Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1344
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1342

Følg bodybuilding.dk på

Helbredstjek

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej med jer....

Jeg må indrømme at jeg er en smule eddike sur i disse dage :evil: Og hvorfor så det, jo, for nu har jeg fået lokket min bedre halvdel med til træning fra i morgen, vi skal tabe os begge to, og i den forbindelse tænkte jeg, nu er vi jo ikke helt unge mere, så det var måske en ide at få taget pulsen, kolesterol, sukkersyge og et hjertediagram, bare for at få styr på om alt er som det skal være inden vi for alvor går rigtigt igang med træning og lignende.
Jeg gjorde så det at jeg kontaktede vores sygekasse læge og bad om en tid til et helbredstjek, hvor jeg sagde hvad vi ønskede os og at det var fordi vi begynder at træne seriøst,,,,,Så jeg fik en tid til på Tirsdag og så kom chokket,,,jeg ved sgu ikke hvorfor jeg spurgte, men jeg spurgte hvad det kostede,,,1000 kr pr. person :blowup: Jeg var mundlam og måtte sætte mig ned, altså 2000 kr for os begge....
Jeg fatter ikke en dyt !! Det kan sgu da ikke være rigtigt at man skal betale så meget for at få tjekket de småting ??? Det sagde jeg også til sekretæren, og fik et meget arrogant svar,,jamen det koster jo også penge at træne,, ](*,) Der må jeg indrømme at jeg var ved at knalde røret på....

Kan det være rigtigt at det koster så meget for de småting ??

Reputation point: 90

Geografisk sted: Vanløse

Træner her: Fitness World Frederiksberg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

En fornuftig idé. Men et normalt helbredstjek hos den praktiserende læge koster da ingenting. Er du i Sikringsgruppe 2, eller hvad mener du? Taler vi om et helbredstjek også med forskellige tests under belastning, fx iltoptag under anstrengelse?

Jeg fik et tjek for 3-4 uger siden, som omfattede blodprøve-, urinprøve- og EKG-tagning.

/ Martin
Brugeravatar

Reputation point: 695

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00

Etrius skrev:En fornuftig idé. Men et sundhedstjek hos den praktiserende læge koster da ingenting. Er du i Sikringsgruppe 2, eller hvad mener du? Jeg fik et tjek for 3-4 uger siden, som omfattede blodprøve-, urinprøve- og EKG-tagning.

/ Martin

Hej Martin..

Nej men jeg fatter heller ikke en dyt, nej jeg har ikke noget ekstra overhovedet, helt almindeligt sygesikring,,,men jeg tror nu jeg tænker over det, at jeg formulerede mig forkert da jeg ringede, for jeg bad om en helbreds undersøgelse og den koster vel et eller andet ?? Jeg tænker her på til kørekort og lignende..

Hvis du vil have foretaget et helbredstjek "bare for en sikkerheds skyld" skal man selv betale for det.
Sådan har det været i flere år, så hvis du ikke kan overbevise din læge om, at du er i risiko-gruppen for at fejle et eller andet, må du hoste op med det, de kræver.

Priserne kan dog svinge en del, så shop lidt rundt på de forskellige privat-klinikker.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

K.G skrev:Hej Martin..

Nej men jeg fatter heller ikke en dyt, nej jeg har ikke noget ekstra overhovedet, helt almindeligt sygesikring,,,men jeg tror nu jeg tænker over det, at jeg formulerede mig forkert da jeg ringede, for jeg bad om en helbreds undersøgelse og den koster vel et eller andet ?? Jeg tænker her på til kørekort og lignende..

Hvis lægen skal udfærdige en attest baseret på en helbredsundersøgelse, fx til fornyelse af kørekort, koster det vist i omegnen af 400-500 kr.

Det lyder nu som om, at du bare skal have et generelt tjek af blodtryk, hjertefunktion og kolesteroltal. Det burde ikke koste noget som helst, hvis du har en mistanke. Ring evt. og bestil tid hos lægen og forklar, at du gerne vil have undersøgt ovenstående, fordi du har nået den alder, du har, og måske ikke lever "helt efter bogen". Alle mænd, som er fyldt 40, bør få et "40 års-tjek".
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg spurgte min læge om det samme for et par måneder siden, og jeg fik et, synes jeg selv, fornuftigt svar. Ligegyldigt om der er nogle ting, der er forhøjet, eller om der er ting, man skal ændre på, så er løsningen jo det samme. Spis sundt, motioner og spis D vitamin. Det var pisse irriterende at få at vide, men jeg kan nu godt se logikken.

Reputation point: 100

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Babylon16 skrev:Hvis du vil have foretaget et helbredstjek "bare for en sikkerheds skyld" skal man selv betale for det.
Sådan har det været i flere år, så hvis du ikke kan overbevise din læge om, at du er i risiko-gruppen for at fejle et eller andet, må du hoste op med det, de kræver.

Priserne kan dog svinge en del, så shop lidt rundt på de forskellige privat-klinikker.

Ja, det er korrekt, men eksempelvis slap jeg igennem, fordi jeg argumenterede - og det krævede nu ikke nogen egentlig overtalelse. ;-)

I øvrigt bør man lige tjekke med arbejdspladsen, om man er omfattet af en speciel sygesikring. Min bror fik et sundhedstjek betalt af arbejdspladsen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tak skal i have for jeres svar !! Jeg tror vi møder op hos ham på Tirsdag og forklarer og så kan han jo hurtigt se at vi ikke hører til den slanke gruppe og så må vi tage den derfra...
Jeg har ikke noget imod at spytte en lille kage i dåsen, men at forlange 2x1000 kr, det går jeg sgu ikke med til, men bevares det er år siden jeg sidst var hos lægen, så alting stiger og vel også det,, #-o

Mente at man kunne få et årligt eftersyn hos lægen, uden at der på nogen måder blev stillet spørgsmål tegn hvorfor man gerne ville have det. :?

Ellers må man jo bare sige at man ikke har det så godt fortiden, og gerne vil tjekkes hvorfor :´)

Og når lægen så har lavet undersøgelsen, og fået svar på prøverne, og det viser sig man er sundt og rask, så siger man jo bare tak :thumpup:
Døde fisk, flyder med strømmen
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 254.00
- Squat: 1124.00
- Dødløft: 427.00

Backtonature skrev:Mente at man kunne få et årligt eftersyn hos lægen, uden at der på nogen måder blev stillet spørgsmål tegn hvorfor man gerne ville have det. :?

Ellers må man jo bare sige at man ikke har det så godt fortiden, og gerne vil tjekkes hvorfor :´)

Og når lægen så har lavet undersøgelsen, og fået svar på prøverne, og det viser sig man er sundt og rask, så siger man jo bare tak :thumpup:

Det var noget sådant jeg havde i tankerne nu !! :lol: Det skulle jeg måske nok have gjort ved den indledende samtale ?

Uden at være ekspert vil jeg gætte på, at det er hjertekardiogrammet, der trækker prisen op. De andre ting, du nævner plejer at være fuldstændig gratis.
Brugeravatar

Reputation point: 190

Jeg får taget blodprøver og målt blodtryk mv. hvert år omkring juletid. Det koster mig ikke en rød reje, så et eller andet specielt må du have spurgt efter, eller også har sekretæren misforstået dig.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Jeg får taget blodprøver og målt blodtryk mv. hvert år omkring juletid. Det koster mig ikke en rød reje, så et eller andet specielt må du have spurgt efter, eller også har sekretæren misforstået dig.

Hvad bruger du som årsag for dine tjeks?

Jf. denne lidt gamle artikel fra 2007, skal man selv betale for forebyggende helbredsundersøgelser, der ikke skyldes egentlige fysiske skavanker.

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... k-svinger/

Reputation point: 5

Siger bare at jeg skal have målt mit cholesterol mv. for at være sikker på at det hele spiller.. Det bliver der ikke stillet spørgsmålstegn ved. Det har jeg nu efterhånden gjort i 11 år.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:Siger bare at jeg skal have målt mit cholesterol mv. for at være sikker på at det hele spiller.. Det bliver der ikke stillet spørgsmålstegn ved. Det har jeg nu efterhånden gjort i 11 år.

Ok. Der kan selvølgelig også være forskel på, hvordan den enkelte læge griber sådanne forespørgelser an. Det ser dog ud til, at de har muligheden for at tage penge for det.

Reputation point: 5

Jussefar skrev:Jeg spurgte min læge om det samme for et par måneder siden, og jeg fik et, synes jeg selv, fornuftigt svar. Ligegyldigt om der er nogle ting, der er forhøjet, eller om der er ting, man skal ændre på, så er løsningen jo det samme. Spis sundt, motioner og spis D vitamin. Det var pisse irriterende at få at vide, men jeg kan nu godt se logikken.

Det her er sådan set ganske rigtigt.
Hvis man frygter, at man kunne være på vej mod en af de store livsstilssygdomme, så er løsningen som ovenstående. Og hvis man er det, så ved man det sandsynligvis også godt, hvis nu man lige ser sig selv i øjnene - og så er det vel underordnet, hvad lægen kan undersøge sig frem til. Hvis man derimod frygter, at man rent faktisk har en sygdom, så skal man selvfølgelig gå til lægen. Men er man symptomfri, uden genetisk disponering osv, så er der ikke meget mening i at gå til lægen og få lavet en masse undersøgelser, der sandsynligvis alligevel munder ud i råd, som dem Jussefar har fået - det er spild af pengene i et i forvejen trængt sundhedsvæsen. Specielt hvis man lige bestemmer sig for at have det skidt, bare for at få sin vilje.
Mht. prisen, så kommer det selvfølgelig an på ydelserne, men jeg synes da ikke, at det lyder vanvittigt med 1000,- for EKG, blodprøver, konsultation osv.

ChristianR skrev:
Pind skrev:Siger bare at jeg skal have målt mit cholesterol mv. for at være sikker på at det hele spiller.. Det bliver der ikke stillet spørgsmålstegn ved. Det har jeg nu efterhånden gjort i 11 år.

Ok. Der kan selvølgelig også være forskel på, hvordan den enkelte læge griber sådanne forespørgelser an. Det ser dog ud til, at de har muligheden for at tage penge for det.

Noget tyder på det. Desværre..

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Har lægen ikke telefontid mandag, så du kan få en snak først? Virker lidt fjollet bare at møde op, hvs nu sekretæren har misforstået dig?
Max. med udstyr:
Squat: 215
Bænk: 132,5
Dødløft: 175
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 122.50
- Dødløft: 150.00

titteboeh skrev:
Jussefar skrev:Jeg spurgte min læge om det samme for et par måneder siden, og jeg fik et, synes jeg selv, fornuftigt svar. Ligegyldigt om der er nogle ting, der er forhøjet, eller om der er ting, man skal ændre på, så er løsningen jo det samme. Spis sundt, motioner og spis D vitamin. Det var pisse irriterende at få at vide, men jeg kan nu godt se logikken.

Hvis man frygter, at man kunne være på vej mod en af de store livsstilssygdomme, så er løsningen som ovenstående. Og hvis man er det, så ved man det sandsynligvis også godt, hvis nu man lige ser sig selv i øjnene - og så er det vel underordnet, hvad lægen kan undersøge sig frem til. Hvis man derimod frygter, at man rent faktisk har en sygdom, så skal man selvfølgelig gå til lægen. Men er man symptomfri, uden genetisk disponering osv, så er der ikke meget mening i at gå til lægen og få lavet en masse undersøgelser, der sandsynligvis alligevel munder ud i råd, som dem Jussefar har fået - det er spild af pengene i et i forvejen trængt sundhedsvæsen. Specielt hvis man lige bestemmer sig for at have det skidt, bare for at få sin vilje.
Mht. prisen, så kommer det selvfølgelig an på ydelserne, men jeg synes da ikke, at det lyder vanvittigt med 1000,- for EKG, blodprøver, konsultation osv.

1000 kr må stadigvæk være med tilskud fra det offentlige, ellers kan det næppe gøres til den pris. Det føles dog stadigvæk unfair at det offentlige system kun gider at bruge penge på syge mennesker, frem for at undgå at folk bliver det i første omgang, når vi raske der gerne vil forblive det betaler det samme i skat som alle dem der fejler noget ](*,)

Medicin er primært reaktiv, ergo forudsættes helbreds osv normalt en indikation. Den praktiserede længe kan dog beslutte anderledes i et konkret tilfælde.

I et bredere perspektiv fyldt med leverpostejsdanskere giver det fin mening. Zoomet ind på individniveau og har man at gøre med en person der går op i sit helbred gør det ikke. Sådan er ikke-individualiseret massemedicin.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

titteboeh skrev:

Livsstilssygdomme og uhensigtsmæssige tilstande viser sig ikke altid ved tydelige symptomer, hvorfor et rutinetjek i ny og næ kan være på sin plads. Jeg har fx fået konstateret for højt blodtryk, selvom jeg ikke er i risikogruppen eller fejler noget - snarere tværtimod. Det blev opdaget ved et tilfælde.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster