Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1558
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1556

Følg bodybuilding.dk på

Glutamin?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Har kigget de indlæg igennem som der er på dette board, synes dog at der i alle indlæggene bliver svaret det samme; nemlig at der ikke er nogle videnskabelig effekt. Derfor har jeg 2 spørgsmål.

1. Hvorfor bliver dette produkt omtalt så positivt på andre bodybuilding sites? (bodybuilding.com) er dette rent salgstrik?

2. Er der nogle der har personlige erfaringer med at tage dette over en længere periode? (ikke undersøgelsesresultater men egne erfaringer).

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Glutamin vil uden tvivl have en effekt - hvis du er i glutamin-mangel - det er man bare ikke. Så længe man spiser sundt og varieret, og slet ikke hvis du supplerer op med noget kvalitetsprotein f.eks. Whey80.

Det er salgstrik
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

petersen skrev:1. Hvorfor bliver dette produkt omtalt så positivt på andre bodybuilding sites? (bodybuilding.com) er dette rent salgstrik?

Salgstrick. Bb.com er jo ikke ligefrem upartisk.

petersen skrev:
2. Er der nogle der har personlige erfaringer med at tage dette over en længere periode? (ikke undersøgelsesresultater men egne erfaringer).

Desværre er tilfældige "erfaringer" i reglen ikke meget værd. Folk "tror" og "føler" en masse men meget få mennesker er i stand til at skelne mellem årsag, virkning og rene tilfældigheder!
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

Salgstrick. Bb.com er jo ikke ligefrem upartisk.

Havde jeg godt på fornemmelsen, da der er en masse artikler på den side hvor div. kosttilskud bliver rost.

Glutamin vil uden tvivl have en effekt - hvis du er i glutamin-mangel - det er man bare ikke. Så længe man spiser sundt og varieret, og slet ikke hvis du supplerer op med noget kvalitetsprotein f.eks. Whey80.

Vil det at man får tilført ekstra glutamin til kroppen på ingen måde kunne gøre at man fx. restituerede endnu bedre? (ved godt mere ikke altid er bedre)

puha.. jeg fik ikke en skid ud af det.. men det jo ligesom keratin.. nogle gange suger din krop til sig andre gange gør den ikke...

Geografisk sted: kbh nv

Træner her: FitnessDK Nørrebro
Fitness World Valby
FitnessDK Birkerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan

petersen skrev:Vil det at man får tilført ekstra glutamin til kroppen på ingen måde kunne gøre at man fx. restituerede endnu bedre? (ved godt mere ikke altid er bedre)

Det vil sige atr der er et niveau der er fordelagtigt at få for at hjælpe din restitution på vej, men det du tager derudover vil ikke hjælpe yderligere. Så hvis du er i underskud vil det være en ide at tage det som tilskud, men hvis du i forvejen får behovet dækket vil der ikke være noget at hente ved at tage mere
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

petersen skrev:Har kigget de indlæg igennem som der er på dette board, synes dog at der i alle indlæggene bliver svaret det samme; nemlig at der ikke er nogle videnskabelig effekt. Derfor har jeg 2 spørgsmål.

1. Hvorfor bliver dette produkt omtalt så positivt på andre bodybuilding sites? (bodybuilding.com) er dette rent salgstrik?

Hvis der endelig er en effekt af at supplere specifikt med glutamin er det ikke en præstationsfremmende effekt, men en nedsat risiko for infektionssygdom i recovery perioden. Og det er primært i forbindelse med udholdenhedstræning.

Det er hvad litteraturen har at sige. JEg følger rimeligt godt med i litteraturen og så vidt jeg ved er der intet der tyder på at det skulle være præstationsfremmende i forbindelse med vægttræning. Hvis der skulle være noget der, skulle der nærmere være højdosis supplering med leucin.....
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Kostplan: Ingen kostplan

incognito skrev:
petersen skrev:Har kigget de indlæg igennem som der er på dette board, synes dog at der i alle indlæggene bliver svaret det samme; nemlig at der ikke er nogle videnskabelig effekt. Derfor har jeg 2 spørgsmål.

Hvis der endelig er en effekt af at supplere specifikt med glutamin er det ikke en præstationsfremmende effekt, men en nedsat risiko for infektionssygdom i recovery perioden. Og det er primært i forbindelse med udholdenhedstræning.

Det er hvad litteraturen har at sige. JEg følger rimeligt godt med i litteraturen og så vidt jeg ved er der intet der tyder på at det skulle være præstationsfremmende i forbindelse med vægttræning. Hvis der skulle være noget der, skulle der nærmere være højdosis supplering med leucin.....

Ok... så ved jeg det, der er jo ingen grund til at bruge et kosttilskud der sandsynligvis ikke vil have nogle effekt.

Er der nogle sites hvor man kan læse om de seneste studier omkring kosttilskud?

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster