Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bone-14 skrev:Et dagligt (mis)brug af et cannabis nedsætter ihvertfald din søvnkvalitet væsentligt. Nu vil allerede nu efter 10 dage kunne mærke din søvnkvalitet være væsentligt forbedret, samt opleve du pludselig drømme lang mere og kan huske dem tydeligere på grund af øget REM søvn.
Hvis du har meget svært ved at stoppe med at ryge tobak, kan det måske være en idé at se på e-cigaretterne hvorefter du trapper ned i nikotin styrke. Meget af afhængigheden sidder faktisk psykisk som f.eks at skulle sidde og have noget i hånden hele tiden osv.

HerreBred skrev:Hej
For ca. 1,5 år siden da jeg fik en kæreste som røg hash, røg jeg automatisk i igen (har været afhængig før i ca. 2 år). Har røget stortset hver dag lige siden, men efter vi ikke bor sammen længere har jeg været røgfri i 10 dage nu. Hold kæft jeg sveder som et svin og især om natten, men har slet ikke træng til at ryge hash overhovdet, det er meget sjældne tidspunkter, men jeg får hurtigt tankerne væk igen.
Men ligesom for at holde motivationen og måske ligge mærke til noget i forhold til træningen, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan det påvirker hinanden. Har hørt man restituer langsommere når man ryger hash dagligt og allerede det er jo en kæmpe fordel, hvis min restitution bliver bedre. Er der andre ting og nogle som måske kan uddybe det med restitution?
Næste skridt er jeg gerne ville stoppe med smøgerne. Det bliver dog langt svære, ved jeg med mig selv. Men kan vi komme op med nogle gode argumenter i forhold til træning og smøger, som måske kan øge motivationen til at stoppe, så ville jeg lytte med store øre.
Ved smøger påvirker stofskiftet, men hvordan og hvorledes det nu lige er med det stofskifte har jeg ikke helt styr på.
Ville gerne have debatten udelukkende skal handle om træningen og ikke alle mulige andre argumenter for at stoppe med at ryge. Dem har jeg læst på diverse andre sider.

Milanista skrev:Er det derfor at folk tit taber sig når de starter med at ryge og omvendt når de stopper?

HerreBred skrev:kan du forklare nærmere hvorfor det har en negativ effekt på træning. Især den angående blodkaret?
Appetitten siger selfølgelig sig selv, men hvorfor er et øget stofskifte dårligt for træning. Jeg har aldrig rigtig forstået det med stofskiftet....

Copyright LegendMrMøller skrev:Rygning ødelægger din iltoptagelse, øger din kræftrisiko, strammer dine blodkar, øger dit stofskifte og sænker din appetit, hvoraf de sidste tre har en direkte (negativ) effekt på træningen.

kokusplante skrev:Jeg tror desværre at det er svært at sætte ord helt præcist på hvad det er hvor smøger går direkte går ind og er hæmmende i forhold til at blive større og stærkere. Det er i forvejen store individuelle genetiske forskelle på hvor godt mennesker reagere på træning. Derfor vil en person som er ryger måske stadig, langsigtet, få bedre gains end en person som ikke gør.
Men! nikotin går blandt andet ind og forhøjer insulin resistansen hvilket resulterer i en mindre transport af kulhydrat og protein ud til dine muskler, hvilket medfører at den ikke vokser til dens fulde potentiale. Som ryger vil du altså aldrig på 100% ud af din træning.
Foruden dette er der også MANGE negative effekter ved rygning som blandt andet er nævnt feks. hjertekarsygdomme og kræft, som er livsfarligt.
Desuden når rygning i et vidst omfang er livsfarligt, må det unægteligt også være hæmmende for din krop og dens evne til at superkompensere.
Desuden synes du skal overveje din egen styrke, som menneske, idet at være afhængig af cigaretter. Der er ikke noget federe i verden end at gennemgå en eller anden form for personlig udvikling. Det opdagede du muligvis også idet du stoppede med at ryge hash og det giver et enormt selvtillids boost. Hvilket der i forbindelse med et totalt ryge stop vil være endnu større og efterlade dig endnu stærkere mentalt.
Jeg ville også overveje om det er virkelig er måden, hvorved jeg vil bruge min ONE-SHOT mulighed indenfor det som kaldes livet. Altså vil du oprigtig bruge dit liv på at være underlagt smøger, og hele tiden på en inddirekte måde indordne din hverdag så der altid lige er mulighed for at ryge en smøg. I de enkelte episoder kan det synes minimalt, men i det samlede regnskab er jeg sikker på at der er en kæmpe frihedsberøvelse.
Skift livsstil, drop smøgerne. spar penge og få mere tid til træning. Du vil aldrig komme til at fortryde det.
PS) Så først nu at det skule handle udelukkende om træning, sorry

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 64 gæster