Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1334
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1332

Følg bodybuilding.dk på

GT 10x10

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

GT 10x10 spørgsmål :)
Kilde: artikler/traeningsprogrammer/george-turners-10x10-program.html
Selve 10 x 10 øvelserne køres på således. Man vælger en vægt som ligger et lille stykke under det man kan tage 10 gange. Det vil sige ens 10RM. Man laver så 2 sæt med denne vægt, og dropper derefter 5 kg ned. Her laver man igen 2 sæt, og dropper herefter igen 5 kg ned. Sådan fortsætter man til man har lavet de 10 sæt. Eller de 6 sæt i benøvelsernes tilfælde. Lad os sige vores 10RM i bænkpres er 105 kg. Vores første træningspas kommer så til at se således ud:
Bænkpres

2 sæt x 10 reps med 100 kg
2 sæt x 10 reps med 95 kg
2 sæt x 10 reps med 90 kg
2 sæt x 10 reps med 85 kg
2 sæt x 10 reps med 80 kg

Det er ved alle øvelser, man gør sådan.
Hvis jeg kan klarer samme vægt 10x10, ville det så være okay? Eller skal jeg bruge mindre vægt for hvert andet sæt? Tænker på, om det ville blive for meget med samme vægt?

Hvis man ikke bliver så hurtigt træt, så kan man sagtens nøjes med at droppe 2½ kg for hvert andet sæt. Men det er MEGET vigtigt at man ikke misser nogen reps. Det er ikke meningen at man skal ramme failure, fordi man dropper med for lidt. Det er reelt kun de 2 første sæt som skal ligge på grænsen af ens kapacitet. Forced reps er et totalt NO-NO i det her program. Volumen er belastning nok i sig selv.

Der står ikke noget om, at bruge den samme vægt igennem alle 10 sæt.
Men hvis jeg ikke misser nogen reps overhovedet? Ville det så være okay at bruge samme vægt?

Fx Side Lateral Raise: Kører normalt 5x8x7.5 kg, men fordi det er så mange sæt, så dropper jeg ned på 5 kg. Derfor er det jo en smal sag at klarer 10x10 med den vægt :?

Har det samme problem med BOR, kan godt klare den samme vægt i 10x10 :?
Skal jeg gå ned i vægt, eller bare køre den samme vægt 10x10?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er ved alle øvelser du kører sådan og dropper 5 kg når du har kør 2 sæt af 10 reps med en given vægt. Eller alternativt kun 2,5 kg, hvis du føler dig stærk.
Af samme årsag er der i programmet valgt basis øvelser, hvor det vil passe fint at droppe 5 kg eller 2,5 kg, og ikke en isolationsøvelse som lat raise, hvor det vægtdrop vil være for meget.
Hvis du kan køre 10 x 10 med samme vægt har du startet for lavt i vægt.Det er ikke German Volume Training programmet . Programmet er hårdt og der skal presses på.Men dog ikke mere end du kan holde dine 10 reps i hvert sæt.

I øvrigt kør nu bare programmet som det står beskrevet. Det er pisse effektivt, du kan højst sandsynligt ikke forbedre resultaterne med dine fiksfakserier, og ender sandsynligvismed at brænde ud med 10 x 10 i iso øvelser.

Det står faktisk i programmet hvis du læser det igennem.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Hvis du kan køre 10x10 med samme vægt i lateralraises så køre du med meget alv vægt eller holder lange pauser.

Derudover så synes jeg du skal google og læse artiklen om german volume training. Havde jeg læst den artikle før ejg startede på GT 10x10 så havde jeg helt sikkert taget det.
Synes GT10x10 var et fint program, men det andet lyder bare meget mere gennemtænkt, også kan jeg bedre lide det med at man har flere øvelser med.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Okay tak.
Sidder og læser om "German Volume Training" nu.
Tænkte bare, at når BP rammer front delt, og BOR post delt, så ville det vel passe med side lateral, da den rammer lateral delt.
Men I vil råde mig til at bruge Seated dumbell skulderpres 10x10?

JannikB skrev:Okay tak.
Sidder og læser om "German Volume Training" nu.
Tænkte bare, at når BP rammer front delt, og BOR post delt, så ville det vel passe med side lateral, da den rammer lateral delt.
Men I vil råde mig til at bruge Seated dumbell skulderpres 10x10?

Vil hellere råde dig til at køre et andet program, da det ikke er et begynderprogram. Få nogle flere kilo på stangen før du begynder på det her. Tror jeg du vil få mere ud af.

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Backbone skrev:Det er ved alle øvelser du kører sådan og dropper 5 kg når du har kør 2 sæt af 10 reps med en given vægt. Eller alternativt kun 2,5 kg, hvis du føler dig stærk.
Af samme årsag er der i programmet valgt basis øvelser, hvor det vil passe fint at droppe 5 kg eller 2,5 kg, og ikke en isolationsøvelse som lat raise, hvor det vægtdrop vil være for meget.
Hvis du kan køre 10 x 10 med samme vægt har du startet for lavt i vægt.Det er ikke German Volume Training programmet . Programmet er hårdt og der skal presses på.Men dog ikke mere end du kan holde dine 10 reps i hvert sæt.

I øvrigt kør nu bare programmet som det står beskrevet. Det er pisse effektivt, du kan højst sandsynligt ikke forbedre resultaterne med dine fiksfakserier, og ender sandsynligvismed at brænde ud med 10 x 10 i iso øvelser.

Hvad står hvor i programmet?
Har læst det igennem igen, men har ikke fået noget svar :?
Der står alle 10x10 køres, hvor man går ned i vægt. Dvs., at man ikke gør det ved Leg-Curl 6x10?

JannikB skrev:Hvad står hvor i programmet?

Alt hvad du spørger om.

JannikB skrev:
Backbone skrev:Det er ved alle øvelser du kører sådan og dropper 5 kg når du har kør 2 sæt af 10 reps med en given vægt. Eller alternativt kun 2,5 kg, hvis du føler dig stærk.

Der står alle 10x10 køres, hvor man går ned i vægt. Dvs., at man ikke gør det ved Leg-Curl 6x10?

Sæt dig nu ned og læs programmet. Gør derefter som programmet foreskriver. Alle dine spørgsmål kan besvares ved at læse programmet ordentligt igennem, så gør nu det i stedet for at stille alle disse dumme spørgsmål. Du skal ikke prøve at modificere det, da du tydeligvis ikke er kompetent nok til dette.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: København N

Træner her: The Gym

Chirstensen skrev:
JannikB skrev:

Sæt dig nu ned og læs programmet. Gør derefter som programmet foreskriver. Alle dine spørgsmål kan besvares ved at læse programmet ordentligt igennem, så gør nu det i stedet for at stille alle disse dumme spørgsmål. Du skal ikke prøve at modificere det, da du tydeligvis ikke er kompetent nok til dette.

Jeg kan nemt køre den samme vægt i calf raises 6x10, så hvorfor skulle jeg gå ned i vægt?
Det står der nemlig ikke noget med?
Nej jeg starter ikke for lavt.
Hvis det virkelig står i artiklen, så citer det venlist.

JannikB skrev:Jeg kan nemt køre den samme vægt i calf raises 6x10, så hvorfor skulle jeg gå ned i vægt?
Det står der nemlig ikke noget med?
Nej jeg starter ikke for lavt.
Hvis det virkelig står i artiklen, så citer det venlist.

Du er jo en idiot hvis du ikke fatter hvad der står i artiklen. Du skal køre OP i kilo i dødløft som den eneste. Derfor skal du køre NED i alle andre øvelser. Enten er du doven eller også er du snotdum.

Tog mig 1 minut at finde:
Selve 10 x 10 øvelserne køres på således. Man vælger en vægt som ligger et lille stykke under det man kan tage 10 gange. Det vil sige ens 10RM. Man laver så 2 sæt med denne vægt, og dropper derefter 5 kg ned. Her laver man igen 2 sæt, og dropper herefter igen 5 kg ned. Sådan fortsætter man til man har lavet de 10 sæt. Eller de 6 sæt i benøvelsernes tilfælde.

Chirstensen skrev:
JannikB skrev:

Du er virkelig imbicil. At du ikke formår at forstå et ganske simpelt program, der desuden er velskrevet, er mig en gåde. Men jeg kan se, at krzbn har svaret på dit dumme spørgsmål, så håber da det har hjulpet dig, da du tydeligvis har brug for alt den hjælp du kan komme i nærheden af.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: København N

Træner her: The Gym

Hvis du kan køre med samme vægt 10x10 = 100 reps, så starter du ud med alt for lidt vægt!!
Alle øvelser (undtagen dødløft) starter du med 2x 10 reps hvor du virkelig er presset, dvs tæt på failure! derefter sænker du vægten f.eks med 2,5-10 kg så du kan fuldføre 10 gentagelser de sidste 8 / 4 sæt. Og tro mig, hvis du har startet ud med din max vægt bliver du nød til at gå ned i vægt!!
Jeg er også igang med GT 10x10, starter på 4 uge imorgen! Damn jeg synes det er hårdt :blackeye:
George Turner 10x10
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Træner her: Fitness world Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Synes virkelig, at det er nogle provokerende svar nogle af jer kommer med.
Ligefrem at kalde mig dum? Jeg synes faktisk, at det er da jer, som er dumme, da I ikke forstår mit spørgsmål ordentlig eller kan finde ud af at læse mit indlæg.

Jo jeg kan godt komme længere op i kg, men så føler jeg ikke, at jeg har teknikken med.
Jo jeg har læst artiklen ordenligt igennem, og jo jeg har forstået den.
Men igen mit spørgsmål var jo om, at det var for hårdt at blive på samme kg 10x10.
Jeg synes, at det er forkert at gå højere op i fx BOR, da jeg ikke kommer langt nok ned eller op, så derfor tager jeg X antal kilo, som jeg lige præcis kan få op og ned med ordenlig teknik.
Så synes jeg, at det ville være for nemt, hvis jeg så ydreliger gik ned i kg.

Pude skrev:Hvis du kan køre med samme vægt 10x10 = 100 reps, så starter du ud med alt for lidt vægt!!
Alle øvelser (undtagen dødløft) starter du med 2x 10 reps hvor du virkelig er presset, dvs tæt på failure! derefter sænker du vægten f.eks med 2,5-10 kg så du kan fuldføre 10 gentagelser de sidste 8 / 4 sæt. Og tro mig, hvis du har startet ud med din max vægt bliver du nød til at gå ned i vægt!!
Jeg er også igang med GT 10x10, starter på 4 uge imorgen! Damn jeg synes det er hårdt :blackeye:

Har kun prøvet det to træninger, så skal prøve mig lidt frem :) Men det er vel også bare det, jeg bliver nødt til :)
I BP gik jeg, som skrevet i artiklen, ned i vægt. Og jeg syntes faktisk, at det sidste sæt var det hårdeste :D

Jeg giver dig ret i at folk er en smule ubehøvlede, men for helvede menneske. Læs dog artiklen.

Det er vidst heller ikke det første spørgsmål du har smidt op herinde, som blev fundet mindre relevant?

Jeg mener at huske du var 11 år, og havde virkeligt lille træningserfaring, hvorfor tager du ikke imod et velment råd, og starter ud med et program der passer bedre til dig?
Folk prøver jo rent faktisk at hjælpe dig, ideen i at spørge åbent på et forum forsvinder jo hvis du ikke tager imod hjælp.
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Johnyboi skrev:Jeg giver dig ret i at folk er en smule ubehøvlede, men for helvede menneske. Læs dog artiklen.

Det er vidst heller ikke det første spørgsmål du har smidt op herinde, som blev fundet mindre relevant?

Jeg mener at huske du var 11 år, og havde virkeligt lille træningserfaring, hvorfor tager du ikke imod et velment råd, og starter ud med et program der passer bedre til dig?
Folk prøver jo rent faktisk at hjælpe dig, ideen i at spørge åbent på et forum forsvinder jo hvis du ikke tager imod hjælp.

Tror du kan finde en håndfuld spørgsmål om forskellige programmer fra samme bruger, bare inden for den sidst tid. Så kan fint forstå at folk svarer som de svarer. Hvis jeg egentlig kan forstå hvorfor folk gider bruge tid på det.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Ved godt, at der er mange som spørger angående træningsprogrammer, og at det er ret irriterende, men ved ikke, hvor jeg ellers skulle finde hjælp? :?

Johnyboi skrev:Jeg giver dig ret i at folk er en smule ubehøvlede, men for helvede menneske. Læs dog artiklen.

Tror, at jeg prøver at komme lidt op i kilo, så må jeg bare ignorere, at min teknik ikke er, som den brugte var.
Man har bare ikke rigtig lyst til at tage imod hjælp fra folk, som sviner en til.
Men det kan man vel blive nødt til.

Du er alt, alt for svag til at køre George Turners 10x10. Sad but true.
Find et fundament program der matcher dit niveau - det kunne fx være bill stars eller noget 5x5
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Nick9000 skrev:Du er alt, alt for svag til at køre George Turners 10x10. Sad but true.
Find et fundament program der matcher dit niveau - det kunne fx være bill stars eller noget 5x5

x2 og er det råd han har fået i flere andre tråde uden det har hjulpet.

Jannik man skal have opbygget et fundament man kan bygge videre på, inden man kaster sig over mere avancerede programmer.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster