Jeg har søgt rundt på nettet efter artikler uden det store held. Jeg håber jeg kan få Jeres hjælp.
Min kære kollega har et lidt skævt syn på, hvad der er rigtigt og forkert i et fitness center. Jeg har lavet en lille liste af nogle af de påstande han har disket op med. Det skal siges at han er 35 år og jeg tænker, at alt hans "viden" stammer fra de store bodybuildere der for 15 år siden gav ham værkstedsrådgivning samt hans åbenbart elendige logiske sans. Nok om det, her er det han har disket op med
- Jeg behøver ikke træne ben, fordi jeg er på stepmaskine eller løber et par gange om ugen
- Jeg gider ikke træne ryg, for jeg svømmer en gang imellem og der træner jeg jo min ryg
- Der er ikke noget der hedder bendag, det er altid overkroppen der skal trænes
- kreatin hjælper kun på dem, som er i meget god form
Når han er på stepmaskine, så tænker jeg at vi snakker 65-70% VO2 max og manden står der i 40 min ad gangen. Desuden har han en lidt stor mave og han træner mave hver dag. Desuden træner han også biceps, triceps og bryst hver dag. Han spiser nogle fat burners af en art og han synes ikke, at de virker.
Ja jeg ved det godt, det er meget underholdende at høre
Men min rådgivning uden kilder kan ikke betragtes. Jeg mangler derfor artikler der kan få ham på rette spor, og punktere nogle af hans mange tåbelige ideer. På forhånd tak for hjælpen.