Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69548 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1395
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1392

Følg bodybuilding.dk på

Gen doping

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

overskriften siger vidst det hele :) men hvad er jeres holdning til at man fifler med generne?

jeg er personligt skeptisk overfor det, da man ikke ved om man har en mulighed for at stoppe gen-modifikationerne som man sætter igang igen da man benytter en virus til at overfører de fiflede gener.

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

G.I Joe skrev:fifler med generne?

Uhh, nu er der jo mange måder at "fifle" med generne på.

Snakker vi kun i forbindelse med at det kan anvendes som doping, eller er du også ude i modifikation af kornsorter, så de kan gro i de varmeste afrikanske områder, og dermed brødføde mange mange mennesker? :D
stud.scient. i biologi på Århus Universitet.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 132.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 160.00

kun i doping forbindelse ;)

Styrkeliste

G.I Joe skrev:kun i doping forbindelse ;)

Personligt syntes jeg at man spiller med helbred og liv hvis man bruger anaboliske steroider for marked for denne slags er utrolig ustabilt med kvalitet og lignende.

Der er en grund til at "krudt" er ulovligt og det er selvfølgelig af etiske grunde og helbredsskadelige grunde da hvis du øger dit testosteron niveau så presser du kroppens til at gøre noget den ikke er beregnet til fra naturens side og derfor øges muligheden for at blive ramt af bivirkninger der kan medføre døden "i værste tilfælde"

Med øget testosteron vil du også kunne ha svært ved at styre din normale relation til at styre temperamentet som kan medføre skade på andre, dig selv eller din kæreste.

Den bedste måde at udvikle styrke er at træn naturligt, nyd din udvikling og sæt dig ind i din træning og tag den derfra og drop de lette mellemveje for de kan koste dig livet, venner og selvrespekt.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Mr Statue skrev:

Personligt syntes jeg at man spiller med helbred og liv hvis man bruger anaboliske steroider for marked for denne slags er utrolig ustabilt med kvalitet og lignende.

Der er en grund til at "krudt" er ulovligt og det er selvfølgelig af etiske grunde og helbredsskadelige grunde da hvis du øger dit testosteron niveau så presser du kroppens til at gøre noget den ikke er beregnet til fra naturens side og derfor øges muligheden for at blive ramt af bivirkninger der kan medføre døden "i værste tilfælde"

Med øget testosteron vil du også kunne ha svært ved at styre din normale relation til at styre temperamentet som kan medføre skade på andre, dig selv eller din kæreste.

Den bedste måde at udvikle styrke er at træn naturligt, nyd din udvikling og sæt dig ind i din træning og tag den derfra og drop de lette mellemveje for de kan koste dig livet, venner og selvrespekt.

Nej. Markedet, dvs. kvaliteten af de anabole steroider, ikke utroligt ustabilt.

Din "selvfølgelighed" for hvorfor AS er ulovligt er ingen selvfølge overhovedet, da lovgivningen ikke kriminaliserer mindst ligeså slemme, og langt mere populære, forhold som er "helbredsskadelige". Derudover konkretiserer du ikke det "etiske" grundlag for kriminalisering, men hiver ordet etik op af posen. Etisk kan du argumentere for hvad som helst afhængigt af dit normative grundlag og politiske udgangspunkt. At noget er "etisk" er nogenlunde ligeså informativt som tautologien A=A.

Og så mangler der generel evidens for "roid rage" som du fremlægger som faktum, trods det heller ikke er klarlagt i hvilket omfang der er kausalitet mellem forbrug af AS og (mer)kriminalitet.

Den bedste måde at udvikle styrke når man bliver tilpas gammel er at tage noget krudt og træne.
Derudover pådutter du at krudt skulle være en "let mellemvej", hvilket er sandt for manges vedkommende, men ikke alles, og de få kloge skal ikke rammes af de manges dumhed. Et samfund indrettes ikke efter dets undermålere.

MVH
SandyFrink
Value BB.dk member
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Men så vidt jeg ved, så er det jo ikke noget "doping" der er blevet lavet/opfundet, med henblik på at det skulle være doping.

Fx mener jeg at EPO blev "opfundet" for at kunne hjælpe kræftpatienter. Og sådan gælder det da vist hele vejen rundt!

Ret mig hvis det er forkert?

At det så bliver anvendt til andet, det kan man jo ikke gøre for.

Et jagtgevær er jo også beregnet på at skyde dyr, men i tilfælde bliver det brugt til at røve banker med - det gør vel ikke fremstillingen af geværet forkert?

Styrkeliste

abovling:
der er steroider der kun er opfundet til formål at være doping.

ang. det med gendoping er det jo et spændende emne. ikke nødvendigvis doping, men andre stoffer også. som med HIV kan kroppen ikke komme af med det, hvorimod kroppen kan fjerne andre virusformer. derfor skulle jeg mene at med nok forskning skulle det være muligt inden for få år, at indføre forskellige gener i forskellige viruser. og når vi lærer at kombinere forskellige gener med forskellige virusser, så har denne verden åbnet op for kurerring af mange sygdomme.
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Dødløft: 165.00

Casper H. skrev:abovling:

Er det noget du har evidens for? Eller skal jeg blot tro på det :D

Styrkeliste

Jeg har gjort nogle tanker for nylig omkring om det vil være doping i sportsgrene hvor øget kropsvægt er ønskværdigt (BB f.eks.), hvis man begynder at fifle med mæthedshormon niveauer?
hvis du piller ved ghrelin niveauer der stiger preprandialt og automatisk falder postprandialt (hhv. før og efter måltider...). Ghrelin er et appetitstimulerende hormon... Hvis man fiflede med det så niveauerne var højere efter et måltid, så ville man jo kunne spise mere.
Hvis man samtidig fiflede med et gastrointestinalt hormon som cholecystokinin, hvis niveauer er forhøjede efter et måltid. Det hæmmer ventrikeltømningen og øger mæthedsfornemmelsen. Hvis man kunne hæmme cholecystokinin sekretionen kunne man også spise mere.

Disse eksempler er selvfølgelig tænkt uden hensyn til andre mulige udfald, f.eks. eventuelt dumping syndrom ved for hurtig ventrikeltømning, men hvis vi nu bare brainer lidt omkring at lege med appetitreguleringen.

Ville det også være doping? Det er jo ikke direkte præstationsfremmende at kunne spise mere, men det vil jo klart være en fordel hvis Cutler ik skal tvinge de sidste 2000 kcal i sig, men at det kommer helt "naturligt" for ham
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Flyttet
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

abovling skrev:
Casper H. skrev:abovling:

Er det noget du har evidens for? Eller skal jeg blot tro på det :D

mener at have læst at nogen stoffer var. kan bare ikke huske hvilken stof, og hvilket land. men et er hvad stoffet officielt er udviklet til, andet er hvad det uofficielt er udviklet til. det var jo først i 70'erne hormoner kom på doping listen jo.
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Dødløft: 165.00

guys det er ikke AS jeg startede tråden for :wink: var for at vide hvad i synes om at man modificerer kroppens gener, om det så er til at øge test produktionen eller om det er for at få tykkere knogler eller what so ever ;)

Styrkeliste

Gen doping kunne vel f.eks. være at ændre på genet for myostatin. En naturlig mutation ses i den race af kvæg, der hedder Belgian blue:
http://en.wikipedia.org/wiki/Belgian_Blue

Reputation point: 5

Træner her: S.A.T.S Parken

Styrkeliste
- Bænkpres: 123.50
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

sport

Styrkeliste

men hvordan tester de for den slags? der er jo mennesker med mega højt test eller EPO niveau

Styrkeliste

som gendoping er i dag, tilbyder det ikke noget som man ikke kunne gøre lige så godt eller effektivt ved at tage peptidhormoner. Det eneste man "sparer" er selve injektionerne, mens man til gengæld mister kontrollen med mængderne af hormonerne i systemet.

De vira man bruger til at introducere sådanne gen elementer er inaktiveret så de ikke kan dele sig eller blive sygdomsfremkaldende. Desuden interagerer de genelementer man introducerer ikke med værtens egne gener.

I praksis er teknologien meget langt fra at kunne justere personers egne gener. Ikke bare 5-10 år fra, men MANGE år fra.
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

jeg tænkte på noget: altså man får formentligt en lang række probs ved peptid hormonerne pga for tykt blod eller diabetes ol. Men hvorfor går de ikke et step videre ? altså istedet for kun at "fifle" med ens test EP og sådan, hvorfor så ikke prøve at forbedre blodbanerne og resten af kroppen? synes ikke jeg har set noget på nettet med folk der prøver på den slags :P men er det pga det er så komplekst et problem? spurgte en jeg kender på SDU som er professor og arbejder i FLINT(fundamental living tech) og jeg fik intet svar ;) hvad tror I?

Styrkeliste

G.I Joe skrev:jeg tænkte på noget: altså man får formentligt en lang række probs ved peptid hormonerne pga for tykt blod eller diabetes ol. Men hvorfor går de ikke et step videre ? altså istedet for kun at "fifle" med ens test EP og sådan, hvorfor så ikke prøve at forbedre blodbanerne og resten af kroppen? synes ikke jeg har set noget på nettet med folk der prøver på den slags :P men er det pga det er så komplekst et problem? spurgte en jeg kender på SDU som er professor og arbejder i FLINT(fundamental living tech) og jeg fik intet svar ;) hvad tror I?

Pas.... Jeg er sgu ikke engang sikker på det er muligt og forbedre blodbanerne.. Ikke på den måde som det nok er ønsket
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 200.00

tænker mere sådan på størrelse :P og evt få kroppen til at agerer normalt bare i større skala?

Styrkeliste

G.I Joe skrev:tænker mere sådan på størrelse :P og evt få kroppen til at agerer normalt bare i større skala?

ja os det jeg tænkte, men tror du det er muligt?? i don't
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 200.00

før eller siden er det vel :P.. men ved sgu ikke om diverse human right organisationer vil sætte hælene i og kalde det etisk forkert at genetisk forstærke mennesker

Styrkeliste

Tilbage til Doping

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster