde.

Kan du uddybe..?

Nej, gains kommer hurtigere i starten, netop af den grund at din krop ikke er vant til det.
Selvfølgelig er der forskel på en nybegynder eller en som har trænet i 5 år, formen er forskellig og musklerne på sidstenævnte er vant til belastning.
Tobias Wernblad
Venlighed er et sprog som den døve kan høre og den blinde kan se
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (4)

Activebody skrev:

Kan du uddybe..?

Kroppen vokser når den udsættes for noget, som den ikke er konditioneret til. Dette er hele grunden til at folk køre progression i deres træning, på alverdens forskellige måder.

Når man starter med at træne er kroppen ikke konditioneret til at håndtere disse vægte, og derfor responderer den på alt det der laves. Dette er også grunden til, at rookies kan vokse rigtig godt, selv på inoptimale programmer :)
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00