Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1166
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til at tage på

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej!
Jeg er vokset forholdsvis meget her på det seneste. Jeg styrketræner 3-4 gange om ugen, og træner håndbold 2 gange om ugen + kampe. Derfor er det meget svært at indtage det nødvendige på en dag ved bare at spise normale måltider.
Så jeg tænkte på om der var nogen, der kunne anbefale en form for pulver eller lignende?
Det ville også være dejligt, hvis der var en der kunne forklare, hvordan jeg skal bruge produktet. Altså hvornår og hvordan det skal indtages osv.
Jeg er forresten 14 år.

Håber mit spørgsmål var til at forstå! :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mælk. Det er billigt og det er nemt og det er godt. :)
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Kostplan: Vis kostplan

Dit spørgsmål er til at forstå. Hvad jeg ikke forstår er, at du finder det svært indtage den nødvendige mængde føde.
Hvad spiser du i løbet af en dag?
Brugeravatar

Geografisk sted: State of Denmark

Træner her: Fitness World Køge

I stedet for pulver kunne du jo spise noget, du kan lide som mellemmåltid. Så glider det nemmere ned.
Gå evt. efter diverse nødder/mandler. De er fyldt med kalorier. F.eks ligger mandler på 600+ kcal pr. 100g. Så er det nemt at føje ekstra kalorier til sin dagsration!
Brugeravatar

MFL skrev:Dit spørgsmål er til at forstå. Hvad jeg ikke forstår er, at du finder det svært indtage den nødvendige mængde føde.

Jeg spiser omkring 5 måltider om dagen.

Havregryn til morgenmad
Rugbrød, eller et pitabrød til middagsmad + én müsli bar og lidt frugt
En form for brød til mellemmåltid, eller havregryn.
Spiser ikke noget bestemt til aftensmad.
Og lige før jeg går i seng spiser jeg altid havregryn, eller yoghurt.

HansiBoi skrev:
MFL skrev:Dit spørgsmål er til at forstå. Hvad jeg ikke forstår er, at du finder det svært indtage den nødvendige mængde føde.

Havregryn til morgenmad

spis noget mere kød, så som kylling, oksekød, fisk osv. :)
Du kan evt, spise noget tun og æg før dine træninger :)

Reputation point: 35

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 145.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog

Drik 1-2L sødmælk ekstra om dagen

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Dødløft: 187.50

Spis noget olie, 10-20g i din havregryn hvergang.
Spis nødder og drik en masse mælk 1-2 liter.
Spis flere måltider, så det nemmere med appetitten.
Evt. kør noget weightgainer
TRAIN - EAT - SLEEP - REPEAT!

Noget som virkede utrolig godt for mig da jeg var meget tynd, var weight gainer - så længe du finder en gainer som har sunde kulhydrater istedet for en masse sukker. Udover det så virker det også at klemme en liter kakao el. mælk ned her og der.. Taler af personlig erfaring :-)

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 185.00

Hvis du vil tage på i muskler er det i hvert fald vigtigt at du indtager den nødvendige mængde protein.

2-2,5 g pr. kg. kropsvægt - prøv med nogle mere protein holdige fødevarer. Og sørg for at få rigeligt med kulhydrater når du har nået dit protein indtag.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Cosovic skrev:Noget som virkede utrolig godt for mig da jeg var meget tynd, var weight gainer - så længe du finder en gainer som har sunde kulhydrater istedet for en masse sukker. Udover det så virker det også at klemme en liter kakao el. mælk ned her og der.. Taler af personlig erfaring :-)

Det er lige præcis hvad jeg er i gang med, udover jeg failede totalt da jeg købte weight gainer... Drikker omkring 3 liter mælk om dagen og ca 50 gram harvergryn hverdag og 40 gram mandler, det er alt sammen nemme måder at få de kalorier man skal have på en dag :) Men igen så synes jeg æg er en nem måde at få proteiner på :)
efter jeg er begyndt på weight gainer så har jeg tager 1,2 kilo på 6-7 dage :´)

Styrkeliste

Assault skrev:
Cosovic skrev:Noget som virkede utrolig godt for mig da jeg var meget tynd, var weight gainer - så længe du finder en gainer som har sunde kulhydrater istedet for en masse sukker. Udover det så virker det også at klemme en liter kakao el. mælk ned her og der.. Taler af personlig erfaring :-)

Det er lige præcis hvad jeg er i gang med, udover jeg failede totalt da jeg købte weight gainer... Drikker omkring 3 liter mælk om dagen og ca 50 gram harvergryn hverdag og 40 gram mandler, det er alt sammen nemme måder at få de kalorier man skal have på en dag :) Men igen så synes jeg æg er en nem måde at få proteiner på :)

Hvis du stadig er ny i træningsfaget, kan kombinationen af begyndergains og weight gainer godt være svaret på din hurtige vægtforøgelse.

HansiBoi skrev:Hej!
Jeg er vokset forholdsvis meget her på det seneste. Jeg styrketræner 3-4 gange om ugen, og træner håndbold 2 gange om ugen + kampe. Derfor er det meget svært at indtage det nødvendige på en dag ved bare at spise normale måltider.
Så jeg tænkte på om der var nogen, der kunne anbefale en form for pulver eller lignende?
Det ville også være dejligt, hvis der var en der kunne forklare, hvordan jeg skal bruge produktet. Altså hvornår og hvordan det skal indtages osv.
Jeg er forresten 14 år.

Har aldrig selv prøvet gainer faktisk, men da jeg begyndte at træne, så spiste jeg bare MEGET. Spiste til jeg var ved at brække mig ved alle måltider, og det fungerede.
En del folk er ret glade for Weight Gainer, da det er meget nemt at smide ind i sin kost, men synes med din spæde alder og din begrænsede erfaring at du skal holde dig til almindelig sund kost. Du skal huske at du stadig er i voksealderen, og at din krop derfor vil udvikle sig meget af naturens vej til du er i starten af tyverne.

Det er på ingen måde svært at opnå det man har brug for ved almindelige måltider, du spiser bare de forkerte ting og i de forkerte mængder - det er nok der dit problem ligger.
Kig i artikel arkivet og læs de artikler der er om kost, her vil du finde ud af at man skal have et kcal overskud på ca. 500 som minimum for at tage på i muskler, og derudover indtage 2-2,5g protein pr. kg. kropsvægt.
Synes du skal holde dig fra alle de der mystiske produkter man kan finde rundt omkring på nettet, og udnyt at din krop trods alt vokser meget endnu, og at du, hvis du har styr på kosten, sagtens kan tage masser af muskler på.
Skal du endelig tilføje pulver til din kost - når du faktisk HAR fået styr på kosten, med beregninger, makroer osv. Så prøv med et helt almindeligt whey protein pulver. Ikke noget fancy uigennemskueligt skrammel, men noget helt simpelt, og så pas det ind i din daglige kostplan.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Mini-Arnold skrev:
Assault skrev:

Hvis du stadig er ny i træningsfaget, kan kombinationen af begyndergains og weight gainer godt være svaret på din hurtige vægtforøgelse.

har trænet i lidt over et år, nu så tror jeg ikke det er :) Men tror også det har noget at gør med at jeg var syg lige før jeg begyndte på det, og der tabte jeg nogle kilo :)

HansiBoi skrev:Hej!
Jeg er forresten 14 år.

Har aldrig selv prøvet gainer faktisk, men da jeg begyndte at træne, så spiste jeg bare MEGET. Spiste til jeg var ved at brække mig ved alle måltider, og det fungerede.
En del folk er ret glade for Weight Gainer, da det er meget nemt at smide ind i sin kost, men synes med din spæde alder og din begrænsede erfaring at du skal holde dig til almindelig sund kost. Du skal huske at du stadig er i voksealderen, og at din krop derfor vil udvikle sig meget af naturens vej til du er i starten af tyverne.

Det er på ingen måde svært at opnå det man har brug for ved almindelige måltider, du spiser bare de forkerte ting og i de forkerte mængder - det er nok der dit problem ligger.
Kig i artikel arkivet og læs de artikler der er om kost, her vil du finde ud af at man skal have et kcal overskud på ca. 500 som minimum for at tage på i muskler, og derudover indtage 2-2,5g protein pr. kg. kropsvægt.
Synes du skal holde dig fra alle de der mystiske produkter man kan finde rundt omkring på nettet, og udnyt at din krop trods alt vokser meget endnu, og at du, hvis du har styr på kosten, sagtens kan tage masser af muskler på.
Skal du endelig tilføje pulver til din kost - når du faktisk HAR fået styr på kosten, med beregninger, makroer osv. Så prøv med et helt almindeligt whey protein pulver. Ikke noget fancy uigennemskueligt skrammel, men noget helt simpelt, og så pas det ind i din daglige kostplan.

Styrkeliste

HansiBoi skrev:

Havregryn til morgenmad

Jeg har ikke læst de seneste indlæg, så jeg beklager hvis andre har skrevet det samme.
Du spiser ALT for lidt protein. Øg mængden af protein i dine måltider, det kunne eks. være noget kylling, fisk, hytteost, æg eller lign. Spis hertil noget sundt fedt, som kunne komme fra nødder, avokado, olier og lign.
Glem alt om weight gainer, de jeg kender til ville aldrig finde vej til min mund. Skal du supplere med noget så køb noget proteinpulver, hvis du ikke allerede får protein nok gennem kosten.
Bare fordi man skal have nogle kalorier indenbords, behøver de ikke komme fra simpelt sukker.
Brugeravatar

Geografisk sted: State of Denmark

Træner her: Fitness World Køge

Spis en pakke chokolade kiks fra netto... 2400 kcal, 10 kr, mætter ikke. Bum!
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:Spis en pakke chokolade kiks fra netto... 2400 kcal, 10 kr, mætter ikke. Bum!

troll?

Styrkeliste

Assault skrev:
toto_G4M3R skrev:Spis en pakke chokolade kiks fra netto... 2400 kcal, 10 kr, mætter ikke. Bum!

troll?

lidt ;)

Men så alligevel... Et par chokolade kiks er vel et udemærket supliment hvis man ikke har nemt ved at få nok kalorier og derved står stille :) hvis man kun spiser sit ligevægts indtag, og så tager 2-3 chokoladekiks inden man går i seng. Så er man jo i et overskud der svarer til at gaine 300 gram om ugen?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:
Assault skrev:

troll?

lidt ;)
Tænkte jeg nok ;)

Men så alligevel... Et par chokolade kiks er vel et udemærket supliment hvis man ikke har nemt ved at få nok kalorier og derved står stille :) hvis man kun spiser sit ligevægts indtag, og så tager 2-3 chokoladekiks inden man går i seng. Så er man jo i et overskud der svarer til at gaine 300 gram om ugen?

Ja, men så ville jeg da sige at det er bedre at drikke mere mælk om dagen og så evt, noget peanut butter, og der til måske noget kakao, for det det er jo lidt sundere, der ved for man nemlig ikke lige så meget sukker :)

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster