Jeg quoter lige mig selv, tror godt du kan bruge noget af det:
DkzPaKii skrev:1. jeg har bulket hårdt og tog 10 kg på.
selvfølgelig satte det sig på maven
hvordan kan man få sin maveMUSKLER frem inden sommeren fra nu af? har søgt TRO MIG! men kunne ikke rigtig finde noget der var til mine behov
Hvis du vil have dine mavemuskler frem, så skal du have alt det overskydende fedt væk. Men desværre kan man ikke punktforbrænde (Altså forbrænde fedt væk fra et enkelt sted på kroppen). Så derfor bliver du nød til at kaste dig ud i et vægttab, også kaldet at cutte inden for bodybuilding.
Men for at cutte skal du finde dit ligevægts indtag, altså det antal kalorier du indtager på en hel dag uden du tager på eller taber dig. Nogle mener du kan gøre det ved nogle smarte formler, fx at gange din kropsvægt med 33 som kuglen forslog i en anden tråd. Men hvis det skal gøres helt præcist, så skal finde et antal kalorier du spiser hver eneste dag i en uge (kunne fx være 82 X 33 = 2700 kcal ca.), og så hvis du ikke har taget på i løbet af den uge, så er 2700 kcal altså dit ligevægtsindtag. Hvis du har taget lidt på kan man bare estimere sig frem til dit ligevægtstag fx. er 2600 kcal i stedet.
Hvis du vil tabe dig uden at miste for meget muskelmasse, så skal du spise 500 kcal end dit ligevægtsindtag pr. dag, altså du skal fx. spise 2200 kcal hvis dit ligevægtsindtag er 2700 kcal, og dermed burde du tabe dig 0.5 kg om ugen, eller 2 kg om måneden.
Lidt rodet skrevet. Men så blev det i hvertfald skåret ud af pap, hvis du ikke lige havde helt tjek på cut

DkzPaKii skrev:2. jeg har ikke et fasteprogram, så ville spørger om der er noget specielt program til cut?
har hørt man skal køre mindre vægt så man bliver markeret! der går dropset jo indover men hvilke øvelser? jeg har lige og søgt 20 min max.
men kom intet frem, så hvis du evt kunne sende et link.
Der er ikke noget specielt godt program til cut, det anbefales bare at køre med nogenlunde samme program, men gerne at man kører tungt.
Ang. det du har skrevet om dit program, så lyder det ikke helt optimalt at du bare tager de øvelser som du har lyst til, indenfor de muskelgrupper du nu skal træne. Prøv at lav en tråd om dit træningsprogram, så er jeg sikker på der er en masse folk som vil komme med god kritik.
DkzPaKii skrev:3. jeg har nu kørt et stykke tid med cut og sommeren er lige om hjørnet, og føler at jeg bar ikke kommer videre! er der noget jeg kan gøre bedre
hvis i havde tip eller links eller et eller andet så jeg kan komme frem i skoene så ville jeg blive meget glad.
Spis mindre og dyrk mere cardio! Samt læs og forstå denne artikkel:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/cuttilsommer.php
Håber du kunne bruge mine svar til noget, og held og lykke