Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

christofferj skrev:Enten er det din knogle, som stikker ud ellers er det muskler. Det kan næsten ikk være fedt, så cut som du er!

Bjørnen skrev:Det er "atlet-dellen".
Det er de skrå mavemuskler, der stikker ud over hofteskålen. Din fedtprocent er ret lav, det må du selv kunne se, eftersom at man tydeligt kan se blodårer.
Se dem her:
http://exrx.net/Muscles/Obliques.html

Folmand skrev:Bjørnen skrev:Det er "atlet-dellen".
Det er de skrå mavemuskler, der stikker ud over hofteskålen. Din fedtprocent er ret lav, det må du selv kunne se, eftersom at man tydeligt kan se blodårer.
Se dem her:
Enig - man kan se blodåren der løber op over og så er fedtprocenten ikke over 10 !

crel22 skrev:Folmand skrev:Bjørnen skrev:Det er "atlet-dellen".
Se dem her:
Enig - man kan se blodåren der løber op over og så er fedtprocenten ikke over 10 !
er ens fetprocent ik over 10 hvis man kan se blodårene ved de nederste mavemuskler?

christofferj skrev:Tror ikke din fedt% er på meget mere end en 6-8%, hvis den ikke er lavere.

*JJ* skrev:Kan I ikke hjælpe mig her?
Jeg er lidt i tvivl om min "kropsform" mht. mave/side-muskler.
Kan I ud fra billederne vurdere/bedømme, om det er muskler eller fedt, som "hænger" udover buksekanten?
I så fald, hvad kan jeg gøre for at få en mere "ret" og lige linje ned ad kroppen?

Bjørnen skrev:De fleste anser atlet-dellen som et tegn på at man er fit og sporty, det er mere eller mindre eftertragtet.
Det du kan gøre er at få noget mere bredde på overkroppen, så taljen ser smallere ud. Det gør du ved at træne specielt skuldre, vinger, bryst og øvre ryg.
Især statuer fra det gamle grækenland fremhævede "atlet-dellen". Undertøjsmodeller samt sportsfolk har det i høj grad.
Edit:
Ærligt talt *JJ*... Drop piveriet og træn!

Koppel skrev:Bjørnen skrev:De fleste anser atlet-dellen som et tegn på at man er fit og sporty, det er mere eller mindre eftertragtet.
Det du kan gøre er at få noget mere bredde på overkroppen, så taljen ser smallere ud. Det gør du ved at træne specielt skuldre, vinger, bryst og øvre ryg.
Især statuer fra det gamle grækenland fremhævede "atlet-dellen". Undertøjsmodeller samt sportsfolk har det i høj grad.
Edit:
Atlet-dellenDet hedder nu godt nok et atlet-lomme, og det er ganske rigtigt at mange antikke skulpturer havde disse

Misterhamper skrev:Det der undrer mig mest på billedet er dine FULDSTÆNDIG manglende mavemuskler, selvom du har en rigtig lav fedtprocent...

Bjørnen skrev:Koppel skrev:Bjørnen skrev:De fleste anser atlet-dellen som et tegn på at man er fit og sporty, det er mere eller mindre eftertragtet.
Edit:
Atlet-dellenDet hedder nu godt nok et atlet-lomme, og det er ganske rigtigt at mange antikke skulpturer havde disse
Jeg citerer bare min oldtidskundskabslærer.
Logisk/visuelt set er det en delle, ikke en lomme.

JumpJump! skrev:Misterhamper skrev:Det der undrer mig mest på billedet er dine FULDSTÆNDIG manglende mavemuskler, selvom du har en rigtig lav fedtprocent...
Arh vil sgu ikke sige, at de er fuldstændig usynlige.

Misterhamper skrev:JumpJump! skrev:Misterhamper skrev:Det der undrer mig mest på billedet er dine FULDSTÆNDIG manglende mavemuskler, selvom du har en rigtig lav fedtprocent...
Arh vil sgu ikke sige, at de er fuldstændig usynlige.
Hvor ser du da hans mavemuskler?

Bjørnen skrev:De fleste anser atlet-dellen som et tegn på at man er fit og sporty, det er mere eller mindre eftertragtet.
Edit:

*JJ* skrev:Bjørnen skrev:De fleste anser atlet-dellen som et tegn på at man er fit og sporty, det er mere eller mindre eftertragtet.
Edit:
Ok. Hvad kan du anbefale af øvelser til skulder og vinger? - for at opnå denne bredde?

Bjørnen skrev:*JJ* skrev:Bjørnen skrev:De fleste anser atlet-dellen som et tegn på at man er fit og sporty, det er mere eller mindre eftertragtet.
Edit:
Ok. Hvad kan du anbefale af øvelser til skulder og vinger? - for at opnå denne bredde?
Det ville være dumt kun at træne skuldre og vinger, men jeg smider lige et program til dig her
Jeg kan anbefale følgende fullbody program som du kan træne 2-3 gange i ugen afhængigt af hvor meget tid du har.
(mandag/onsdag/fredag) i følgende rækkefølge:
Opvarmning (sjipning/armbøjninger/løb etc. etc.)
Chinups
Squat
Dødløft*
Bænkpres
Yates Rows/Bent over Rows
Military Press/Dúmbbell shoulder press(kan anbefales)
Decline Crunches(mave)
*Dødløft vil jeg anbefale at du træner 1 gang i ugen, evt. onsdag og den skal ligge som noget af det første i programmet. Afhængigt af din ryg, vil jeg sige hver onsdag, men hvis du virkelig føler for det kan du godt træne dødløft 2 gange i ugen, jeg er måske lidt pylret, da jeg selv har haft lidt problemer med dødløft.
For at opnå både styrke og muskelvækst(hypertrofi) af din træning, vil jeg sige at du skal træne tungt med få repetitioner.
5x5 i de tre store og 3x8 i de mindre øvelser (sætxreps).
Korrekt Squat teknik:
artikler/bodybuilding/squatthekingoflifts.php
Korrekt Bænkpres teknik:
artikler/bodybuilding/baenkpresoverkroppenskonge.php
Korrekt Dødløft teknik:
artikler/bodybuilding/doedloeftnoeglentilmassivryg.php
Tag også lige et kig i resten af artikelsektionen:
artikler/
Jeg er ikke helt klar over hvor meget du ved om træning og kost, så du får lige et par ekstra links for en sikkerheds skyld
Grundlæggende ernæring:
artikler/kostogkosttilskud/grundlaggendeernaring.php
Vejen til en muskuløs og veltrænet krop:
artikler/bodybuilding/vejentilenmuskuloesogveltraenetkrop.php
Hvis du har nogle spørgsmål skriver du bare til mig eller en anden moderator, ellers klask et emne op i foraet.
Held og lykke!
- Bjørnen

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster