Hvis det er.
Hvordan ville det så se ud? Da jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal sætte det op til ham så.
Hans 5rm max er 45kg
Og sådan her ser det normalt ud:
20 kg x 5 reps
40 kg x 5 reps
60 kg x 5 reps
80 kg x 5 reps
100 kg x 5 reps

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

TheCzech skrev:Det er slet ikke så kompliceret. Det går helt enkelt ud på at bygge op til et tungt sæt. I det her tilfælde, hvor hans styrke er som den er, vil en fornuftig model kunne se sådan her ud:
5x20kg
5x30kg
5x40kg
5x45kg
5x45kg
Der vil ikke gå mange måneder, før det ser helt anderledes, så det er ikke noget, man behøver bryde sit hoved med for alvor.

lud0mania skrev:TheCzech skrev:Det er slet ikke så kompliceret. Det går helt enkelt ud på at bygge op til et tungt sæt. I det her tilfælde, hvor hans styrke er som den er, vil en fornuftig model kunne se sådan her ud:
5x20kg
5x30kg
5x40kg
5x45kg
5x45kg
Der vil ikke gå mange måneder, før det ser helt anderledes, så det er ikke noget, man behøver bryde sit hoved med for alvor.
Forstår bare ikke hvordan han skulle kunne tage 5x dé sæt der? når han kan tage 45kg 5-6 gange max?

lud0mania skrev:Og man laver den "pyramide" ved alle 5x5 øvelser i programmet ikke?

hanzilicious skrev:har lige et spørgsmål, er lidt forvirret men tror inderst jeg tænker sandt..
Når man f.eks mandag skal lave bænkpres 5x5 , og mit højeste 5rm max er lad os sige 50kg, så laver jeg f.eks første sæt 5x20kg, 2 sæt 5x20kg igen, 3 sæt 5x25kg, 4sæt 5x30 og 5 sæt skal jeg så tage 5x50 ? eller har jeg forstået det forkert?
Old school skrev:hanzilicious skrev:har lige et spørgsmål, er lidt forvirret men tror inderst jeg tænker sandt..
Når man f.eks mandag skal lave bænkpres 5x5 , og mit højeste 5rm max er lad os sige 50kg, så laver jeg f.eks første sæt 5x20kg, 2 sæt 5x20kg igen, 3 sæt 5x25kg, 4sæt 5x30 og 5 sæt skal jeg så tage 5x50 ? eller har jeg forstået det forkert?
Man ender på et topsæt med 5rep, og så regner man baglæns. Stigningerne mellem sættene skal være ca 10-15%.

hanzilicious skrev:Old school skrev:hanzilicious skrev:har lige et spørgsmål, er lidt forvirret men tror inderst jeg tænker sandt..
Man ender på et topsæt med 5rep, og så regner man baglæns. Stigningerne mellem sættene skal være ca 10-15%.
Hvis nu vi siger 80kg er det jeg højst kan tage med 5reps, hvordan skulle mit bænkpres så se ud netop om mandagen når jeg skal til at bænke.. ?
Old school skrev:hanzilicious skrev:Old school skrev:hanzilicious skrev:har lige et spørgsmål, er lidt forvirret men tror inderst jeg tænker sandt..
Hvis nu vi siger 80kg er det jeg højst kan tage med 5reps, hvordan skulle mit bænkpres så se ud netop om mandagen når jeg skal til at bænke.. ?
Jeg ville nok starte med at køre noget i stil med:
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
Og så over nogle uger bygge op til nyt max.

hanzilicious skrev:Old school skrev:hanzilicious skrev:Old school skrev:hanzilicious skrev:har lige et spørgsmål, er lidt forvirret men tror inderst jeg tænker sandt..
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
Lyder meget fornuftigt, må jeg så spørge så næste gang du skal bænke f.eks onsdag 2 dage efter, hvor ville du så starte, du havde vel ikke tænkt dig at køre det samme igen?
Old school skrev:hanzilicious skrev:Old school skrev:hanzilicious skrev:Old school skrev:hanzilicious skrev:har lige et spørgsmål, er lidt forvirret men tror inderst jeg tænker sandt..
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
Lyder meget fornuftigt, må jeg så spørge så næste gang du skal bænke f.eks onsdag 2 dage efter, hvor ville du så starte, du havde vel ikke tænkt dig at køre det samme igen?
Lyder som om du skal læse noget om Bill Starrs principper, de bygger på Heavy-Light-Medium, dvs hvis du bænker ondsdagen efter skal du køre med en lavere vægt end mandagen, det anbefales at man på sin lette dag ender på en vægt som svarer til vægten fra 3 sæt på den tunge dag.

Old school skrev:Hvis vi tager bænk som eksempel feks, så kører man i en af udgaverne som følge:
Heavy
5x30kg
4x40kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
Light
5x20kg
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x50kg
Medium
5x20kg
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x60kg
Dette er blot en af metoderne, men står nu meget tydeligt beskrevet, måske ikke i artiklen her fra siden, men så i den artikel samling jeg har i min signatur.

Old school skrev:Det er en anden af de metoder han anbefaler ja.

hanzilicious skrev:Old school skrev:Det er en anden af de metoder han anbefaler ja.
Ja det den her på bb.dk jeg hentyder til men vi er enig i det jeg skrev ikke med om fredagen(medium dagen) tager du 4 opbygnings sæt, og så det sidste sæt med kun 3reps og så en 2,5kg tungere vægt?
Old school skrev:hanzilicious skrev:Old school skrev:Det er en anden af de metoder han anbefaler ja.
Ja det den her på bb.dk jeg hentyder til men vi er enig i det jeg skrev ikke med om fredagen(medium dagen) tager du 4 opbygnings sæt, og så det sidste sæt med kun 3reps og så en 2,5kg tungere vægt?
Ja.

hanzilicious skrev:Old school skrev:hanzilicious skrev:Old school skrev:Det er en anden af de metoder han anbefaler ja.
Ja.
Super, jeg takker mange gange for din hjælp..
Hvis du har lyst, må du meget gerne linke mig det med Bill Starr du har

Old school skrev:Start med at læs det vedhæftede, der står alt beskrevet du skal vide for at komme igang.

hanzilicious skrev:Old school skrev:Start med at læs det vedhæftede, der står alt beskrevet du skal vide for at komme igang.
Bare iorden, jeg takker endnu engang for din hjælp..

hanzilicious skrev:hanzilicious skrev:Old school skrev:Start med at læs det vedhæftede, der står alt beskrevet du skal vide for at komme igang.
Hej guys, menes der at man skal slutte på ca 20kg lettere på alle øvelserne på den lette dag eller er det kun i den store øvelse som f.eks squat som er anvist i artiklen her på siden?
Eller skal jeg bare køre hårdt på i alle de andre øvelser på den lette dag og så holde mig 20kg lettere på squat?
Old school skrev:hanzilicious skrev:hanzilicious skrev:Old school skrev:Start med at læs det vedhæftede, der står alt beskrevet du skal vide for at komme igang.
Hej guys, menes der at man skal slutte på ca 20kg lettere på alle øvelserne på den lette dag eller er det kun i den store øvelse som f.eks squat som er anvist i artiklen her på siden?
Eller skal jeg bare køre hårdt på i alle de andre øvelser på den lette dag og så holde mig 20kg lettere på squat?
Det er samme princip i de tre store, men er ikke nødvendigvis 20kg, du skal basere det på sættene du har kørt de andre dage.

hanzilicious skrev:Old school skrev:hanzilicious skrev:hanzilicious skrev:Old school skrev:Start med at læs det vedhæftede, der står alt beskrevet du skal vide for at komme igang.
Det er samme princip i de tre store, men er ikke nødvendigvis 20kg, du skal basere det på sættene du har kørt de andre dage.
kunne du måske give et eksempel, ville være fjong hvis du gad
Old school skrev:hanzilicious skrev:Old school skrev:hanzilicious skrev:hanzilicious skrev:Old school skrev:Start med at læs det vedhæftede, der står alt beskrevet du skal vide for at komme igang.
kunne du måske give et eksempel, ville være fjong hvis du gad
Var jo det jeg havde gjort tidligere i tråden, men vi kan da tage den en gang til.
Eksempel
Tung dag
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
Let dag
5x20kg
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x50kg
Ideen på den lette dag er at ende på en vægt som du har brugt i tredje sæt på tung dag, uanset antal kg.
Medium dag
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x60kg
3x72,5kg
Mere kompliceret er det heller ikke.
Har du ikke fanget den nu, så kast dig over et andet program.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster