Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 904
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 902

Følg bodybuilding.dk på

GVT og IF

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.dk!

Jeg er pt. igang med et cut med Intermittent Fasting Leangains og jeg træner fastet på BCAA. Det har fungeret rigtig godt indtil videre, hvor jeg har kørt fullbody 3 gange om ugen og 3 sets af 5-10 reps i 4-5 øvelser. Jeg har læst flere steder, at høj volumen ikke anbefales sammen med IF Leangains, men er det direkte skidt for ens resultater hvis man eks. kører German Volumen Training sammen med IF? Jeg prøvede A-GVT i dag, hvor der modsat alm GVT er 10x5 i stedet for 10x10. Må sige, at det var temmelig hårdt for kroppen især pga. den langsomme 4 sek. ecc. fase. Men tror det er tilvænning?!

Men mit spørgsmål er om jeg kan få gode resultater og ikke ødelægger mere end det gavner med A-GVT under IF cut? Og så overvejer jeg om jeg skulle starte på alm GVT når jeg skal bulke, hvilket jeg stadig vil gøre på IF? Er det en god idé?
Billede
Vane, Variation samt Vilje = Victory
Min logbog: project-swoleness-t56471.html

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ingen som har noget viden om høj volumen og IF cut/bulk sammen? :)
Billede

Styrkeliste

Prøv det i en uge eller længere, og se hvad du synes om det. Det vil jeg umiddelbart sige, er det bedste du kan gøre. Det er rimeligt individuelt.
Welcome my son, welcome to the machine.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Tiergarten

Styrkeliste
- Squat: 35.00

Funken skrev:Prøv det i en uge eller længere, og se hvad du synes om det. Det vil jeg umiddelbart sige, er det bedste du kan gøre. Det er rimeligt individuelt.

Tak, jeg vil give det en uge eller to og så vurdere :) Men hvorfor er det, at det anbefales med lav volumen? Eks. bare 3x5 og 3 eller 4 øvelser med IF?
Billede

Styrkeliste

BB4Life1984 skrev:
Funken skrev:Prøv det i en uge eller længere, og se hvad du synes om det. Det vil jeg umiddelbart sige, er det bedste du kan gøre. Det er rimeligt individuelt.

Tak, jeg vil give det en uge eller to og så vurdere :) Men hvorfor er det, at det anbefales med lav volumen? Eks. bare 3x5 og 3 eller 4 øvelser med IF?

Jeg tror det er fordi, at de fleste, der træner på tom mave, ikke i bund og grund har energien til, at træne lange træningspas, med høj volume. Jeg tror det er meget individuelt dog.
Brugeravatar

Styrkeliste

Der kunne ligge noget i at den høje volumen dræner dig så meget at kroppen gemmer på alle resurser og sætter forbrændingen helt ned, ingen vækst og fedtet er nærmest ikke til at få af medmindre du går på total sult og mister 3 mdr. muskelmasse på at smide 5 kg omkring maven..

Jeg kørte noget cut engang hvor jeg i forbindelse med træning fik noget kulhydrat før træningspasset, ellers meget lav kulhydrat og hver søndag overdrev jeg helt vildt meget med kulhydraterne for at sætte forbrændingen op, virkede sindsygt godt!!

Geografisk sted: kbh

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

steenmillinder skrev:Der kunne ligge noget i at den høje volumen dræner dig så meget at kroppen gemmer på alle resurser og sætter forbrændingen helt ned, ingen vækst og fedtet er nærmest ikke til at få af medmindre du går på total sult og mister 3 mdr. muskelmasse på at smide 5 kg omkring maven..

Jeg kørte noget cut engang hvor jeg i forbindelse med træning fik noget kulhydrat før træningspasset, ellers meget lav kulhydrat og hver søndag overdrev jeg helt vildt meget med kulhydraterne for at sætte forbrændingen op, virkede sindsygt godt!!

Jeg er ikke helt sikker på hvordan man skal tolke dit indlæg. Ens forbrænding bliver ikke sat ned af træning. Det er det modsatte. Det med kulhydraterne er det der kaldes for "carb-cycling".
:-)
Brugeravatar

Styrkeliste

Efter min bedste erfaring, er høj volumen det, der giver de aller bedste resultater på IF. Og jeg er nok den med størst IF-erfaring her på siden.
Brugeravatar

Reputation point: 165

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Fistandantilus skrev:Efter min bedste erfaring, er høj volumen det, der giver de aller bedste resultater på IF. Og jeg er nok den med størst IF-erfaring her på siden.

Hørt. Men vil du ikke også give mig ret i, at det er meget individuelt. Der er mange der netop foretrækker lavere volume, men da også nogen der foretrækker høj. Jeg hælder til begge veje.
Brugeravatar

Styrkeliste

Funken skrev:
Fistandantilus skrev:Efter min bedste erfaring, er høj volumen det, der giver de aller bedste resultater på IF. Og jeg er nok den med størst IF-erfaring her på siden.

Hørt. Men vil du ikke også give mig ret i, at det er meget individuelt. Der er mange der netop foretrækker lavere volume, men da også nogen der foretrækker høj. Jeg hælder til begge veje.

Jo, bestemt. Man kan godt slippe afsted med at lave noget mindre, uden at resultaterne bliver så meget ringere. Og ikke alle har mulighed for at træne lige meget. Men har man muligheden og lysten, er der ikke noget i vejen for at træne en masse hver eneste dag. :)
Brugeravatar

Reputation point: 165

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Fistandantilus skrev:
Funken skrev:

Jo, bestemt. Man kan godt slippe afsted med at lave noget mindre, uden at resultaterne bliver så meget ringere. Og ikke alle har mulighed for at træne lige meget. Men har man muligheden og lysten, er der ikke noget i vejen for at træne en masse hver eneste dag. :)

Lyder godt Fistandantilus, tak for dine råd! :) Tror det på blive til noget GVT under IF bulk her til marts så ;) Jeg begyndte på A-GVT i sidste uge og har fint energi til det, selvom jeg træner fastet :D
Billede

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding