Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1338
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1336

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til at få struktureret min træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey!

Først og fremmest, tak for jeres hjælp. Det er sku dejligt at folk vil tage den tid til at hjælpe mig (og mange andre)!

Jeg er lidt forvirret ang. min træning. Jeg træner et tradionelt 2-split, bryst/skulder/triceps - ben/ryg/biceps

Det som jeg har svært ved er at finde ud af min rep-range, altså hvor mange sæt og reps jeg skal tage for at nå mit mål, som er at opbygge masse. Derfor skifter jeg tit program og lader mig påvirke af diverse råd og artikler man finder på internettet.

Lige nu kører jeg dette: http://slettet af admin.dk/trningsprogram-2 ... gave-1577/
Hvordan ser det ud, når målet er opbygning af masse? Der er mange øvelser hvor man benytter sig af 5x5, hvilket jo giver mere styrke end masse.

Jeg kunne selvfølgelig også bare træne på dagsform og vælge øvelser og rep-range når jeg ankommer til centret, men så følger jeg bare ikke man tager sin træning seriøst.

Grundet min forvirring, så har jeg faktisk ikke opnået de vildeste resultater i den tid jeg har trænet, derfor ønsker jeg jeres hjælp til at få mere styr på træningen og gøre den så effektiv, som overhovedet mulig.

Så hvad vil være et godt 2-split, hvis man ønsker at opbygge muskelmasse? Og hvad man rep-range? Skal man "bare" gå efter det tradionelle (5-6 reps. i flerledsøvelser og 8-12 i iso-øvelser) eller skal man kører 8+ i alle øvelser?

Håber I vil hjælpe, tak :)
Sidst rettet af caps-iii 20. mar 2011, 15:12, rettet i alt 1 gang.
TRÆN HÅRDT!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Programmet fejler som sådan ikke noget, man kunne lægge en hviledag ind på dag 3 og så fortsætte.
Men tror du har mistet troen på programmet, og måske også dig selv, så du pendler. Hvis du havde denne tro, og arbejdede røven ud af bukserne, og du får rigeligt at spise af den rette sags, så vil næsten ethvert prg give resultater.
Den indsats du lægger i træningen er det der gør resultaterne kommer. Så søg ind i dig selv og find din motivation, hvordan den så skal lokkes frem.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Du har trænet i ca 3 år, du vejer 60 kg? og squatter? 80 kg ?

Svaret på dit spørgsmål er at du æder for lidt. Punktum. Done deal. Slut.
Indtil du indser det, så er det fløjtende om du træner 5 eller 10 reps.
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

5x5 er altså også glimrende til at opbygge masse. Om ikke andet vil flere kg på stangen også skabe større potentiale for hypertrofi. Derudover har du jo 8+ reps i diverse supplerende øvelser, så du er dækket helt fint ind hvad sæt/reps angår.

Hvis du har kørt med samme rep-range og øvelsesvalg i længere tid, kan du jo prøve at køre noget high-rep i noget tid - eller blot i nogle af øvelserne.

caps-iii skrev:Grundet min forvirring, så har jeg faktisk ikke opnået de vildeste resultater i den tid jeg har trænet, derfor ønsker jeg jeres hjælp til at få mere styr på træningen og gøre den så effektiv, som overhovedet mulig.

Hvor meget har du taget på det sidste halve år? Er du sikker på du spiser nok? (Eller tilstrækkelig lidt, hvis dit mål er vægttab)

Edit: Hippo sagde det en anelse mere kontant, om end han nok har ret :D
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Caps, du har været på forummet længe nok til at vide at du skal lave en bedre overskrift end det der, så jeg vil bedre dig ændre den til en der siger lidt om indholdet af dit topic... :)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg vejer omkring 65 kg. nu hvilket selvfølgelig ikke er meget. Men jeg har bare problemer med at holde min fedtprocent nede, jeg synes at ligeså snart jeg tager 1kg på, så ligner det at jeg har taget 10kg fedt på.

Men det er vel et psykisk barrier som jeg må over. Jeg kan jo vel altid cutte lidt? Jeg har også i den seneste tid arbejdet med min teknik og dét faktum at øvelserne faktisk rammer musklerne (et problem jeg har kæmpet meget med).

Jeg tror jeg vil forsætte med det program jeg har linket til og så se om jeg ikke kan få kørt lidt ekstra mad ned. Det er egentlig ikke problemet at spise maden, jeg vil bare ikke gøre det, fordi jeg tror jeg bliver for tyk :´)

Men tak for de hidtidige råd, der modtages gerne flere
TRÆN HÅRDT!
Brugeravatar

Dingo skrev:Caps, du har været på forummet længe nok til at vide at du skal lave en bedre overskrift end det der, så jeg vil bedre dig ændre den til en der siger lidt om indholdet af dit topic... :)

Det er rettet. Jeg beklager
TRÆN HÅRDT!
Brugeravatar

Jeg vejer omkring 65 kg. nu hvilket selvfølgelig ikke er meget. Men jeg har bare problemer med at holde min fedtprocent nede, jeg synes at ligeså snart jeg tager 1kg på, så ligner det at jeg har taget 10kg fedt på.

It's all in your head boy. Hvis du har det sådan burde du nok arbejde mere med det
end med noget andet. Ellers vejer du stadig 65 om 3 år. Jeg siger ikke at det er nemt,
men i sidste ende spilder du din tid. Hvis mad er et problem for dig, burde du iøv
droppe alle tanker om IF, hvis du ikke allerede har gjort, og dét er dagens bedste råd til dig.
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

caps-iii skrev:Jeg vejer omkring 65 kg. nu hvilket selvfølgelig ikke er meget. Men jeg har bare problemer med at holde min fedtprocent nede, jeg synes at ligeså snart jeg tager 1kg på, så ligner det at jeg har taget 10kg fedt på.

Det er egentlig ikke problemet at spise maden, jeg vil bare ikke gøre det, fordi jeg tror jeg bliver for tyk :´)

Så kender du jo selv svaret på dit spørgsmål - og denne tråd.

Edit: Oh yeah, lyt til Hippopotamus.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Hippo skrev:

It's all in your head boy. Hvis du har det sådan burde du nok arbejde mere med det
end med noget andet. Ellers vejer du stadig 65 om 3 år. Jeg siger ikke at det er nemt,
men i sidste ende spilder du din tid. Hvis mad er et problem for dig, burde du iøv
droppe alle tanker om IF, hvis du ikke allerede har gjort, og dét er dagens bedste råd til dig.

Jeg har droppet IF. Heldigvis bare lige en tanke som strejfede mig (igen fordi jeg har læst at det har hjulpet nogle med fine resultater og igen et udemærket eks. på hvor let påvirkelig jeg er)

Men ja, jeg kender vel svaret selv. Mere mad - og så skal jeg arbejde med den psykiske barrier. Nu vil jeg fandme have noget ud af træningen! Ellers så spilder jeg mine mange timer som kropsbyggeri kræver (træning, mad, søvn osv.)

Tak for svaret :)
TRÆN HÅRDT!
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster