Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 874
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 872

Følg bodybuilding.dk på

Har jeg ramt mit fysiologisk maksimum?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle sammen

Jeg er 34 år og har trænet de sidste 17 år on/off. De sidste mange år forholdsvis seriøst. Jeg kan bænke 4 reps med 140 kilo i styrkeløfterstil, men her har jeg også stået fast i årevis. Hvis jeg tager en pause fra træningen som jeg gjorde sidste år da jeg købte hus, falder min styrke naturligvis, men jeg kan relativt nemt igen komme op på 4 reps med 140, men her står jeg så igen fast.

Hvorfor er det jeg ikke kan komme videre, har jeg ramt mit fysiologisk maksimum?

Mit genetiske udgangspunkt var nok meget normalt, så det er vel ikke usandsynligt at jeg har nået min naturlige grænse eller hvad?

Reputation point: 20

Geografisk sted: HBBC - Hjørring

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du har ikke ramt dit genetiske maks bare fordi du er stallet i styrkeprogression.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 185

4x140 er ret højt oppe, men mon dog det er et fysiologisk maks. Hvordan angriber du din træning? Har du prøvet at ændre i volume, frekvens eller intensitet i din progression?
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Vis logbog

Hvordan har din vægt udviklet sig over tiden? Har den været status quo eller har du haft et vægttab eller en vægtøgning?
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

Hvordan angriber du din træning? Har du prøvet at ændre i volume, frekvens eller intensitet i din progression?

Ja, jeg har prøvet at ændre disse parametre.
Det er lige meget hvad jeg gør. Efter en lille på et par måneder pga. huskøb sidste år (meget renovering) trænede jeg bare med hovedet under armen. Prøvede at løfte mere hver gang, og det gik fint lige indtil jeg ramte de 4x140 - så stoppede fremgangen. Det er altså lige meget om jeg ændrer i volume, frekvens eller intensitet osv. eller om jeg lader være, resultatet er det samme.

Hvordan har din vægt udviklet sig over tiden? Har den været status quo eller har du haft et vægttab eller en vægtøgning?

I den tid hvor jeg har ligget stille i styrkefremgang, har min vægt også ligget stille. Du har da helt sikkert ret i, at hvis jeg øger mit kalorieindtag yderligere kan jeg sikkert presse citronen mere. Dog synes jeg også der er grænser for, hvor meget jeg vil bulke.
Det er heller ikke fordi jeg siger det er komplet umuligt at blive stærkere hvis jeg også bliver tykkere, men mon ikke alligevel det er et udtryk for, at jeg efterhånden har opnået hvad jeg kan clean, og at der kun er marginaler tilbage at hente?

P.s.: Jeg træner i en forholdsvis lille klub, og der er ingen andre i klubben der er life time clean, der kan løfte lige så meget som jeg kan. Dette bestyrker min antagelser om, at jeg nok har ramt mit maks? (eller meget tæt på)

P.s.: Jeg træner i en forholdsvis lille klub, og der er ingen andre i klubben der er life time clean, der kan løfte lige så meget som jeg kan. Dette bestyrker min antagelser om, at jeg nok har ramt mit maks? (eller meget tæt på)

Jeg har også trænet i en lille klub, hvor ingen kunne bænke mere end 130kg, men det fik mig nu ikke til at stoppe den seriøse tilgang der. Det lyder for mig som om, du egentlig har stillet dig meget tilfreds, med det niveau du har nået, og i det øjeblik man når der til, vil ens fremgang helt automatisk aftage.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

TheCzech skrev:
Det lyder for mig som om, du egentlig har stillet dig meget tilfreds, med det niveau du har nået, og i det øjeblik man når der til, vil ens fremgang helt automatisk aftage.

Stillet mig tilfreds er nok så meget sagt. Jeg har da en større styrke nu end jeg nogen siden troede jeg ville få, så i det perspektiv har du måske lidt ret. På den anden side er det frustrerende ikke at kunne få fremgang, hvilke jeg bestemt ikke er tilfreds med.

Kører du progressionscyklusser eller bare på dagsform? :) Hvis du bare kører på dagsform, kunne en planlagt progression måske være hvad der skulle til?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

agv skrev:
TheCzech skrev:
Det lyder for mig som om, du egentlig har stillet dig meget tilfreds, med det niveau du har nået, og i det øjeblik man når der til, vil ens fremgang helt automatisk aftage.

Stillet mig tilfreds er nok så meget sagt. Jeg har da en større styrke nu end jeg nogen siden troede jeg ville få, så i det perspektiv har du måske lidt ret. På den anden side er det frustrerende ikke at kunne få fremgang, hvilke jeg bestemt ikke er tilfreds med.

Find en større sø. :)
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

toto_G4M3R skrev:Kører du progressionscyklusser eller bare på dagsform? :) Hvis du bare kører på dagsform, kunne en planlagt progression måske være hvad der skulle til?

Du har nok ret, måske jeg skulle gøre det. Har du en god progressionscyklus der har virket for dig?

Legend skrev:Find en større sø. :)

Større sø? du mener et andet center?

agv skrev:
toto_G4M3R skrev:Kører du progressionscyklusser eller bare på dagsform? :) Hvis du bare kører på dagsform, kunne en planlagt progression måske være hvad der skulle til?

Du har nok ret, måske jeg skulle gøre det. Har du en god progressionscyklus der har virket for dig?

Jeg ville uden tvivl vælge en smolov jr. Man må vist sige, at du har opbygget en passende træningserfaring til det :)

artikler/styrketraening/styrketraening/smolov-jr---galskab-fra-sten.html

Der ud over synes jeg at du skulle oprette en log, så vi andre kunne se om du har ramt dit max, eller om du gainer nogle kg :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:
agv skrev:

Jeg ville uden tvivl vælge en smolov jr. Man må vist sige, at du har opbygget en passende træningserfaring til det :)

artikler/styrketraening/styrketraening/smolov-jr---galskab-fra-sten.html

Der ud over synes jeg at du skulle oprette en log, så vi andre kunne se om du har ramt dit max, eller om du gainer nogle kg :mrgreen:

Ha ha... det med loggen vil jeg da overveje :D

En smolov var måske en god ide. :) Jeg ser lige på det.

Som 34-årig og clean er du heller ikke skide heldigt stillet mht kroppens muskelopbyggende hormoner. Fra 30-35års alderen og frem er det egentlig kun for nedadgående hvad angår testosteron niveau.. Men det er selvfølgelig ikke en undskyldning for at quitte :)
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

agv skrev:
I den tid hvor jeg har ligget stille i styrkefremgang, har min vægt også ligget stille. Du har da helt sikkert ret i, at hvis jeg øger mit kalorieindtag yderligere kan jeg sikkert presse citronen mere. Dog synes jeg også der er grænser for, hvor meget jeg vil bulke.
Det er heller ikke fordi jeg siger det er komplet umuligt at blive stærkere hvis jeg også bliver tykkere, men mon ikke alligevel det er et udtryk for, at jeg efterhånden har opnået hvad jeg kan clean, og at der kun er marginaler tilbage at hente?

Personligt ville jeg cutte helt i bund, og så bulke igen. Et evigheds-bulk fungerer ikke, og hvis du ikke ligger i kalorieoverskud (da du ikke vil bulke mere) bliver det også væsentligt sværre at øge styrken og muskelmassen.
Jeg har ihvertfald gainet bedst og hurtigst lige efter et cut, hvor jeg fik skåret en masse fedt væk. Jovist der ryger noget masse, men det flyver hurtigt på igen, så det skal ikke afholde en fra at lave et seriøst cut.

Reputation point: 5

Træner her: Olympia-Gym

Et evigheds-bulk fungerer ikke

Det fungerer fint, hvis man gør det rigtigt.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster