Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1235
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1232

Følg bodybuilding.dk på

Gode råd til skuldretræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har nu forsøgt alle slags former for træning, og har varieret mit skuldreprogram hver 14 dag. har kørt hurtige reps, langsome reps, forced reps, syretræning, stacked sets, supersets.... har kørt mange sæt og få sæt, har kørt øvelser der inddirekte rammer skuldre. Men der sker ikke det vilde med de skuldre... jeg vil gerne have nogen forslag til alternative eller kreative måder at træne skuldre på...? min kost er 110% iorden og resten af kroppen vokser også godt, men skuldrene er bare slet ikke med i forhold til resten... :?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 185.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvilke øvelser har du forsøgt dig med?
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

mathias1989 skrev:Hvilke øvelser har du forsøgt dig med?

skuldrepres
arnold skuldre pres
laterial raise med kabel
militærpress
stående laterial raise med håndvægt
upright rows
front raises
forsekllige variatoner af laterial raise med vægte, stang kabler
pres bag nakke
og flere jeg ikke kender navnet på.

Styrkeliste

I stedet for dine delts, vokser så dine trapz "for meget"? Mange laver skulderøvelser på en måde som aktiverer trapz i større udstrækning. Kan evt hjælpes af mid range øvelser i en periode.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Hvorfor skifter du rutine hver 14. dag?

Du skriver ikke noget om hvad og hvor meget du kører på dine skuldre.....gør det ;o)

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Linealba skrev:I stedet for dine delts, vokser så dine trapz "for meget"? Mange laver skulderøvelser på en måde som aktiverer trapz i større udstrækning. Kan evt hjælpes af mid range øvelser i en periode.

sådan kan man godt sige det... ihvertfald har jeg den følelse af at nakke muskulaturen tager over i højere grad så ens skuldre ikke bliver trænet igennem men ens nakke derimod er pænt banket igennem. :-({|=

Stealth skrev:Hvorfor skifter du rutine hver 14. dag?

Du skriver ikke noget om hvad og hvor meget du kører på dine skuldre.....gør det ;o)

jamen jeg skifte rutine fordi at kroppen ikke skal vænne sig til nogen former for øvelse, denne form for træning har jeg god erfaring med resten af kroppen.
så bliver kroppen chokeret og derved syntes jeg selv jeg opnår mere vækst.

jamen hvis du mener antal af træning gentagleser variere vi fra 5X5, 6X3, 8X3, 3X12...undskyd hvis jeg har misforstået dit spørgsmål.:)

Styrkeliste

hvis man har svært ved at øge styrke/masse i bestemte muskelgrupper, er den bedste vej imo at fokusere mere på dem, først og fremmest ved at lægge øvelser til de bestemte muskler først i programmet + evt. at øge volumen en smule, man kan også med fordel prøve noget progression
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Cykelmyggen Egon skrev:hvis man har svært ved at øge styrke/masse i bestemte muskelgrupper, er den bedste vej imo at fokusere mere på dem, først og fremmest ved at lægge øvelser til de bestemte muskler først i programmet + evt. at øge volumen en smule, man kan også med fordel prøve noget progression

det er også det jeg har prøvet på, men har du nogen gode forslag jeg burde tage op til min overvejelse?

Styrkeliste

ODM87 skrev:
Cykelmyggen Egon skrev:hvis man har svært ved at øge styrke/masse i bestemte muskelgrupper, er den bedste vej imo at fokusere mere på dem, først og fremmest ved at lægge øvelser til de bestemte muskler først i programmet + evt. at øge volumen en smule, man kan også med fordel prøve noget progression

det er også det jeg har prøvet på, men har du nogen gode forslag jeg burde tage op til min overvejelse?

jeg synes i hvert fald ikke det er nogen god ide at skifte øvelser og rep-range så ofte som du gør, det giver dårlig grobund for noget seriøs progression. tag hellere at kører noget progression i en stor skulderøvelse som fx milli gerne med en udemærket volumen måske 5*5 og suppler med noget lat raise også gerne en god volumen måske 8*4.

det kommer selvfølgelig an på hvordan restem af dit program ser ud, hvis du træner 2-split kunne en mulighed også være at skifte mellem to store skulderøvelser, fra gang til gang
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

ODM87 skrev:Jeg har nu forsøgt alle slags former for træning, og har varieret mit skuldreprogram hver 14 dag. har kørt hurtige reps, langsome reps, forced reps, syretræning, stacked sets, supersets.... har kørt mange sæt og få sæt, har kørt øvelser der inddirekte rammer skuldre. Men der sker ikke det vilde med de skuldre... jeg vil gerne have nogen forslag til alternative eller kreative måder at træne skuldre på...? min kost er 110% iorden og resten af kroppen vokser også godt, men skuldrene er bare slet ikke med i forhold til resten... :?

Mener det er Dingo der har forsøgt sig med George Turners 10x10 kun til skuldrene :)

Har selv overvejet at gøre det :-k
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: München

Træner her: FIT-STAR

Galleri: Vis galleri (1)

tisoe9520 skrev:
ODM87 skrev:Jeg har nu forsøgt alle slags former for træning, og har varieret mit skuldreprogram hver 14 dag. har kørt hurtige reps, langsome reps, forced reps, syretræning, stacked sets, supersets.... har kørt mange sæt og få sæt, har kørt øvelser der inddirekte rammer skuldre. Men der sker ikke det vilde med de skuldre... jeg vil gerne have nogen forslag til alternative eller kreative måder at træne skuldre på...? min kost er 110% iorden og resten af kroppen vokser også godt, men skuldrene er bare slet ikke med i forhold til resten... :?

Mener det er Dingo der har forsøgt sig med George Turners 10x10 kun til skuldrene :)

Har selv overvejet at gøre det :-k

Dog skal det lige nævnes han kører det 3 gange om ugen i modsætning til det oprindeliges 2 gange på 10 dage! :)

At skifte øvelser for at "forvirre" kroppen er hamrende overvurderet. Der er folk, der kører de samme, få øvelser dag ud og dag ind, år efter år, der har fået bedre resultater end de fleste kan drømme om. Find nogle øvelser, du er tilpas med, men gør dig en tjeneste og hold dig til omkring 3 stykker, og kør en cyklus over en måned, mindst, inden du overvejer at skifte øvelse.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Yeps jeg kører 10x10 i military for tiden. Synes det har givet helt fint. Som sagt kørt utraditionelt hvor jeg har kørt 3 gange om ugen, så det har været rimelig heftigt på.
Jeg mener jeg er på 5. uge nu (som også var min sidste).. eller også er det 6. uge.. pas.. Men jeg har også lidt problemer med at få kød på skuldrene.. ](*,)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Yeps jeg kører 10x10 i military for tiden. Synes det har givet helt fint. Som sagt kørt utraditionelt hvor jeg har kørt 3 gange om ugen, så det har været rimelig heftigt på.
Jeg mener jeg er på 5. uge nu (som også var min sidste).. eller også er det 6. uge.. pas.. Men jeg har også lidt problemer med at få kød på skuldrene.. ](*,)

Who cares! Så længe dine guns er swole! :gay1: :D

Er skuldre ikk bare generelt længere tid om at vokse?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

dlr.ma skrev:Er skuldre ikk bare generelt længere tid om at vokse?

Ikke langsommere end andre muskler. Men det er en muskel som sidder et sted og har en funktion som nemt kan tages over til rigtigt stor del af andre muskler, som triceps og trapz, bl a; triceps i de fleste former for pres over hoved og trapz i lat raises, upright rows og lignende. Derfor kan man hjælpes af at lege med volumen eller ROM.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Mine skuldre har aldrig vokset så godt som på GT10x10, med dumbell shoulderpress som skulderøvelsen, så for mit vedkommende var det den ekstra volumen der gjorde det.
Jeg kørte det ikke engang hver 5. dag, men hver 7., da jeg ikke havde den store træningstid dengang.

Prøv det dog et par mdr.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

tak for svarene alle sammen... jeg tror jeg giver mig i kast med GT 10X10 og ser hvad der sker.:P det lyder ihvertfald til at det nok skal tæve de skuldre igennem:P

Styrkeliste

Jeg har oplevet kærlighed ved at træne den bagerste delt ved øvelser som rear laterals.
Der er mange variationer, men det giver da, for mig, forestillingen om lidt bredere skuldre.

Kan kun anbefale at træne det.
What would Tyler do?
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster