Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1153
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1150

Følg bodybuilding.dk på

Greta Thunberg - en syg stakkel?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





»Jeg har mere lyst til at melde moren til politiet end at anmelde bogen i avisen. Det er rystende læsning.«

Sådan siger journalist og anmelder Mikael Jalving til B.T. Han har anmeldt bogen 'Scener fra hjertet' om Greta Thunberg.


https://www.bt.dk/anmeldelser/slagter-greta-thunberg-bog-jeg-har-lyst-til-at-melde-moren-til-politiet

Vildt nok.

Hvad tænker I? Er hun en sand helt eller en psykisk syg dysfunktionel pige, som har fundet en ny identitet i at redde verden - i stedet for at håndtere sit eget teenageliv? Eller måske begge dele?
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Med fare for at udstille mig selv, men hvem er Greta?
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Foruden Aspergers syndrom og OCD har hun så ikke også downs? Ligner det.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



zuzaki skrev:Med fare for at udstille mig selv, men hvem er Greta?


En pisseirriterende svensker. :lol:

https://da.wikipedia.org/wiki/Greta_Thunberg

Foruden Aspergers syndrom og OCD har hun så ikke også downs? Ligner det.


Ja, et slemt tilfælde af downs kunne jeg også godt have hende mistænkt for.

Efter sigende skulle hun også lide af selektiv mutisme.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
zuzaki skrev:Med fare for at udstille mig selv, men hvem er Greta?


En pisseirriterende svensker. :lol:

https://da.wikipedia.org/wiki/Greta_Thunberg

Foruden Aspergers syndrom og OCD har hun så ikke også downs? Ligner det.


Ja, et slemt tilfælde af downs kunne jeg også godt have hende mistænkt for.

Efter sigende skulle hun også lide af selektiv mutisme.


Er helt forvirret. Hvorfor får en 16 årig pige taletid. Er hun en ekstrem dygtig formidler, trods sin alder eller?
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Flere af tidens største tænkere har haft aspergers - Einstein og Niels Bohr fx (sidstnævnte fik altid hjælp af konen til at komme i tøjet).
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2017, 13:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvad er det helt præcist du gerne vil frem til taler? At det svært at være teenager? At pigen har en diagnose? Det efterhånden mere reglen end undtagelsen i det her samfund.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 410
Tilmeldt: 30. okt 2013, 22:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



YellowLight skrev:Hvad er det helt præcist du gerne vil frem til taler?


Samtale, diskussion og meningsudveksling.

Jeg har det personligt ambivalent med Greta Thunberg. Vil gerne vide hvad andre tænker!
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har aldrig rigtig forstået hypen omkring hende. Time magazine havde hende på listen over de 100 mest indflydelsesrige personer, og hun er nomineret til Nobels fredspris, men hvad gør hun reelt for klimaet og freden? Hun snakker vel bare. Ord. Hun forsker jo ikke selv i klima, men lirer bare 4.-5. håndsviden og meninger af, som er baseret på noget langt mere vidende og vægtige personer har fundet frem til. Hun skælder ud på politikerne, men er ikke selv politiker, og kan ikke vedtage noget, og hun har ingen realpolitiske lavpraktiske løsninger på hvad vi bør gøre i stedet. Jeg synes det er for nemt det hun gør. Bare skælde ud på dem der har magten og sidder med lorten, mens hun selv rider forbi på sin høje moralske hest, og ikke gør andet end fyre hårde ord af.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Jeg har aldrig rigtig forstået hypen omkring hende. Time magazine havde hende på listen over de 100 mest indflydelsesrige personer, og hun er nomineret til Nobels fredspris, men hvad gør hun reelt for klimaet og freden? Hun snakker vel bare. Ord. Hun forsker jo ikke selv i klima, men lirer bare 4.-5. håndsviden og meninger af, som er baseret på noget langt mere vidende og vægtige personer har fundet frem til. Hun skælder ud på politikerne, men er ikke selv politiker, og kan ikke vedtage noget, og hun har ingen realpolitiske lavpraktiske løsninger på hvad vi bør gøre i stedet. Jeg synes det er for nemt det hun gør. Bare skælde ud på dem der har magten og sidder med lorten, mens hun selv rider forbi på sin høje moralske hest, og ikke gør andet end fyre hårde ord af.

Undervurdér ikke talens magt. Hun sætter fokus på et globalt problem, og det er dét, som hun kan. Og hun bliver vel anset som talerør for en generation af unge, bekymrede mennesker, som ikke mener, at klimaforandringerne bliver taget alvorligt nok. Man kan selvfølgelig kritisere hende (og hendes følgere) for hykleri, moraliseren, manglende faglig indsigt osv, men det ændrer jo ikke på, at hun har været med til at sætte klimaforandringer på dagsordenen.

Jeg mener dog, at klimadebatten har haft alt for meget fokus på de menneskelige konsekvenser. Man har nærmest helt glemt, at vi gennemgår en biodiversitetskrise, hvor ikke mindst keystone arter forsvinder og hele økosystemer begynder at kollapse, på grund menneskelig aktivitet - og som kun forværres af klimaforandringer. Fagligt giver det absolut ingen mening at forsøge at adskille de to ting.
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Etrius skrev:
Mussetrussen skrev:Jeg mener dog, at klimadebatten har haft alt for meget fokus på de menneskelige konsekvenser. Man har nærmest helt glemt, at vi gennemgår en biodiversitetskrise, hvor ikke mindst keystone arter forsvinder og hele økosystemer begynder at kollapse, på grund menneskelig aktivitet - og som kun forværres af klimaforandringer. Fagligt giver det absolut ingen mening at forsøge at adskille de to ting.

This. This so hard.
Borumpas skrev:Det sidste sæt stoppede tidligt fordi, for at være ærlig, jeg kunne ikke lave opspænd fordi jeg skulle skide
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 737
Tilmeldt: 29. aug 2015, 13:29
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Man kan vel også argumentere for at de her mennesker, som Greta, der finder personlig mening i tilværelsen gennem klimaspørgsmål og et globalt klimaansvar, på en eller anden måde får en "gratis", lidt letkøbt, mening med livet. Eller i hvert fald får hjælp til at finde en mening gennem alt det klimahalløj, der snakkes om i disse år. Det er nemt og gratis at hoppe med på bølgen, og det er, ligesom med f.eks. religion, allerede bestemt hvad du skal gøre og hvad du skal mene, og det er let at definere hvad der er det rigtige og forkerte, og hvad der er et godt menneske. Jeg tror en ung kvinde som Greta, på et tidspunkt, får behov for at finde ud af hvem hun egentlig er, hvis hun ikke er defineret af klimarollen.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Hun er så pisse irriterende. Meget af det hun siger er af frygt og ikke fordi at det er videnskabeligt.

Jeg har lige scrollet mit Facebook feed igennem i 2 min og ser 5 opslag om hende på forskellige nyhedsmedier. Så tænker jeg "Lad mig gå ind på bodybuilding.dk og lad mig læse noget andet." :blackeye:
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 339
Tilmeldt: 2. maj 2010, 17:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Problemet ligger også i, ifølge undertegnet, at hende Greta nærmest bliver anset som en frelser - en nutids forgangsperson for én hel gruppe af samfundet (ungdommen). Tænk lige over hvor giga kolossalt et psykisk pres den pige er under hele tiden, grundet den massive dækning hun hele tiden er under. Derudover ligeledes fra alle de interesse organisationer som heeeeele tiden søger hendes anerkendelse - for hvis bare Greta er med ombord, skal alverdens medier med sikkerhed nok dække deres sag.
Det er nærmest tragikomisk at vi som samfund bare har accepteret at hun har den rolle hun har. Hun sidder med til fucking top-top politiske debatter, møder, arrangementer osv. uden egentlig at have en reel saglig grund til at deltage. Ja selvfølgelig udover at alle mellem 14 og 18 anser hende som en fucking gud. Ja, hendes pointer og meninger er on point, men hold nu op hvor trænger hun til (set udefra) til er par voksne mennesker i hendes liv som kan hjælpe hende med at komme ned på jorden og have en balance i tingene. Jeg så en gang 5-10 minutter af en dokumentar om hende (Hun var 14-15 år her!!!) Hvor hun ikke snakker om andet end at hendes liv er blevet skabt til at snakke klima debatten og skabt til at gøre en forskel herved. SOM 14 ÅRIG.
Men det er selvfølgelig bare min mening :)
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: 19. mar 2014, 15:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fåårk I lukker meget lort ud.

Hun formår netop at sige lidt omkring hvad der galt. At hun så er 16 år. Og hva så. Div politiker m.m. lukker endnu mere lort ud.

Kloden og klimaet er presset. Alligevel bruger vi penge på alt mulig crap. Dyre biler, fly, krig, rejser osv. og kan folk ikke komme på ferie i udlandet min 2 gange om året er man en taber og livet er surt.

Kom ind i kampen og gør nu for Helved noget seriøst i stedet for at snakke og lukke lort ud.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 24. mar 2010, 01:08
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Liverpool skrev:Fåårk I lukker meget lort ud.

Hun formår netop at sige lidt omkring hvad der galt. At hun så er 16 år. Og hva så. Div politiker m.m. lukker endnu mere lort ud.

Kloden og klimaet er presset. Alligevel bruger vi penge på alt mulig crap. Dyre biler, fly, krig, rejser osv. og kan folk ikke komme på ferie i udlandet min 2 gange om året er man en taber og livet er surt.

Kom ind i kampen og gør nu for Helved noget seriøst i stedet for at snakke og lukke lort ud.


Er du i virkeligheden Greta?
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Liverpool skrev:Fåårk I lukker meget lort ud.

Hun formår netop at sige lidt omkring hvad der galt. At hun så er 16 år. Og hva så. Div politiker m.m. lukker endnu mere lort ud.

Kloden og klimaet er presset. Alligevel bruger vi penge på alt mulig crap. Dyre biler, fly, krig, rejser osv. og kan folk ikke komme på ferie i udlandet min 2 gange om året er man en taber og livet er surt.

Kom ind i kampen og gør nu for Helved noget seriøst i stedet for at snakke og lukke lort ud.

Slap af Batman - tjek lige hvad folk skriver. Som jeg selv nævner er hendes meninger og holdninger on point - det er mere konteksten og præmissen denne holdning bliver præsenteret på, der er grueligt galt. Og nej, det er i øvrigt ikke "Hva fucking så" om hun er 14-16 år. Det er faktisk et reelt problem, set fra mit perspektiv, af de årsager jeg nævner...
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: 19. mar 2014, 15:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster