Jeg kunne godt bruge 60 svar mere - så folk der ikke har svaret endnu, vil jeg sætte pris på at bruge små 2-3 min til at bidrage (:
Juice>> Jeg synes stadig ikke det er relevant her i tråden.
Spm 2: Svarmulighed 6 og 7 er ikke gensidigt udelukkende (en bagatel, men stadigvæk).
Ja, det synes jeg nu er en bagatel (specielt fordi der så godt som ingen svar er her - ca. 1 procent)
Spm 5: Jeg vil gerne gætte på, at over 75 % af de adspurgte vil svare ja. Dette er et ledende spørgsmål.
Du tager fejl. 60 % har svaret nej indtil videre. Jeg kan ikke se hvordan det er ledende og svarene er heller ikke derefter. Man må jo afgøre med sig selv om det er og så svare ja eller nej.
Spm 6: Svarmulighed 1 og 3 er stort set identiske, hvilket giver en systemisk bias i den måde svarene vil falde ud.
Forskellen ligger i det temporale - men det fremgår måske ikke tydeligt nok. Det kan jeg godt se.
Spm 7: Samme som spm 5. Selvfølgelig er en statusopdatering alt andet lige mere relevant, hvis den er ny.
Alligevel svarer folk nej eller andet og reflekterer over om det nu også er det? Bemærk jeg også har skrevet "interessant"... at en opdatering er ny gør den vel ikke nødvendigvis mere interessant - hvilke flere også har påpeget. Men spørgsmålet kunne have været formuleret bedre.
Spm 9: Svarmulighed 1 og 2 er ikke gensidigt udelukkende. Det skaber en bias, hvor folk potentielt svarer den ene men samtidig føler, at de lige så godt kunne svare den anden. Jeg forstår godt, hvad det er I prøver at undersøge, men I får ikke valide svar ved at stille det op på den måde.
Det kan jeg ikke helt se? Forskellen er at man deler det nu og her eller deler det når føler man har tid til det - det ligger ret kraftigt implicit at det netop ikke er med det samme, hvilket folk også lader til at have opfanget ganske fint ud fra svarerne. Men jeg kan godt se hvad du mener. JEg forstår dog ikke hvorfor du mener det er så kryptisk - man kan svare man deler det nu og her, deler det når man gider eller ikke deler det. Hvori ligger det kryptiske?
Det er desuden ingen "vi", men bare jeg ;) Men jeg ved godt du er meget vant til at arbejde med sådan noget her, mens jeg kommer fra en fagtradition hvor jeg bestemt ikke er. Af samme grund er det heller ikke helt de samme krav til at lave en fuldkommen skudsikker survey (den skal dog selvfølgelig stadig kunne bruges).
Mht. til at tage smartphone bruger var det blot for at se om disse svarede på en bestemt måde i denne survey - om der var et mønster jeg havde en hypotese om; så der er en grund til den er med der

Du kender jo så selvfølgelig heller ikke til den hypotese.