Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1080
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1078

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp mig til en fantastisk krop

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej Bodybuildere,

Først og fremmest så tror jeg det her indlæg vil blive en smule langt, så vær forberedt! :-)
- OG JEG HÅBER OGSÅ DET ER DEN RIGTIGE KATEGORI. Da det er en kombination af kost, kondition, og styrketræning fandt jeg denne kategori bedst passende, men ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Okay, lad mig se hvor starter jeg.

Okay, jeg vil gerne have en Christiano Ronaldo krop (hvem vil ikke det). Hans krop er ikke overtrænet, jeg vil gerne have en markeret six pack, brystkasse og arme. Så jeg styrketræner derfor, og selve træningen ved jeg godt hvad jeg skal gøre for at træne de forskellige områder. Mit helt store problem er når det kommer til kosten, som jeg virkelig er i tvivl om. Når man skal se ud som ronaldo, så skal man jo gerne have meget lidt fedt, men man skal på samme tid også have muskler.
Hvordan får man det til at hænge sammen i kosten? Jeg har studeret det lidt, og jeg har læst at man gerne skal være 500 kalorier i overskud for bedst at bygge muskelmasse, og man skal være 500 kalorier i underskud for at tabe fedt og holde sig veltrimmet. Problemet er dog, hvordan hulen gør jeg lige begge ting på en gang :-s. Det skal også lige nævnes at jeg tog kalorieberegneren og den sagde at jeg må indtage 3500 kalorier hverdag, jeg ved godt det nok ikke er 100% rigtigt, men den giver mig ihvertfald noget at gå efter. Men derfor spørger jeg jer nu, skal jeg gå over eller under?
Så kommer mit andet spørgsmål, som går på at jeg er i gang med min fodboldsæson. Jeg skal derfor ud og i form, men hvordan skal jeg løbe for at få bedst mulig fodbold kondition? Skal jeg løbe hurtigt og så holde pauser, eller istedet for pauser tage nogle kortere ture. Eller skal jeg derimod løbe længere distancer, og så holde det nede på et forholdsvist lavt tempo. I dag var jeg ude og løbe, og jeg løb 10,5 km med godt og vel en gennemsnitsfart på 4,5 km/t.
Hvad syntes i, skal jeg hellere gå op til omkring 10 - 15 km/t og løbe kortere. Eller skal jeg løbe 3-6 km/t og så løbe længere. I en fodbold kamp løber man vist nok normalt omkring 10 km plus minus per kamp, er det så bedst for mig at vende mig til at være i gang i længere tid?

Jeg ved godt det var mange spørgsmål, men jeg takker for nu, og jeg håber så meget at i kan hjælpe mig.

De allerbedste hilsner,

Rasmus T.
Nicolaisen

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Okay, jeg vil gerne have en Christiano Ronaldo krop (hvem vil ikke det).

Hvis du vil være en tynd pind skal du bare stoppe med at spise!

Problemet er dog, hvordan hulen gør jeg lige begge ting på en gang

Sæt dig delmål, enten vælger du at tage på i form af muskelmasse, eller også vælger du at skære fedt væk ved at tabe dig.

Udover det bør du opgive flere relevante oplysninger for at vi kan guide dig. Alder? Vægt? Erfaring? På hvilket plan spiller du fodbold og hvor tit?

Der er meget gode artikler på denne side vedrørende kost. Det er anbefalelsesværdigt at sætte sig ordentlig ind i tingene, for det er i sidste ende det der giver udslaget i din træning. Opbyg en basal viden i alle aspekter af vægttræning. Der er ikke andet at gøre end at læse, læse, læse!

Denne artikel er påtrods af sin aggressive tone faktisk rigtig god for mange begyndere: http://www.leangains.com/2011/09/fuckarounditis.html
Den beskriver mange af de faldgruber der oftest ses i forbindelse med vægttræning.

Udover det kan du finde rigtig meget god viden inde på:
http://www.t-nation.com
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du løber simpelthen med en gennemsnitsfart på 4,5km? No offence, men det er da en rimelig normal gå-hastighed. Spis noget mad, og træn hele kroppen. Ronaldo har massive lår, ikke fordi han har spillet fodbold, men fordi han har squattet så meget. Det er også derfor han er blevet god til fodbold, det er alt sammen fordi han har squattet og dødløftet så meget.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

SienZ skrev: Ronaldo har massive lår, ikke fordi han har spillet fodbold, men fordi han har squattet så meget. Det er også derfor han er blevet god til fodbold, det er alt sammen fordi han har squattet og dødløftet så meget.

Du tror ikke det er på grund af plyometrics at han har fået lidt store lår? De er jo på ingen måde HUGE..
Sådan ser de fleste fodboldspilleres ben ud efter 10-17 år på græsset, de fleste uden at have rørt en barbell..
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Snake Mountain Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

Løb intervalløb, bakkespurter og deslige.

Hvis du "løber" 4-5km/t, skal du under alle omstændigheder sætte farten op. Jeg går hurtigere end det, selv når jeg slentrer.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)