DaBrix79 skrev:Hey, og velkommen til. De fleste centre tilbyder en "opstartstime" hvor der er en medarbejder der går med rundt og viser dig de forskellige maskiner, og evt. får du et startprogram med de mest basale træningsøvelser. De plejer at være flinke nok de fleste steder. Jeg var selv på bar bund da jeg startede som 18-årig. Men efter en måneds tid eller to, så behøver du ikke papiret mere, så kan du huske alle dine øvelser og vægte, og det er så der det begynder at blive sjovt og smide flere og flere kilo på
Håber det hjalp lidt.
Det var så også her jeg først så det indvendige af et fitnesscenter - til en introtime i samme.
Fik et standardpapir til nogle random maskiner, en sludder om, hvordan de virkede og så ellers en skade i armen.
Det var så 5 år siden og min træningsoplevelse der varede heller ikke længe - men nu hvor jeg har fundet ud at træne ordentligt et års tid, så forfølger skaden mig stadig i dag. For mange shitness-instruktører har et dagskursus, eller intet overhovedet, og er da ligeglade med form og teknik. Man skal bare guides igennem technogym-helvedet og så er man ellers overladt til sig selv.
Næh, nej. Find de rigtige artikler og læs dem som Lugi og Mbang skriver.
Hvis jeg var dig, ville jeg komme igennem en stor del af dem, hurtigt og før du gør så meget andet.
Ingen af dem er specielt lange eller svære at læse - det SKAL bare gøres. Flere af dem vil gentage, hvad du allerede har læst - men det er kun godt; så husker du det bedre. Det er en lille dags læsning. God fornøjelse.
De her artikler vil gøre dig klogere:
artikler/bodybuilding/bodybuilding/the-basics-of-hypertrophy-training.htmlartikler/bodybuilding/bodybuilding/de-grundlggende-aspekter---flugten-fra-det-komplicerede.htmlartikler/bodybuilding/bodybuilding/vgttrningens-vigtigste-grundregler.htmlDisse artikler vil gøre dig mindre dum:
artikler/bodybuilding/bodybuilding/10-bodybuilding-og-fitness-myter.htmlartikler/bodybuilding/bodybuilding/maskiner-frie-vgte-eller-kabler---hvad-skal-man-vlge.htmlartikler/diverse/diverse/standarden-i-danske-fitnesscentre.htmlSå kan du jo slutte af med:
artikler/bodybuilding/bodybuilding/cut-til-sommer.html