Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 846
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 844

Følg bodybuilding.dk på

helt cuttet til når det bliver sommer :)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej Guys.

For første gang er jeg ved at være tilfreds med min muskelmasse.. så det er super dejligt.. Er virkelig begyndt at elske styrkecenteret og straffe mine muscles. :twisted: Jeg har læst artiklen der omhandler det at cutte herinde.. og der stod at man skulle have en fedtprocent på 5-8% for at have vaskebræt, hvilket jeg godt kunne tænke mig! Men har dog et par spørgsmål!

* Jeg har en fedtprocent på 14,9 atm.. Er det realistisk er jeg styrketræner for maks her 1 månedstid mere, og så efter det begynder at cutte.. Altså kan jeg nå at komme ned på de 6-7-8 % inden for en månede, hvis vi går ud fra at det blir' badevejr om 2 måneder? Har ingen erfaring med at cutte, har nemlig altid været meget skinny.. så ved ik en skid mht. hastigheden.

* har overvejet at løbetræne.... har fået at vide nede i træningscenteret at jeg skal løbetræne efter styrketræning, men i artiklen står der at jeg skal gøre det modsatte.

* til sidst, nogen gode råd til at blive voldmarkeret og samtidig holde på musklerne? : ) Kender ét, nemlig at man skal spise kreatin pga. det holder mere på musklerne.. Andre guldkorn?

Det noget jeg går meget op i og vil følge til punkt og prikke, så håber der er nogen der har noget nice viden, da det er noget jeg kommer til at bruge tid på.

Vh. Simon

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Schade skrev:Hej Guys.

For første gang er jeg ved at være tilfreds med min muskelmasse.. så det er super dejligt.. Er virkelig begyndt at elske styrkecenteret og straffe mine muscles. :twisted: Jeg har læst artiklen der omhandler det at cutte herinde.. og der stod at man skulle have en fedtprocent på 5-8% for at have vaskebræt, hvilket jeg godt kunne tænke mig! Men har dog et par spørgsmål!

* Jeg har en fedtprocent på 14,9 atm.. Er det realistisk er jeg styrketræner for maks her 1 månedstid mere, og så efter det begynder at cutte.. Altså kan jeg nå at komme ned på de 6-7-8 % inden for en månede, hvis vi går ud fra at det blir' badevejr om 2 måneder? Har ingen erfaring med at cutte, har nemlig altid været meget skinny.. så ved ik en skid mht. hastigheden.

* har overvejet at løbetræne.... har fået at vide nede i træningscenteret at jeg skal løbetræne efter styrketræning, men i artiklen står der at jeg skal gøre det modsatte.

* til sidst, nogen gode råd til at blive voldmarkeret og samtidig holde på musklerne? : ) Kender ét, nemlig at man skal spise kreatin pga. det holder mere på musklerne.. Andre guldkorn?

Det noget jeg går meget op i og vil følge til punkt og prikke, så håber der er nogen der har noget nice viden, da det er noget jeg kommer til at bruge tid på.

Vh. Simon

Træn tungt, og nedsæt dit energi indtag til ca. 500 kcal under ligevægtsindtaget.

Jeg skal ikke kunne sige om du kan gå fra ~15% ned til 8%, men umiddelbart lyder det ikke helt "muligt" på en måned.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: Fitness World Odense, Vestre Stationsvej

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

okay. Det er fordi, jeg er ikke blevet sådan mega stor.. så det mest optimale ville være, hvis jeg kunne få en månede til at træne igennem, før jeg cuttede.. det sku' en hårfin balance :// Håber bare jeg når det.. dælme nitten at vente et helt år på chancen igen nemmerlig :)

Styrkeliste

Hvis du bulkede en måned mere, så ville din fedtprocent nok ligge på 15%+, og du ville ca have. 11 kg fedt på kroppen, for at komme ned på de ønskede 8% (eller lavere) ville du være nød til at tabe 5 - 6 kilo fedt, det ville sige, at du skulle tabe 1,5 kilo fedt om ugen. Og du vil ikke kunne køre et nogenlunde lean cut med et sådant vægttab.

EDIT: dermed ikke sagt at det er umuligt, det er bare meget dumt og udmattende. Du vil højst sandsynligt gå død i den.

- Hvis du vil høre mit råd, så begynd at cut stille og roligt ned nu med 500 - 700 gram om ugen, da det er meget mere overkommeligt og realistisk.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

Hvad vejer du?
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Hvordan har du fået målt din fedtprocent? Hvor meget vejer du og hvor høj af du? Slutteligt - post nogle billeder.

Hvis du giver disse informationer samt billeder skal jeg/vi nok give et realistisk skøn på hvor lang tid det vil tage dig.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

jeg vejer 71 kg, jeg er 175 høj.
Nede i træningscenteret er der sådan en vægt jeg stod på. Den gav mig min fedtprocent ^^

Jeg har ikke et digital kamera p.t.. er lige flyttet hjemmefra. Har kun en seng, internet og et tv i lejligheden so far + mad. :shock:

EDIT:

mht. det at cutte.. har aldrig prøvet det før, da jeg altid har været ret skinny.. Så skal jeg holde mig i kcal underskud (og det er bedst at gøre det ved at spise det samme, men lave mere?). også skal jeg løbetræne... løbetræning.. er det bedst før eller efter.og hvor langt skal jeg løbe eller hvor hurtigt? Tænker lidt på om løbeintensiteten har betydning for om man mister mere eller mindre muskelmasse.. vil nemlig beholde så meget muskel som jeg kan..

Så hvis jeg løber langtsomt 30 mins, og jeg løber hurtigt 10 mins er der forskel? Og ja, før eller efter styrketræningen skal jeg lave det her cardio? : O

Styrkeliste

jeg vejer 71 kg, jeg er 175 høj.
Nede i træningscenteret er der sådan en vægt jeg stod på. Den gav mig min fedtprocent ^^

Det tænkte jeg nok det var - og de er sjældent særligt præcise, af samme grund bad jeg om billeder da det vil gøre det langt nemmere for os at bedømme din fedt%.

Jeg har ikke et digital kamera p.t.. er lige flyttet hjemmefra. Har kun en seng, internet og et tv i lejligheden so far + mad. :shock:

Du har heller ikke en mobil med kamera?

mht. det at cutte.. har aldrig prøvet det før, da jeg altid har været ret skinny.. Så skal jeg holde mig i kcal underskud (og det er bedst at gøre det ved at spise det samme, men lave mere?). også skal jeg løbetræne... løbetræning.. er det bedst før eller efter.og hvor langt skal jeg løbe eller hvor hurtigt? Tænker lidt på om løbeintensiteten har betydning for om man mister mere eller mindre muskelmasse.. vil nemlig beholde så meget muskel som jeg kan..

Af spise det samme med lave mere er én måde at gøre det på. Personligt bruger jeg det approach at jeg øger mængden af cardio og sætter mit kcalforbrug ned, det plejer at være ganske effektivt. Jeg bryder mig ikke specielt meget om løb under cut, men det er er nok mest personlig præference for det kan sagtens virke, men jeg vil mene det både er mere hensigtsmæssigt og optimalt at enten lave sprints eller steady state cardio (eller en kombination).

Så hvis jeg løber langtsomt 30 mins, og jeg løber hurtigt 10 mins er der forskel? Og ja, før eller efter styrketræningen skal jeg lave det her cardio? : O

Lav enten din cardio adskilt - så du fx laver det om morgenen et stykke tid før din træning eller lav det umiddelbart efter træning.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

hvis man Skal gøre det enten før eller efter træningen (pga man ikke har tid - går i gym.. 2.g atm :/). Er du så sikker på at det ikke er bedst at gøre det lidt før? Altså jeg ved ikke noget om det, men tænker at lige efter styrketræning har kroppen virkelig brug for alt det der prot. og kulhydrater osv. Så hvis man så begynder at løbe der, så blir' det helt fuckedagtigt : O

Styrkeliste

Schade skrev:hvis man Skal gøre det enten før eller efter træningen (pga man ikke har tid - går i gym.. 2.g atm :/). Er du så sikker på at det ikke er bedst at gøre det lidt før? Altså jeg ved ikke noget om det, men tænker at lige efter styrketræning har kroppen virkelig brug for alt det der prot. og kulhydrater osv. Så hvis man så begynder at løbe der, så blir' det helt fuckedagtigt : O

Du ville også tage dig en shake, inden du løber en tur, hvis du gør det efter træningen. :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Schade skrev: Så hvis man så begynder at løbe der, så blir' det helt fuckedagtigt : O

Så forestil dig hvordan styrketræningen ser ud efter cardio :)

Træner her: Hadsten Motionsforening

hehe.. you got me, you got me ^_______^ Jamen tror jeg vil prøve at cutte nu..

Går udfra at pigerne synes det er pænere, hvis man er markeret, men måske har lidt mindre muskelmasse.. end hvis man har lidt ekstra muskelmasse, men ikke er ret markeret? ;P Selvom det er et svært spørgsmål at svare på..

Men hvad med triks til at holde muskelmassen så meget som overhovedet muligt?
Kender kun det med at jeg skal presse kreatin ned, pga det holder på musklerne.... er der nogen andre goe' fif til at hjælpe med dette? :shock:

og tak for de andre råd btw.

Styrkeliste

Schade skrev:
Går udfra at pigerne synes det er pænere, hvis man er markeret, men måske har lidt mindre muskelmasse.. end hvis man har lidt ekstra muskelmasse, men ikke er ret markeret? ;P Selvom det er et svært spørgsmål at svare på..

Du træner altså ene og alene med det formål, at det skal være nemmere at score damer?
Brugeravatar

Styrkeliste

without sounding like a pig.... yes : d

ej, selvfølgelig ikke kun derfor.. Er begyndt at blive lidt småafhængig af den følelse jeg får i musklerne når jeg styrketræner, især ved basisøvelserne.. det er en mega fed følelse man nærmest bliver høj på. Og så er der også lidt et konkurrence element.. Det med at blive stærkere og stærkere.. det er også ret fedt.. også for mig selv.
men ja, må da indrømme at udseendet også spiller en væsentlig rolle.

I like the punani, shoot me :(

Styrkeliste

Schade skrev:Går udfra at pigerne synes det er pænere, hvis man er markeret, men måske har lidt mindre muskelmasse.. end hvis man har lidt ekstra muskelmasse, men ikke er ret markeret? ;P Selvom det er et svært spørgsmål at svare på...

Det er jo en smagssag, tror godt nok det er meget forskelligt... :) Så hellere ta' efter hvad du selv synes...

Træner her: Hadsten Motionsforening

vistoft skrev:
Schade skrev:Går udfra at pigerne synes det er pænere, hvis man er markeret, men måske har lidt mindre muskelmasse.. end hvis man har lidt ekstra muskelmasse, men ikke er ret markeret? ;P Selvom det er et svært spørgsmål at svare på...

Det er jo en smagssag, tror godt nok det er meget forskelligt... :) Så hellere ta' efter hvad du selv synes...

Som Vistoft siger, så er det meget forskelligt hvad piger lige er "til" :)

Så gå efter hvad du selv føler dig tilpas med. Selvtillid, og at udstråle man er tilfreds med sig selv, er jo også et godt feat :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

true enough :) ... det med at løbe.. Fik ikke helt fat i om det var før elelr efter.. det fordi jeg får så mange forskellige itng at vide hele tiden.. Virker nærmest 50/50, hvilket svar jeg får :S Derfor jeg i tvivl om jeg skal gøre det før/efter træningen.

Styrkeliste

Schade skrev:true enough :) ... det med at løbe.. Fik ikke helt fat i om det var før elelr efter.. det fordi jeg får så mange forskellige itng at vide hele tiden.. Virker nærmest 50/50, hvilket svar jeg får :S Derfor jeg i tvivl om jeg skal gøre det før/efter træningen.

Du kan jo eventuelt læse hvad jeg skriver - her er svaret igen:

Lav enten din cardio adskilt - så du fx laver det om morgenen et stykke tid før din træning eller lav det umiddelbart efter træning.

En 3. mulighed er at lave cardio på de dage du ikke styrketræner.
Brugeravatar
Admin

Okay. Tak så :)

Jamen jeg tror, at jeg vælger, at benytte mig af den 3. mulighed så. Træner nemlig 2-splitprogram, så det er meget passende, med hver 3. dag..

Men..

Jeg plejer at styrketræne fra. 15.00 - 17.00.. Hvis jeg planlægger indkøb og skole godt, kan jeg nok godt nå at presse 30 mins løb ind fra klokken 22.00 - 22.30 de dage jeg træner split. Så det går lidt hurtigere med at cutte.. Er det ikke også udemærket?

Forretsen, hvis jeg vælger at gøre det, er det så de samme regler der gælder som ved styrketræning? At få lidt kulhydrat ned før løbet og lidt protein efter løbet (+ lidt kulhydrat). Eller er det ligemeget når målet nu er at cutte.

Styrkeliste

Du skal da self have noget prot/kulh efter løb. Bare ikke så meget som efter styrketræning.

Personligt bruger jeg ikke kulh. lige før jeg løber (f. eks iform af en shake) da jeg får sidestik pga. jeg løber hurtigt kort tid.

Desuden så får du også de stoffer gennem maden hvis du spiser fornuftigt. Husk at prot og carbs -shake kun er et tilskud.
Er lige blevet 17, 1,84 høj, vejer 72 kg og har svært ved at tage på, men løfter da fint både squat og BP.
Mål for træning: Høje
Døjer desværre også med en skulderskade :/
"...to the sweat drip down ma' balls, a'wl ya' bitches crawl.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 107.50

Galleri: Vis galleri (2)

prøver lige at fikse et kamera inden for de næste par dage.. Skal jeg så bare tage billeder af overkrop både forfra og bagfra?

+ er det meningen man skal flekse eller bare slappe helt af på billederne? ;P

#-o

Styrkeliste

Schade skrev:prøver lige at fikse et kamera inden for de næste par dage.. Skal jeg så bare tage billeder af overkrop både forfra og bagfra?

+ er det meningen man skal flekse eller bare slappe helt af på billederne? ;P

#-o

Det kan du selv bestemme men en back double biceps og en lat spread både for og bag viser ens form ret godt efter min mening + eventuelt nogle billeder af stængerne. Prøv at kigge lidt omkring i gallerier og logbøger for lidt inspiration! :wink:

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster