Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 918
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 916

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til at finde artikler

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB

Jeg har søgt rundt på nettet efter artikler uden det store held. Jeg håber jeg kan få Jeres hjælp.

Min kære kollega har et lidt skævt syn på, hvad der er rigtigt og forkert i et fitness center. Jeg har lavet en lille liste af nogle af de påstande han har disket op med. Det skal siges at han er 35 år og jeg tænker, at alt hans "viden" stammer fra de store bodybuildere der for 15 år siden gav ham værkstedsrådgivning samt hans åbenbart elendige logiske sans. Nok om det, her er det han har disket op med

- Jeg behøver ikke træne ben, fordi jeg er på stepmaskine eller løber et par gange om ugen
- Jeg gider ikke træne ryg, for jeg svømmer en gang imellem og der træner jeg jo min ryg
- Der er ikke noget der hedder bendag, det er altid overkroppen der skal trænes
- kreatin hjælper kun på dem, som er i meget god form

Når han er på stepmaskine, så tænker jeg at vi snakker 65-70% VO2 max og manden står der i 40 min ad gangen. Desuden har han en lidt stor mave og han træner mave hver dag. Desuden træner han også biceps, triceps og bryst hver dag. Han spiser nogle fat burners af en art og han synes ikke, at de virker.

Ja jeg ved det godt, det er meget underholdende at høre :) Men min rådgivning uden kilder kan ikke betragtes. Jeg mangler derfor artikler der kan få ham på rette spor, og punktere nogle af hans mange tåbelige ideer.

På forhånd tak for hjælpen.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du har ikke brug for artikler, du skal bare have fat i en almindelig fysiologibog, så du kan vise ham at han slet ikke når op på den krævede intensitet i henholdsvis svømning og stepmaskine, hvis målet er at bygge styrke og muskelmasse. Clausen & Schibye, menneskets fysiologi burde kunne findes på biblioteket.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog

Tak for svar TheCzech. Det nye problem er så, at vi er i udlandet sammen de næste måneder og vi bruger meget tid på træning. Vi har ikke et bibliotek på dansk eller engelsk tilgængeligt. Men bogen vil jeg da kigge på, ved hjemkomst :)

Hvis der eksisterer artikler, som kan punktere nogen af hans rædselsfulde myter og ideer, så ville det være til stor hjælp

Styrkeliste

Hvad med at slæbe ham hen foran et spejl og spørge: 'Synes du dit program virker?'
Brugeravatar

Reputation point: 190

Guitar Slim skrev:Hvad med at slæbe ham hen foran et spejl og spørge: 'Synes du dit program virker?'

'
Hehe det ville være fedt, hvis det virkede. Men med sådan en ignorant type, så skal han jo have sådan noget på skrift før hans holdninger, som han har haft flere år, skal ændres -_-

Styrkeliste

IZOM skrev:
Guitar Slim skrev:Hvad med at slæbe ham hen foran et spejl og spørge: 'Synes du dit program virker?'

'
Hehe det ville være fedt, hvis det virkede. Men med sådan en ignorant type, så skal han jo have sådan noget på skrift før hans holdninger, som han har haft flere år, skal ændres -_-

Lad ham være. Drop det. Du bliver bare irriteret af at diskutere med ham og det fører ingen vegne. Lad ham tro og mene hvad han vil og brug din energi på din egen træning. ¨

Trust me, I've been there. Det er som at overbevise en homoseksuel fyr om at han altså skulle prøve de der piger, for det er meget bedre. Not gonna happen.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
IZOM skrev:

'

Lad ham være. Drop det. Du bliver bare irriteret af at diskutere med ham og det fører ingen vegne. Lad ham tro og mene hvad han vil og brug din energi på din egen træning. ¨

Trust me, I've been there. Det er som at overbevise en homoseksuel fyr om at han altså skulle prøve de der piger, for det er meget bedre. Not gonna happen.

Jeg kan jo ikke være mere enig med dig. Det er en hård kamp. Idag fik jeg faktisk kastet i hovedet, at hvis man indtager meget koffein når man har forkølelse, så sætter det forbrændingen op og man vil derved svede sin forkølelse ud. Desuden fik jeg også af vide, at hvis man indtager steroider, så samler der sig en masse væske i musklerne og det er det man bliver stor af. Ikke fordi man får muskelvækst.

Det er fandme op ad bakke. Jeg ved virkelig ikke hvor det kommer fra. Det er lige præcis derfor, jeg virkelig godt kunne bruge nogle artikler han kan læse i. Så kan han sidde og bladre og blive klogere. Har sgu lidt ondt af ham. Og min stolthed omkring træning kan næsten ikke tåle at høre det.....

Er der ingen der har en artikel eller to, som kan af/bekræfte (formegentlig afkræfte) hans ideer og myter?

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster