Jeg har gået lidt og tænkt på om jeg skulle starte på George Turners 10x10 program her i det mye år, da jeg altid har arbejdet med relative lave reps.
Mine umiddelbare tanker omkring programmet er om øvelsesvalget er så vigtigt? Naturligvis skal det være store basisøvelser, da hele fidusen med programmet jo ellers forsvinder :)
Jeg tænker, eksempelvis på om det ville være en mulighed, at lave incline bænkpres i stedet for alm. bænkpres, eller skifte mellem de to?. Det skyldes jeg godt kunne bruge lidt masse på den øverste del af brystet.
Derudover kunne det være en mulighed at udskifte BOR med chinups?(Ved godt at BOR rammer ryggen mere komplet, men alligevel?) seated row? Da jeg ikke er den største tilhænger af BOR - den kan til nøds gå, hvis det er dumbbell. :oops:
Kan man evt. supplere med andre isolationsøvelser? Eller skal man holde sig fra det? Jeg tænker her på, at jeg godt vil have lidt fokus på min bagskulder, da min forreste del af skulderen vokser rigeligt. Derudover synes jeg godt jeg kunne bruge en øvelse til den midterste(lateral deltoid) af skulderen. Kunne man supplere med nogen lateral raises? Den bliver selvfølgelig ramt sekundært i seated dumbbell press, men det er bare med hensyn til om min forskulder får for meget opmærksomhed – når der også køres bænkpres. :P
Det blev en smule langt, og der var en masse spørgsmål, men håber der er nogen det vil være behjælpelige med at besvare dem. :D
Endelig fyr løs, hvis i har svar på et af spørgsmålene, eller har tanker omkring det.
=D>
Vil også meget gerne høre, hvis der er nogen der har erfaringer med programmet