Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Schade skrev:hey vupti. Hvad mener du helt præcis med "rows"? Kan du finde et youtube link evt så jeg kan se øvelsen?
Okay, jeg har faktisk længe overvejet at tilføje en tredje øvelse til både ben og ryg.
Tænkte på standing calf raises til ben og som ekstra rygøvelse Barbell Bent-over Row.
Hvordan lyder det? Så jeg altså ender ud med 3 ryg øvelser og 3 benøvelser ialt.

Schade skrev:altså jeg er meget dedikeret og brænder for træningen. Mit problem er bare at jeg har en manglende viden indenfor styrketræning og kost, selvom jeg har læst alle artiklerne igennem flere gange føler jeg mig stadig lidt usikker..
Men altså der er jo ugens 7 dage, regner med at træne således her i starten:
mandag - split 1
tirsdag - split 2
onsdag - pause
torsdag - split 1
fredag - split 2
lørdag - pause
søndag - split 1
mandag - split 2
tirsdag - pause
osv.
Men har ikke noget imod at træne alle ugens 7 dage, men det ret vigtigt det med at restituere læste jeg, noget med det er der man vokser eller lignende.
men er det okay at træne sådan?

Schade skrev:okay fedt, så prøver jeg.
Så håber jeg at den viden jeg har indsamlet her på siden omkring kost og træningsprogrammer kommer til at give mig nogen resultater.

Schade skrev:Hej alle.
Jeg har læst artiklerne igennem og fået bestilt lidt proteinpulver, kreatin og WG hjem og er ret sikker på at jeg har fået styr på kosten.
(Forresten, hvor meget kan man realistisk set regne med at tage på fra uge til uge, bare et realistisk interval, så jeg kan sammenligne når jeg tjekker min vægt om 7 dage, er lige startet).
Jeg skal nu have kigget på mit træningsprogram. Tænkte i måske kunne se det igennem, så jeg kunne få det godtkendt.
Mit mål er at opbygge mere muskelmasse, så er altså igang med at bulke.
Alle øvelserne bliver lavet med 3 sæt á 6-8 gentagelser.
Mandag:
Bryst, Triceps, Skuldre
- Bænkpres
- Skråbænk m. fri håndvægte
- Cable overhead tricep extension
- Dips
- Military presses
- Dumbell side laterals
Det er mandagen.
Så til Tirsdag:
Ryg, Ben, Biceps, Mave
- Squat
- Leg extensions (maskine)
- Dødløft
- Cable Underhand Pulldown
- Barbell Curls
- Seated Dumbell Curls
Til mave kører jeg lidt nogen random øvelser, både på maskiner, men også med fri kropsvægt. Ved ikke om der er nogen som har forslag til nogen gode øvelser? Synes til fri kropsvægt er det svært at holde sig til 3x6-8 reps fordi der kan man jo bare blive ved og ved og ved.
Træner mandag, tirsdag, pause onsdag, torsdag, fredag, pause lørdag, søndag, mandag, pause tirsdag. osv.
Hvad med løb? Er stoppet med at løbe helt fordi jeg er bange for at miste mit kalorieoverskud da løb putter et stort pres på kroppen.
Altså der er en del basisøvelser som jeg ved er godt, men altså ja.. træner som sagt for muskelmasse. Nogen forslag til øvelser som skal tilføjes eller fjernes? Eller måske et helt andet program?
vh. Simon

Cykelmyggen Egon skrev:som sagt skulder før triceps, og så synes jeg det er bedre at tilrettelægge øvelserne så de største øvelser priorteres højre end de mindre øvelser, i stedet for at træne en muskelgruppe færdig, før man træner den næste.
jeg synes også der mangler både horisontale og vertikale træk, det kunne være BOR og chins, plus lidt læg

Creepaalborg skrev:Cykelmyggen Egon skrev:som sagt skulder før triceps, og så synes jeg det er bedre at tilrettelægge øvelserne så de største øvelser priorteres højre end de mindre øvelser, i stedet for at træne en muskelgruppe færdig, før man træner den næste.
jeg synes også der mangler både horisontale og vertikale træk, det kunne være BOR og chins, plus lidt læg
Hvad bygger du din påstand på, når du siger, at skulder SKAL trænes før triceps?

Cykelmyggen Egon skrev:Creepaalborg skrev:Cykelmyggen Egon skrev:som sagt skulder før triceps, og så synes jeg det er bedre at tilrettelægge øvelserne så de største øvelser priorteres højre end de mindre øvelser, i stedet for at træne en muskelgruppe færdig, før man træner den næste.
Hvad bygger du din påstand på, når du siger, at skulder SKAL trænes før triceps?
jeg mener ikke nødvendigvis at skulder SKAL trænes inden triceps, men jeg mener at skulder øvelser der indvolvere triceps, bør trænes inden triceps for bedste resultater.
fx. milli inden dips, men ikke nødvendigvis lat raise inden dips
jeg bygger min påstand på det grundlag, at man ikke kan træne skulder optimalt, i de skulderøvelser triceps er indvolverdet i, hvis tricepsmusklen er udtrættet, og at man bør træne de storer muskelgrupper før mindrer

Creepaalborg skrev:Cykelmyggen Egon skrev:Creepaalborg skrev:Cykelmyggen Egon skrev:som sagt skulder før triceps, og så synes jeg det er bedre at tilrettelægge øvelserne så de største øvelser priorteres højre end de mindre øvelser, i stedet for at træne en muskelgruppe færdig, før man træner den næste.
jeg mener ikke nødvendigvis at skulder SKAL trænes inden triceps, men jeg mener at skulder øvelser der indvolvere triceps, bør trænes inden triceps for bedste resultater.
fx. milli inden dips, men ikke nødvendigvis lat raise inden dips
jeg bygger min påstand på det grundlag, at man ikke kan træne skulder optimalt, i de skulderøvelser triceps er indvolverdet i, hvis tricepsmusklen er udtrættet, og at man bør træne de storer muskelgrupper før mindrer
Men dips er også en multiledsøvelse, altså en basis øvelse, men den kører man jo også træt i så efter skulderøvelserne?

f.eks træn benene 2 gange om ugen og så overkroppen 2-3 gange om ugen.
Jeg ville starte ugen med ben, altså Leg curls, squat, Leg curls, så Frontsquad. Og så ugen efter skift Leg curls ud med Leg extension.
Så ta bryst, biceps en dag.
Ben igen den næste dag.
dagen efter triceps + ryg.
næste dag skulder + underarm.

Xiva skrev:f.eks træn benene 2 gange om ugen og så overkroppen 2-3 gange om ugen.
Jeg ville starte ugen med ben, altså Leg curls, squat, Leg curls, så Frontsquad. Og så ugen efter skift Leg curls ud med Leg extension.
Så ta bryst, biceps en dag.
Ben igen den næste dag.
dagen efter triceps + ryg.
næste dag skulder + underarm.
Jeg råder så alle til ikke at lytte på dette. Da det er fuldstændigt hen i hegnet.
Fordellingen af muskelgrupper er fucked up og frekvensen er for lav. Derudover så vælger han også at skifte leg curl ud med leg extension så der bliver kørt 4 quads øvelser og 0 hamstrings øvelser......
Ben
Bryst/Biceps
Ben
Ryg/Triceps
Skulder/underarme
Prøv lige at tjek det "den mystiske" for det giver jo ingen mening af træne sådan.
Jeg håber seriøst at din post er lavet i sjov.

Schade skrev:hmm, kan heller ikke rigtig li' ideen med at tage op i træningscenteret for at træne en stor muskelgruppe eller 2 små muskelgrupper.. men ka da godt være det virker for dig. Det vel smag og behag

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster